Rancangan Do it Yourself bersama model mata sepet anda : Prelude.

April 02, 2010

Dana's rakan Tari Kirana and Dana herself, diminta untuk mengajar tarian dekat budak-budak sekolah rendah dekat kampung untuk jadi wakil sekolah tersebut ke pertandingan tarian 13 April ini. Dana asked me tentang semua keperluan-keperluan mekap dan cara nak mekap. So macam tak ada kerja lain, here I am. Dana (my sister. siapa yang tak tahu?) inspired me to write this entry.

Merungut juga dia. Dengan huruf besar dalam YM, dia cakap .."MENARI TIDAK CANTIK LEPAS TU BADAN KERAS. TAPI STEP HAFAL SUDA. GAYA MASIH BURUK. KAPANAS BETUL SAYA." Auhhh. Kejilah. Sangat mean ayat-ayat cinta tersebut. HAHAHA.



Traslate sikit kalau tak faham :

"Berapa lama kau latih?"
"4 hari sudah."
"Ala baru 4 hari. Ko ingat dulu kamu semua pandai terus ka?"
"Tapi kami bagus-bagus lagi tau dari diorang." Adeh. Jujur dan berterus terang tapi dia tak tahu berterus terang itu kadang-kadang melukakan; just like her sister.
"Kamu dari 2006 lagi. Memanglaa. Sekarang Sudah 4 tahun kamu menari. Bukan 4 hari."
"LOL."

Tari Kirana dah hampir 4 tahun. Maknanya saya juga sudah hampir genap 4 tahun dalam bidang tarian :')

Makanya, selain memberi list pada Dana, saya juga ingin berkongsi informasi sederhana saya ini bersama para wanita di luar sana. Yang lelaki pun boleh kalau nak. Nak? Okeylah later I'll come up with the basic list you should prepare before you're ready.

Next : Segmen Seni Kecantikan dalam rancangan Do it Yourself bersama model mata sepet anda, Fina Sophie.

You Might Also Like

1 comments