Mentari Hidup

January 13, 2008

GAMBAR : BUNGA MATAHARI
LOKASI : KG KINAPULIDAN, RANAU SABAH [PAGAR DEPAN RUMAH]


Assalamualaikum..

Hari ni pegi mall campus, actually tujuan utama nak cari kertas pembalut yang sesuai ngan citarasa utk lekat kat dinding bilik, macam wallpaper. Tp tak jumpa juga.

Sms diterima.

[Slmt ptg, kami dari Pusat Optometri Bintang Changloon (kedai cermin mata), ingin memaklumkan bahawa cermin mata tuan/puan telah siap dan boleh diambil mulai tarikh ini.. Tq..]

Segera ku sms Wancu, kerana dia juga baru mendapat mesej ini semalam. Juga kerana dia menempah cermin mata di kedai yang sama. Balasnya, dia juga mahu ke Changlun hari ini.

Sekitar jam 7 petang, aku dan kawan2 tiba dari Changlun. Bersama2 cermin mata baru. Roomate kata bila aku pakai cermin mata tu, nampak macam otai.

Alhamdulillah jumpa juga kertas pembalut yang ku cari. Walaupun seperti ada kurang sedikit berbanding citarasa ku, ku kira ini sudah cukup baik. Sejuk mata memandang. Dan yang paling aku gemari, ada gambar bunga kegemaranku..

Actually there’s two bunches of plactic sunflowers i hang on my wall. Inspirasi dari bilik seorang teman. Its home feeling. I like this.

Why sunflowers?

I love sunflowers.

Kerana bagiku, bunga matahari melambangkan keceriaan. Dan semangat. Mungkin tidak ramai yang tahu, kuning jingga merupakan antara warna kegemaranku. Semuanya kerana bunga matahari. Kombinasi warna hitam dan kuning jingga bagiku amat kontra, yet look beautiful. Kelemahan dan kekurangan kita yang menjadikan kita insaniah yang sempurna sebenarnya. Di situ indahnya ciptaan2 Allah.

Kerana bunga matahari tidak selektif dan tidak bisa melukakan seperti bunga ros.. Hee..

And simply, sunflowers always makes my day.

Neway, roomate da okey sket. Dah boleh gelak2 sket (even masih kelihatan lemah) time kitorang dengar rakaman2 panggilan hangit Hot FM dalam bentuk mp3. Ada 17 dalam simpanan.

Sampai sini saja.. moga ketemu lagi di lain lembaran.

Wassalam.



NAMPAK PERGUNUNGAN ITU? ITULAH GUNUNG KINABALU. LAMBANG KEBANGGAAN PENDUDUK SABAH

You Might Also Like

0 comments