My drugs.

August 10, 2010

Credit : Google
Okey people, I dah woke up and not planning to get back to sleep MACAM SELALU ahaha. So instead of termenung-termenung (since I am extremely lazy to do anything other than that), this laptop catch my attention MACAM SELALU. Laptop aku ni ada empat tempat wajib dia dalam rumah ni. Pertama, meja di ruang tamu. Kedua, meja kaunter di kedai. Since my mum punya worker asyik ponteng kerja (ah not mentioning; asyik silih berganti T___T), she finally decided MACAM SELALU untuk suruh saya jaga sementara find another worker, which ingat senang? Heh. Susah nak cari yang betul-betul jujur dan amanah.

Mana kita tadi? Oh tempat wajib laptop ni yang ke-tiga, meja study di bilik sendiri. Ke-empat, atas katil. And yeap tengah atas katil ni. Kalau dulu punya tradisional menulis buku diari atas katil before tidur, sekarang ni atas katil main laptop. Ahaha. Tulis diari :') Sungguh lama tak berdiari sejak ada blog ni.

Meja dekat ruang tamu tu la-ala macam meja makan tapi bukan sebab itu meja bacaan. If you're at my home, you can see almari-almari buku dekat ruang tamu. Buku-buku segala macam jenis termasuk motivation books milik ayah. Tidak termasuk buku-buku teks Dana dan Pipie. Ada 4 almari buku kecil dan besar di ruang tamu. Aku antara anak ayah (wah) yang paling banyak kena influence dari ayah yang suka baca buku, and my room satu-satunya room dari kami adik beradik yang ada rak buku. Tak kisahlah letak buku apa pun kan, yang penting rak berisi buku-buku mesti ada.

No pictures, malas nak snap picture sekarang. But untuk bagi bayangan, rak buku saya ni tak tahulah besar ke tak. Ceh what kind punya clue ahaha. Okey lebar dia satu mozek, panjang dia 4 mozek dan tinggi dia 7 atau 8 mozek. Lebih sikit dari separuh dari lantai ke siling bilik. Warna coklat gelap, simple designed with glass. Sebab ini almari rak, jadi space dia semua boxes saja. Ada 8 boxes yang tutup dengan glass saja. Ada 4 boxes berpintu susunan menegak di tepi, dan paling bawah, dua laci besar.

4 boxes teratas dari 8 boxes tu lah saya letak buku-buku kesukaan saya. Buku is something precious, we should place it dekat tempat paling tinggi.

Box pertama, saya letak buku-buku ilmiah termasuk agama. Penuh satu box dan bakal bertambah lagi sebab dah dapat dah buku motivation baru dari Razzi Rahman especially for me siap ada sign RR and my name wehhhhh. Okey focus! :P

Box kedua (still paling atas), my old addiction dulu, majalah BS. Blues Selamanya. Layan weh dulu ahahaa. Banyak pulak tu. Penuh satu box.

Box ketiga (kedua atas, bawah buku-buku ilmiah) pula saya letak novels. Paling banyak Ramlee Awang Murshid punya karya dan Cecilia Ahern, termasuk novel-novel lain. Dekat baris depan, saya perasan dah tak ada pula novel tempatan. Bukan tak suka, tapi I'll buy something that would worth my money, end of discussion. Buku punya harga bukan murah-murah, termasuk novel. Kena selective.

Box keempat, di bawah rak majalah BS, komik. Tekalah komik apa. Ada satu tajuk je. Memang favourite. AHAHA. Browse dekat sidebar ;)

Okey pagi-pagi dah membebel. Beboi.

You Might Also Like

0 comments