Menentang passion pada makanan.

December 15, 2009

Have I officially announced (ceh nak announce tu) that I am on my dieting program?

Segalanya bermula hari itu di entri INI, waktu mama perasan anak mama ni dah keterlaluan (?) incinya lebih dari biasa T____T. Minggu lepas start tapi terlanggar-langgar pantang. Baiklah macamana tak langgar kalau nampak sikit, ngap. Lepas tu suka mengunyah. Passion pada makanan itu melebihi segalanya. Ceh over.

Tapi sekarang, nak ke taknak, kena juga nak. Envy tengok orang lain pakai baju lawa-lawa I pula segan nak pakai tapi pakai juga HAHA. Tapi yang benar-benar mencabar kewarasan, kesabaran, maruah sekaligus harga diri adalah bila keluar berjalan, mata yang miang-miang pandang punggung I like what the heck? I pakai baju tutup punggung pun tembus jugak kah imaginasi tu? Badan montok sikit (terima kasih kepada aktiviti tarian saya) dah nak bernafsu serakah kahhhhhhh? @#$%^&. Kalau ye pun tak payah lah sampai obvious sangat mata tu tengok bahagian bawah lama sangat. Damn. I really mean DAMN!

Well. Lagipun nak bagi ringan sikit badan.

Mungkin macam agak remeh tapi yang di atas adalah antara reason yang buat saya berazam nak lebih kurus. Heh. Baiklah. Apa-apalah. For now, I dalam program diet bersama Jusmate5. I try dulu 1 kotak. Dalam dia ada 20 packet, 1 packet for each day. Hope this work. Dan harap saya kuat menghadapi cobaan. Kehkehkeh.

Omaigoddd waktu niiiii lah kepala memproses pelbagai jenis makanan. Lebih-lebih lagi bila dah balik UUM nanti confirmlah pergi melepaskan dendam dekat makanan-makanan yang jarang saya jumpa di sini wth @_@. Sekarang ni macam craving nak ayam KFC lah pulakkkkkk.. Lepas tu mengidam-idamkan cake yang di bawah ini seperti yang saya post dalam entri INI:



Kek? Ini bukan perkara biasa. Tak pernah terlalu menyukai kek. Tapi yang ini lain. Kecur air liur. Terasa-rasa lagi tekstur kek ni yang sangat moist, cheese yang tidak keterlaluan dan over all, perfectly delicious.

HELP @_@

You Might Also Like

6 comments

  1. ur besday kek!
    cedapp nye nmpk.
    Dahla i pon skeee bgt sama cheese!
    hehe ;)

    ReplyDelete
  2. Ms.Independant,
    ni my sist nyer.. heee.. :P tapi i yg pilihkan. i suke cheese gak but not too much sbb bleh muak (hehe) tapi this one is different :*)

    ReplyDelete
  3. yeah
    we both dieting..
    happy dieting..
    =D

    ReplyDelete
  4. Eazy Izzuddin,
    yeay ada geng. hehe!

    ReplyDelete