Sufilara.Com dan Lagu Kabaret.

June 07, 2010

Ai dengan Adira AF8, kebetulan terjumpa waktu sama-sama pergi attend majlis kahwin dekat Paka Ranau, apa lagi, marilah ambil gambar bersama-sama ewah.


Ini amanat akhir sebelum blog ini diprivatekan buat kesekian kali.

Dulu pernah memprivatekan blog sekejap, lepas tu orang pujuk, so buka balik. Ai sudahlah berhati lembut, ada juga yang datang-datang pujuk :D Baru-baru ni lagi nak pindah belog sebab mengelak orang sakit jiwa baca belog ai (ai takda kisah) tapi demi perhubungan sesama manusia dan demi sebuah kebebasan untuk menulis, maka ai decide macam tu. Once a mess, always a mess, so kesian orang yang suka cari pasal dengan ai tapi nak juga baca belog ai kan.

Tukar mode ai kepada saya lah. Gedik pula rasa AHAHAH.

Thoughts of closing the blog has come up quite a number of times but at the end of the day I never had the heart to do so, because this is the one place I can share things and plus Sufilara.Com had been my baby for years now - I'd never know I would come this far HAHA. Not closing, private saja, which you can still be among the 100 private readers. Blogger restricted sampai 100 readers saja untuk privated blog. Which aku rasa blog aku tak sampai pon 30 readers. Heh.

Yang saya tahu, saya pasti tentang satu perkara. Rasa macam separuh dari beban saya bakal hilang pada saat saya fikir tentang idea untuk memprivatekan belog. Pelik juga, apa blog boleh bagi beban macam tu sekali? Lepas tu saya fikir, beberapa ikatan persahabatan renggang kerana apa yang yang telah saya tulis sejujurnya dalam belog dan saya dengan bodohnya menulis walaupun saya tahu pembaca paling ramai belog saya itu adalah orang-orang sekeliling yang saya kenali.

Tapi, kalau itu saja reason kenapa saya berhenti berbelog secara publik, ah bukanlah. Bukan. Ada lagi perkara yang lebih serius dan tidak remeh berbanding itu. Bersyukur juga persahabatan itu menjadi renggang, sebab aku tidak perlu rakan-rakan yang menikam dari belakang. Yang talam dua muka. Yang hipokrit kononnya menjaga hati padahal di belakang boleh pula terlupa pada hati rakan yang konon ingin di jaga. Macamana tu? :)

After fikir masak-masak dan setelah mendengar pandangan beberapa rakan blog, I've come to this solution.

Ini, buat pertama kali dalam sejarah Sufilara.Com, saya hidangkan lagu Bossanova rakaman waktu saya dengan keluarga memenuhi undangan wedding ceremony di Kg Kimolohing. Buat kamu dan kamu, walaupun lirik lagu memang tak kena langsung tapi this is for you guys. First time siar secara publik.



Rahsia selama ini : I suka lagu-lagu kabaret BHAHAHAH.

Dengan ucapan :
  • Teruslah simpan URL blog say. Kalau taknak pun what the hell heheheh.
  • Leave me your email through my email sufilara(at)gmail(dot)com, kalau nak be in 100 private readers of this blog. Yang dah hantar through FB inbox, or through comment, all noted! Nanti adalah invitation tu, I'll let you know once I did :)
  • Besides blog and email, masih boleh contact me through Facebook, through FormSpring, and through Twitter. Sorrrry Yahoo Messenger I jarang buka kecuali ada yang ajak :P
  • Laptop I online 24 jam, kecuali time offline. Ehh.. Memanglah.
  • Err, ulang.
  • Laptop I online 24 jam, kecuali time laptop off or line streamyx tak okey or saya pergi attend makan-makan ceremony eh wedding ceremony or masak or mandi or ..okey Fina we get it. So? So, any response from me will be within 24 hours.
  • Bye. Sob sob.
Salam sayang.


You Might Also Like

10 comments

  1. my emel address nur.sakinah@gmail.com

    private dah? tak apalah.asalkan penulis gembira.. :)

    ReplyDelete
  2. nur.sa,
    the time has come :)

    ReplyDelete
  3. eh fina. salah add. huhu.

    nur.sakinah711@gmail.com

    aiya.silap..

    ReplyDelete
  4. nur.sa,
    isy sa. hehe baek!

    ReplyDelete
  5. Eazy Izzuddin,
    yah. nak kena invite ke? HEHE

    ReplyDelete
  6. sis, awat macam dah growing sikit ni..??? hahaha tapi so cute..! You cute, adira pun cute. Tapi u lagi cute. hehe

    ReplyDelete
  7. queenlyana,
    ehemm.. growing dari segi apa tu? haha eh sy lagi cute ke? sobsob cute dari segi apa? hahahaha

    ReplyDelete