Friendship, the older it grows, the stronger it is.

January 06, 2011

Update untuk 30 Disember 2010.

He likes the way she smells (he wants to suck her blood) and is crazy in love with her because he doesn't "get" her (can't read her mind). Sama macam thoughts Edward pada Bella dalam Twilight, sama juga macam yang saya nak tulis ni, kecuali that vampirely thoughts lah. That pretty much sums this entry up, walaupun perbandingan tu agak melampau HAHA - in case you're too lazy to read this whole entry XD

*****************************************

Bangun pagi-pagi tu Mula-mula plan ikut teksi tapi sebab cuti sekolah ni, plus hampir new year, pengangkutan awam cepat saja habis. Well I don't mind ikut unser tapi wtf dari RM16 seorang naik RM25 seorang wtf wtf. Tapi tak ada pilihan lainlah. Ada juga tanya dekat kaunter kenapa mahal tiba-tiba haha direct ja tanya. Dia cakap sebab ini unser from KK bukan Ranau. Like that la. Hmph. Whatever. My mood wasn't really in place. Dalam hati sudah berkira-kira nak tidur sepanjang perjalanan.

Unser tu selesa lah juga, macam teksi, cuma unser muatan dia untuk 8 orang termasuk pemandu. Dan sepatutnya lebih murah dari harga teksi. Dalam perjalanan, memang betul-betul tidur. Sampai Tamparuli baru tersedar, itupun sebab got text from Armin (or call?). Dia tanya saya dekat mana. Sekitar 9am. I am sure dia sudah sampai. Sebab sebelum ni dia bagitahu flight dia dari Tawau sampai sekitar 9 kan. Saya cakap masih dalam perjalanan. Lepas tu dia cakap ..

.. err, okeylah itupun nak cerita ke..? Sudahlah my family ada yang baca ini belog. Kawan-kawan pun baca, and mungkin cikgu-cikgu pun baca HAHA. I am well aware of that tapi that will not make any difference to my writings and what I want to share. Sebenarnya kalau boleh saya mau tulis every details sebab kalau tidak tulis nanti lupa cuz someday I wanna look back semua kenangan-kenangan bermakna yang saya pernah lalui dengan all my special ones.

Well, it's my life. Remember that when you talk about it. Being garang ni. Tapi garang main-main saja. Tapi serius.You would not like me when I am being garang betul-betul sekaligus serius. I don't like myself that way either.

Back to the story. Terus direct minta hantar ke Center Point. Armin waktu masih on his way to CP. Little did I know that he's actually coming with his friend. Tapi tak kisah juga. Hehe.


Saya tunggu dia dekat bench dekat dengan restoran McD after keluar dari toilet. Tunggu dalam setengah jam juga, sebab dia masih on his way. Teruja rasa hati berjumpa rakan lama yang dah lama tak jumpa. Saya bagitahu dia yang saya tunggu dia depan KFC, padahal saya duduk tempat lain just nak tengok dia dari jauh dulu thehehee..

Then dari arah belakang tapi jauh sikit dari tempat saya melihat, dia datang dengan kawan. But my eyes were only looking at him. I am very sure waktu dia lalu, dia ada toleh dekat arah saya and saya dah grinning dah tapi dia tertoleh-toleh tempat lain pula. Melilau dia mencari. HAHA dalam hati, wth dia sudah tidak ingat muka saya ka apa XD Sampai depan KFC, dia pusing-pusing dekat situ. Ke depan sikit ke tepi sikit ke belakang sikit tengok orang-orang keliling dia. Nak tekup je rasa mulut time tu. Takut terletus gelak, nanti orang pelik tengok. Dahlah berdiri depan McD yang tengah penuh dengan orang. Serius nak tergelak. Jahatnya ai. But he's still the same, sangat aktif bergerak. Aku ni memang, nak observe dulu.

He told me dia pun nervous juga waktu tu finding me. Sebab tu dia tak nampak me LOL

Ingat nak tunggu lagi lama, tapi bila nampak dia dah start mula mencari dalam restoran KFC pula, I told myself, 'okey Fina that's it hahaha'. Kawan Armin tunggu di luar pintu KFC sementara Armin masih di dalam. Saya pun mulalah menyusun langkah. Saya rasa muka saya teruja campur nervous. Bila dah dekat, I think Armin's friend saw me first. Tapi dia mana kenal saya so tengok pun tengok macam tu je lah kot. Maybe dalam hati dia cakap "Ini mungkin si Fina." LOL. Armin keluar dari restoran KFC tapi dia still tak nampak me juga padahal dah dekat HAHA stop few steps away from his back and I am sure kawan Armin cakap dalam hati, "HOH NI LAH DIA @_@" Hehe sorry Rahman, saya tolong buatkan kamu monolog dalaman.

Armin pusing ke belakang anddd.

Saya tak sure muka saya macamana. Horror ka, senyum ka, I am not so sure HAHAH. The feeling I have inside pun sukar sangat nak digambarkan. Rahman dekat tepi jadi tukang pemerhati pertemuan dua insan yang sekian lama tak berjumpa. Hahah ayat tak bleh belah langsung.

That moment, terkejut sebenarnya. Armin tidak inform pula yang he's bringing his friend. Bukan tidak suka, tapi dia tidak bagitahu grrr. HAHA. So my face mungkin a bit tergarang. Sometimes I can lose control of my own reaction. Then Armin kenalkan antara saya dan Rahman. I'd never knew about Rahman before.

"Rahman, ini Fina. Fina, ini Rahman. Dia kenal Fina sudah."
"Kenal?"

But I don't hear his answer. Later on, Armin told me actually Rahman knows about me sebab dia cerita about me dekat Rahman. Sometimes Rahman saw him reading my blog and Rahman do ask sometimes, so Armin told him (entah bagitahu apa), tunjuk my pictures, my facebook. Ohh. Hehe.

One thing I am sure about, for the past years I realized that he never actually leave me. He's always there. Macam tidak terasa 3 tahun tu berlalu. Mungkin sebab kami saling bertukar MMS, saling update masing-masing. Texting. Calling-calling. Walaupun tidak selalu, tapi kami always make sure kami tidak lost contact. This is might be one of reason why our friendship still going strong. I didn't always found a friendship like I found in him.

Nothing more and nothing less from my expectation. He's still the same. Oh kecuali his physical la. Dulu keding sangat-sangat. Sekarang dah berotot sikit. Omg I'm sorry Min if maybe Fina ada tengok Min atas-bawah-atas-bawah hahahah. Sorrrrryyyyy. Tapi berbeza dengan pendapat Armin about me. Saya cakap he still looks the same. Tapi dia cakap saya nampak sangat berbeza. Jauh dari apa yang dia expect. Dia cakap lebih cantik (DIA YANG CAKAP bhahah) dan .. dah tak comot. HAH COMOTT? So dulu me comot la? Haha. Terima kaseh :P Saya memang selekeh dulu. Sampai sekarang pun selekeh sebenarnya. Tengok je la cara saya pakai shawl biru bawah ni. HAHAHA. Dulu waktu me still comot-comot, he still befriend with me, so I am glad dia cakap saya comot dulu hiks.

Tak tunggu lama, saya ajak diorang pergi makan dulu. Ajak makan dekat kedai nasi campur. They look so tired. Makan KFC not so healthy. Baik ajak makan nasi campur. Puas hati.

Tengah makan-makan, pastu jalan-jalan with Armin. Oh kenapa tiba-tiba CP looks so different? XD
Waktu tengah pilih gerai makanan, ada seorang mamat ni tahan-tahan me and Armin and Rahman, suruh duduk dekat gerai diorang. Sekali dah tolak elok-elok, taknak dengar. Bila dah ulang-ulang cakap saya dah termenyampah dekat dia. Mamat tu annoyed sangat-sangat kot lepas tu cakap benda yang tak relevan langsung dekat saya. Ya especially for me ha-ha-ha-. Saya reply 'ya' saja padahal kalau ikutkan hati macam nak bagi sedas juga jelingan maut. Dalam hati sebenarnya cakap macam ni.. 'ya, whatever.' - line si Liyana Jasmay dalam filem Pisau Cukur. HAHAHA suka mimik muka Liyana Jasmay time tu and I know exactly how to do it! Ngahahahh.

Rupanya waktu tengah pilih gerai makanan tu, Armin actually is watching me LOL. Dia cakap saya cakap 'ya' dengan nada yang malas nak melayan that mamat. Haha. Tahu pun. Dia rasa kelakar kot :P

Dah decide nak makan kat mana, masing-masing ambil tempat duduk. Mula-mula dia ambil tempat duduk di kerusi lain, then dia tukar duduk betul-betul sebelah saya. Deja-vu. Dulu kalau pergi mana-mana or kuliah, dia mesti ambil seat sebelah saya. Okey, yang ini pun still sama. Checked. Kihkih.

Waktu makan, berbual-bual dengan Rahman dan Armin. Yang satu Man, satu lagi Min. Aku jadik Mun sekejap HAHAHA. Memang MOON sangat-sangat. Bulat namampos. Learned that Man is Min's bestfriend juga. Mun pun bestfriend Min juga kan kan kan. Okeylah craps. Merepek je banyak nanti bila entri nak habis taip HAHA hah? Anyway, Rahman punya mata agak wide. Remind me to Dana. Diorang boleh lawan mata siapa paling boleh buka besar-besar.

Sambil jalan-jalan tu, ada jugalah beberapa benda yang kami bualkan. Walaupun masing-masing rasa awkward, tapi nak jugak bercerita. Timbullah beberapa benda macam - kami tak pernah hang-out sama-sama keluar jalan-jalan dekat mall macam tu. Selalu tu kalau jumpa, mesti makan makan makan. HAHA. Dia paling ingat kami suka makan chicken chop dulu dekat depan kedai western food. Aww. Miss that moment. Saya ingat lagi satu kejadian waktu tu. Me dan Armin tengah dekat meja, Armin tengah depan laptop. Then one girl yang si Armin ni duk usha-usha lalu dekat situ. Saya memang tak peduli la with his girlfriends. Tapi Min tunjuk-tunjuk. Malas layan tapi tengok juga then bila that girl tengok arah kitorang, terus tanduk muncul atas kepala. Gosh I can be a lil bitchy sometimes XD Tak perlulah mention. Next day, Armin gitau that girl reject dia. I guess Armin pun dah lupa sekarang HAHAHA tapi Min I am so sorryyy. I just suka kenakan Min dulu. Or make your girlfriends jealous. Okey sorry. Hiks.

I'm just me when I am with you. My muka paling hodoh di saat-saat paling buruk pun rasanya Armin dah nampak. Takda kontrol langsung. Kenal dengan Armin saya mana pandai mekap lagi. Last jumpa dia pun saya masih tidak pandai mekap. So sekarang ni bila touch-up sikit je pun dia dah terkejut. Lepas tu balik-balik mention how different I am now AH stop it, it doesn't help to make me look like Jessica Alba XD



Sukalah that picture, especially sebelah kanan ni. Senyuman lebar. He has a very nice teeth.
Looking so good. Dan saya baru perasan (atau selama ni dah terlupa?) yang Armin actually got lesung pipi. Patutlah ramai peminat. Kehkeh. I love his hair. Dari dulu memang admire. Kemas. His eyes macam biasa, redup. Still wearing accessories. Samada cincin atau gelang or jam. He knows me jarang pakai aksesori macam tu. Hehe. His style, still the style I love in him. His sense of humor still can get me laughing. It feels like its all coming back to us HAHA tapi tetap sedang berpijak di bumi nyata. Yang dah lepas itu biarlah lepas. Tentang dia, nothing much changed. I guess, I am the one yang changed ...



... tapi, ada satu antara kami yang tidak berubah. Our chemistry. We both do believe in that, and it's strong and real. The thing why I love being with him is, he's the one I can go crazy with. Armin juga suka having me around him sebab dia cakap he doesn't have to pretend to be somebody else. Saya crazy dia pun ikut crazy. One thing about me yang my friends tak tahu, I love telling jokes - my jokes biasanya diikuti sekali dengan mimik muka dan pergerakkan hoho. Remember, I am very expressive and kinesthetic type of person XD However, my jokes will only works with people with great sense of humor lah. Tapi kan, jarang buat joke depan Armin sebab job joking-joking ni bagi dekat dia. Me tukang gelak saja dah cukup. Hehehe.

Bila dah nak balik, kami pergi fetch taxi, dia tolong bukakan pintu teksi for me. Still very gentleman. Teringat dulu, nak langkah longkang pun dia tak segan silu hulur tangan untuk bantu HAHAHA padahal longkang bukan besar pun hmph! Kami minta teksi hantar dulu saya ke stesen teksi tapi the driver refuse sebab trafik. And I hear Armin mumbling alone in English yang driver tu sepatutnya dahulukan perempuan dulu. Saya senyum saja. I otomatik be so gentle to a man yang treat me these gentle.. Min, you know what I mean ;)

Ah no wonder girls cepat fall into you. You know exactly how to treat women. Well, almost :P

Having him as a friend, or more, or might losing him someday. Whatever it is, I am still be very grateful that I knew someone like him in my life.. :)

You Might Also Like

3 comments

  1. fina,sa ada tengok gambar armin ni masa zaman sekolah dlu yg fina pernah tempek dalam blog. pernah kan? hehe. dia nampak lain sket dalam pic ni. yep. anyway,suka tengok gambar korang. :D

    baca cerita pasal man,min & mun. nasib baik last pic tu fina ada letak bukti gambar man. haha. kalau tak, sa akan nampak min dan mun aje dalam cerita ni :P keh keh keh

    ReplyDelete
  2. haha.. naaaa...
    armin pulak kan..
    uiseh, mc jg kmu bfriendship ahh...
    dlu sblm aku knal ko rapat skit,
    slalu tgk kamu bdua bkepit..
    hihi..

    ReplyDelete
  3. found your site on del.icio.us today and really liked it.. i bookmarked it and will be back to check it out some more later

    ReplyDelete