Cry until you laugh.

July 15, 2010

Aku ni, ingat nak rehat-rehatlah konon dari berbelog tapi dah memang kerja depan laptop ... tsk. Aku nak rehat dulu dari bawa isu berat-berat. I don't have the answer yet, but, I am sure about what I don't really need. Aku masih dalam kejutan, dan walaupun aku masih tidak ada jawapan yang pasti, aku tahu apa yang aku benar-benar perlu saat ini. You know, I admit that my great attention to details is both a blessing .. and a curse. A curse.

Benci sebenarnya bila tulis entri dalam bahasa inggeris campur melayu (tiba-tiba). Tapi selalu TERtulis.

Okey mari kita cakap tentang hari saya. Saya tengok dekat poll pink dekat sidebar tu ada 16% vote yang suggest saya bercerita lebih banyak tentang diri saya dan daily life saya. Ada jugak yang nak tahu eyh hah :D A good suggestion, indeed. Tujuan saya letak poll tu untuk survey kehendak orang-orang yang singgah blog ni. Khusus untuk yang dah pernah baca 3-4 entri saya dari genre yang berbeza (wah genre). Maksud saya, kategori yang berbeza. Karang aku asyik cerita pasal cinta-cinta-cinta sahabat-sahabat-sahabat kang, ada yang muntah hijau. Dan saya galakkan yang dah pernah baca entri saya je sebab at least saya tahu, poll tu accurate dan boleh dipercayai. Tak adalah yang merungut kata blog aku ni emosi je lebih. Kononnya aku asyik nak canang satu dunia pasal emosi aku ni. Gosh. Kamu tak kenal aku, boleh pula kau kata aku emosi kan. Tapi lantaklah. Aku memang tak kisah orang tak kenal aku pun. Malas nak entertain orang-orang tak berkepentingan. Blog ni, kau nak baca, baca. Kau nak tinggal, tinggal. Kau nak singgah blogwalk, singgah. Kalau kau suka entri aku, tolong klik LIKE dekat poster InnerShine aku, dah. Detail ada dekat bawah header aku. Ngahaha. Sempat lagi.

Kalau kamu perasan kan, saya sekarang dah kurang upload gambar-gambar saya. Kalau upload pun, gambar separuh-separuh saja. Itu memang dengan niat. Dengan mengupload lebih banyak 'canang satu dunia', adakah buat saya akan jadi lebih manis? Nope. Tidak sama sekali. Maka muka Pan Afrika ni tak payah tayang lah ngahaha. Pan Afrika? Tak boleh belah. Okey fine, my mum kata her dad keturunan sana LOL. My mum dulu bukan muslim. Masuk muslim waktu kecil-kecil.

Esok, mama pergi Taiwan. Awal pagi gerak. So, for this 4 days, household chores yang my mum selalu buat akan dibuat oleh saya dan tanggungjawab membebel juga serah pada saya. Tak kawin lagi dah kena train membebel ni, kesian laki aku. Tapi jangan lupa point - tak kawin lagi dah kena train jadi ketua rumah (if ayah pun tak ada) atau dah kena train buat every household chores. Lebih-lebih lagi sebab kami selalu kena tinggal. Kalau saya yang paling tua ada dalam rumah (mama dan ayah tiada), kenalah bangun paling awal untuk masak sarapan (paling kesian megi - sebab tak gemar roti atau kuih muih) dan tidur paling lewat untuk cek satu-satu pintu dekat rumah samada berkunci atau tak. Cek lampu yang pasang tapi tak digunakan. Cek everything. Lepas tu memang takkan tidur di bilik punya. Mesti tidur atas sofa. Sebab kalau tidur di bilik, confirmmm tak sedar apa-apa lagi dah. Nak bangun pagi pun liatt je. Lepas tu internet laju sebab hub wireless dekat ruang tamu. Heaven. Ini baru betul. Rumahku Syurgaku. Ngahaha.

Okey bye for now.
I got something to tell you LATER.

You Might Also Like

8 comments

  1. cek pintu betul2.. nnt di kebas orang..

    ReplyDelete
  2. no wonder la ur so cute...
    ade mix pan afrika rupenye

    :)

    ReplyDelete
  3. Fara,
    haha fara ni :P itu mitos je. tak tahu btul ke tak. itu yg my mum ckp la sbb well her father muka mcm org inggeris yg dtg dr afrika. my mum ada iras her father juga. haha tak taulah :P tak pernah jumpa sbb meninggal wktu my mum masih kecil, but if tgok gmbr datuk mmg tinggi, bukan mcm tinggi org asia :)

    ReplyDelete
  4. haha. saya suka last paragraph. felt the same way too, and do the same chores too. and my mum pun tak de jugak! hehe. my parents akan ke Singapore esok. (",) ngeeeee~~ take care fina! :)

    ReplyDelete
  5. shima,
    yeke. haha u take care juga tau ;)

    ReplyDelete