To the one who taught me about love & friendship : Flashback

July 08, 2010

Sebelum kita sambung entri sebelum ini (The Conversation), mari kita flashback balik satu cerita ringkas berkenaan satu peristiwa. Saya mahu anda baca. Baru kamu akan mengerti entri saya yang seterusnya nanti.

Selama ini saya memilih untuk tidak menceritakan kisah ini, tapi hari ini, saya menulis untuk berkongsi. Ada macam rima pantun tak ayat tadi? Ngahaha. Ini pengaruh lepas baca pantun Farhanin lah ni. Baiklah, fokus.

*helah nafas*

Ketahuilah ini cerita yang sukar untuk diimbas kembali. Luka yang semakin sembuh tetapi telah bertahun didiamkan dan tidak dipedulikan. Ia tetap salah satu kisah dalam lipatan-lipatan sejarah hidup saya. Yang menjadikan siapa dan apa saya sekarang ini. Menjadikan saya seperti yang kau lihat dan mungkin juga tidak terlihat.

Perempuan itu DATANG berpindah ke sekolah kami dan saya orang pertama yang menghulur salam perkenalan. Saya orangnya yang begitu baik hati bawa dia masuk ke kelas, memperkenalkan pada rakan sekelas. Kami saling menghulur persahabatan, saling menerima persahabatan. We used to talk, dan melalui sayalah dia dapat tahu rakan tadika dia juga ada di bumi Telupid itu (bila ingat balik macam nak gelak pada diri sendiri). Anak kepada pengetua sekolah SMK Telupid itu lah. Bekas rakan tadika dia, S; yang juga my heartbeat waktu itu. You can guess kan what happen next..? JADI BUDAK BAIK ISN'T ALWAYS A GOOD THING. KAU KENA ADIL PADA DIRI SENDIRI DULU. That's the rule.

Sebab S adalah nadi hidup saya, saya tidak dapat mengelak dari merasa saat-saat kelumpuhan waktu kami berpisah. Saat-saat kelumpuhan yang bukan sekejap malah memakan masa bertahun-tahun. S terbuta pada kenangan silam, menyangka takdir sedemikian adalah takdir buat mereka. Menyangka pertemuan semula mereka menandakan adanya jodoh antara mereka. Padahal semua itu tidak semestinya. Tapi apalah daya. Aku juga waktu itu terlalu muda. Masih terlalu lurus. Kalau dulu aku tahu berfikir macam sekarang ni, petik jari je aku dah boleh nyahkan perempuan tu.

Aku ni cakap je macam benci sangat-sangat, padahal aku relek je sebenarnya. I kan suka menulis ikut perasaan HAHA.

But, aku bercerita tentang itu sampai sini saja, bolehkan. Dada sesak tiba-tiba. Sangat sesak. I need air. Lagi-lagi bila baru menyedari bahawa sebenarnya S MEMANG ada iras Syukri Keynote 2010. It's a good sign I'd forgot his exact face before anyway but unfortunately, dah TERrefresh balik. Heh. Bangang.

..to be continued.

You Might Also Like

10 comments

  1. This story is similar to what I experienced,I am a good girl in this story.. hehehe,ttp sy tidak menyukai lelaki itu wlpn dia m'anggap pertemuan semula kami selepas 5thn adalh krn jodoh..

    ReplyDelete
  2. oh dear, mmg susa kn na lupe. paleng bnci bile tibe2 tringat balek smuanya. haih. b strong je yg ley d buat. or else, elakkan dri dr tjmpe dea. erm, smile always (:

    ReplyDelete
  3. Tibe2 frh pon jadik sayu bace ni.
    Ur so innocent that time and tak pk buruk pn psl org.
    then suddenly this happen to u.
    Life can be so unfair sometimes...

    ReplyDelete
  4. Anonymous,
    hi. u're lucky then sbb u tak drown with that man. that man time tu sudah ada gf ka? who ever u are :)

    ReplyDelete
  5. .o r k e d.,
    jumpa takboleh, tgok pic pun tak boleh la orked. i hv a thought of removing him from my fb friendlist, tapi sayang nanti tak bleh tag dia dekat gmbr kawen i pulak. ahahahahaha

    ReplyDelete
  6. Fara,
    tsk. diorg juga masih muda. just like me.

    ReplyDelete
  7. (pkai nick anonymous b4 this)

    kami sama2 msh single masa tue,, n dia ade admire die sndri iaitu kwn baik ziela sndri,,so.. bgaimana bisa ziela jatuh hati pada org yg sama..
    hehehehe.. ;p

    ReplyDelete
  8. ZielaJB,
    oh you. haha.

    dunno la zila. why boleh jth hati agak2? ahaha. ni yg lelaki yg zila tak suke ke suke ni? awal2 tu kata tak suka :P

    ReplyDelete
  9. actly suke taw hehehe,tp olh sbb mmbr dh luahkn dulu kt ziela,,so ziela tros stopkn perasaan tue, untill now,masing2 masih single.. xde siapa yg brani luahkn.. susah sbnrnye nk luahkn perasaan nie kn.. sbb tue ramai yg jd blogger kn kn kn..

    ReplyDelete
  10. ZielaJB,
    org blog masing2 ada tujuan masing2. so u're single now? i thought u're with someone now :P

    ReplyDelete