There something between optimism and pessimism. Have you heard about left handed optimism?

December 05, 2010

Waktu gumbira-gumbira, aku tinggal-tinggalkan blog ni. Waktu berduka-duka, baru muncul. Ceh dasar kacang lupakan kulit betul kau ni ye.


Cerita duka satu - Tak jadi perform untuk 18hb ini. Sebab kekangan masa. Hmph. Sabar.
Cerita suka satu -  More focus untuk perkara yang lebih penting! 


Cerita duka dua - Geram bilik ni dah kemas then semak balik. Kemas dan semak balik.
Cerita suka dua - Saya selalu terjumpa balik barang-barang yang saya tersalah letak.


Cerita duka tiga - Sedih juga, bila diperlukan baru dicari. Bila tak diperlukan baru ditinggal-tinggalkan. Barulah aku tahu macamana perasaan blog sendiri. Yeke tu. Overnya. Aku ni manusia biasa. Wanita biasa. Bisa sakit, luka kerana.. (Kris Dayanti?)
Cerita suka tiga - I saw the truth.


Cerita duka empat - Saya tetap akan terus berblog. *duka ke?
Cerita suka empat - Tak duka pun.


Cerita duka lima - Saya tak sakit. Tapi kena makan ubat. Tapi saya selalu terlupa nak makan ubat. Sebab kena makan waktu malam selepas makan which aku kena makan sebelum telan ubat tu. Tolonglahhhh.Taknak makann.. nak kurusss...
Cerita suka lima - Yeay yeay boleh makan malam dah *hotak.


Cerita duka enam - Saya tak boleh tak makan tengahari dah sekarang ni. Kalau tak, nanti perut pedih. Jadi saya kena makan dan berat saya dah naik hampir sekilogram T____T Dan bagitahu saya macamana nak halang temptation? Macam ini :
Cerita suka enam - Tengahari je otomatik lapar. Lapar je otomatik ada dekat dapur. Zam zam alakazam! Dan dapat update skill kemas dapur dan lebih-lebih lagi skill memasak. Macam ini :

I can resist anything except for TEMPTATION wakikikikk!


Cerita duka tujuh - tension tak ada masa nak beli foundation muka. Foundation yang ada sekarang ni just cukup untuk sambung nyawa je. sebenarnya lagi tension sebab nak beli foundation kryolan tapi sayang nak keluar duit. hehehe. kedekut.
Cerita suka tujuh - sebenarnya, aku buat apa beli foundation mahal-mahal pulak neh. membazir. bukan kedekut. muka bukannya problematic sangat pun. Foundation Mustika Ratu cukup ah.

tanpa edit. dengan foundation Mustika Ratu. okeyla memang tak lawa, tapi ada kau nampak jerawat besar-besar?


Cerita duka lapan - saya suka termenung.
Cerita suka lapan - eh balak encem la. usha jap. sambil-sambil buat macam watak perempuan misteri.

google


Cerita duka sembilan - saya paling berduka dekat point nombor satu.
Cerita suka sembilan - eh fokus fokus.


Cerita duka sepuluh - saya suka berduka.
Cerita suka sepuluh - duka-duka dahulu, suka-suka kemudian.



Don't tell me to chill sebab saya chill saja. Saya memang mengada suka cerita yang buruk-buruk saja dalam blog dari dulu. Ngahahahah. Sebenarnya 10 cerita duka dan 10 cerita suka atas ni perkara kecil saja, berbanding berpuluh-puluh reason untuk saya merasa bahagia. Cuma belum boleh cerita dekat sini. Bye.

You Might Also Like

8 comments

  1. sa rasa, ada waktu-waktunya kita perlukan blog, ada waktu-waktunya kita buat terlupa yg kita ada blog.

    banyaknya cerita suka duka si fina.

    ReplyDelete
  2. comel giler entri ni.

    tgh geram2 bace yg duka.
    tibe2 jadik hepi balek ble bace yg suke!
    hehe ;)

    ReplyDelete
  3. heylo my dear! :) hehe. suka sgt ayat.."Waktu gumbira-gumbira, aku tinggal-tinggalkan blog ni. Waktu berduka-duka, baru muncul. Ceh dasar kacang lupakan kulit betul kau ni ye." --> tu mcm sama je dgn disini. hehe. and, our story (slalu) lbh kurang sama je. :) btw,semoga apa2 shj yg berlaku dlm life fina baik2, dan semoga tahun baru ini segalanya bertambah baik. Amin. Insya Allah. :)

    ReplyDelete
  4. oo..suke usha org ek? huhu
    (Cerita suka lapan) ;-P

    ReplyDelete
  5. nur.sa,
    hehe itulah. susahnya menjadi fina ni. (ajuk orang ckp, entah siapa) hehe.

    btul tu sa. sy tahu, kalo update tiap hari, tmbh2 lagi kalau 4-5 entri sehari,.. hm. susah juga orang nak catch up dgn kita kan :)

    ReplyDelete
  6. fara,
    serabut je sy tgok entri ni fara. haha. tp entri2 sy mmg serabut sume kot kihkih. so much emotion erh? ;)

    ReplyDelete
  7. shima,
    helo darl! ah btol la. shima pun on off je dekat dunia belog ni. tp jgn lupa dekat blog tau. suka shima mnulis. biarlah kadang2 pun ;)

    em, dah baca entri2 shima yg terlepas sblm ni. yg latest pun dah baca. ya i supposed cerita kita byk persamaan.. wonder how would both stories end.. hm.. hope u're doing good too, shima. moga apa yang shima lalui skrg ni bakal menuju ke arah bahagia yang hakiki..

    slmt tahun baru :)

    ReplyDelete
  8. SANDRA AZWAN,
    hi handsome. kihkihkih.

    ya suka termenung. suka bersedih. tgok luar tingkap. mcm dkt gmbr tu tp pmpuan dkt gmbr tu bkn sy la. tp even sedih2 smbil2 tu smpt juga nak usha2.. leh cuci mata sekali kan. hoho.

    bye handsome.

    ReplyDelete