Tari Kirana at Walai Tokou Homestay Kundasang 4 : The Very First Day.

February 20, 2011


And here comes the fifth and LAST update! Bersiaplah, pictures ada 15 keping, itupun lepas combine semua heheh. Memang menuntut banyak kesabaranlah nak update sampai berepisod-episod ni T____T

Pagi itu...

Semua awal bangun, start mekap. Hoh, membebel lagi kerja ai. Sambil tenyeh-tenyeh muka, sambil membebel. Tapi bukanlah membebel marah-marah. Tapi ingatkan itu ini. Make sure sebelum gerak semua ada, jangan tertinggal. Diorang dah biasa, plus, if I don't, nanti diorang yang rasa pelik. HAHAHAHA heh. Okey move on.

Dah siap! Jom breakfast. Saya takda time ni. Lepas diorang siap, barulah saya siapkan diri dan mandi segala. Biar diorang turun sarapan dulu.

7.00 pagi. Cam whoring. Dekat semenanjung masih gelap lagi kan? =)

Okey saya dah siap. BRRR. Sejuk, tahu tak? Time ni pukul 7.30 pagi.

Sambil tunggu bas nak gerak ke dewan. Inform diorang tentang tentatif majlis.

Baiklah, lama sangat nak tunggu bas. Nak tidur (- -") Aku ni memang. Mana-mana tidur pun boleh KAHKAH padahal penginap homestay lain dah ramai yang turun sarapan time tu.

Mini Dewan Kundasang
Uncle Koch yang hantar kami ke dewan tu dan masuk saja saya nampak dah ada orang time tu tengah urus-urus PA system dan Uncle terus perkenalkan saya dekat dia dan audio untuk persembahan kami hari tu Uncle suruh kami atur saja dengan dia. Angguk saja, pandang with no feeling, tambahan pula mood kurang okey waktu tu. You know, sakit perempuan. Senggugut.

Lepas tu Uncle keluar dan saya terus try pasang pendrive dekat speaker tu tapi sayangnya lagu tak boleh play. Panggil nak minta bantuan orang yang jaga PA system tu, tapi dia angkat tangan minta saya tunggu sebab dia tengah buat something, dan dalam hati ai cakap .."Ewah sombongnya". Tapi lepas tu dia datang juga bantu, and that was the first time saya nampak dia dengan lebih jelas. Tapi waktu tu saya lebih risau tentang pendrive yang tak boleh main dan memang nampak sangat muka tegang ai. Heh. Perempuan, perempuan. But I saw him looking at me for the first time, stunned lepas tu macam segan-segan nak pandang.

Ting! Dapat idea. Bagi duit dan beberapa orang dari the girls pergi ke Pekan Kundasang (nasib baik tak jauh) dan cari kedai untuk burn lagu ke CD. Pulang dengan jayanya dan lagu selamat dimainkan. Fuh XD

"Kamu dari Kg Kinapulidan kan?" Pandang tunduk pandang tunduk tengok saya sebab dia tengah urus pemain CD. Senyum.
"Ya, tapi macamana tau?" How did he know?
"Tahulah." Senyum lagi.
I was about to call him Uncle tapi tengok he looked young to be an uncle, so I asked him his age. "Umur berapa?"
"29. Kamu?"
"25. Nama?" 25? Bukankah saya baru 24? HAHAHA. Sambil congak perbezaan umur kami. I don't know why I have to kira-kira perbezaan, but that is what I did XD
"Zulkiflie." Dia pandang tunduk pandang tunduk juga macam tadi. Malu-malu pula dia ni.
Then dia siap set pemain CD tu dan mula play lagu. Here and there, lagu tarian yang Tari Kirana akan persembahkan sebentar lagi akhirnya berkumandang di dewan.
"Persembahan nanti jangan lupa bagi kuat sound ya, supaya semangat sikit budak-budak ni menari."
"Jangan risau." ..dan dia cakap nanti dia bagi biar bising satu dewan. Lebih kurang macam tu la dia cakap.
Masing-masing balas senyum.

Waktu salah satu kipas cina untuk bawa persembahan rosak. I don't know, but I was so angry. Senggugut-senggugut ni aku jadi emo terlebih pulak. Sampai tak kisahlah the PA system guy tengok saja aku terbaran-baran di situ. Ohmy. Baru nak start rasa malu hari ni HAHAH.

Eh the PA system guy tanya the girls about me. Saya tak tahu apa semua yang dia tanya tapi diorang cakap.. "Nana, dia minat kauuu.." Siap minta nombor telefon saya lagi padahal I am sure he saw me membebel dekat the girls dekat belakang stage. KAHKAH tak perasan pun sebenarnya waktu awal-awal tu tapi what the hell kalau dia nampak pun. I don't mind what he's going to think about me. Apapun, the girls memang pandai  mengelak. Diorang jaga sangat pengurus diorang ni ewah.

Persembahan

Kenalan-kenalan baru Tari Kirana

Agro Bank and Kinabalu Merdu Sound team

I found out the PA system guy itu one of the performer juga, he perform dengan team Kinabalu Merdu Sound ..so it's obvious dia salah seorang dari team KMS..? OMG I am KMS number one fan for God sake HAHA XD Waktu dia main Sabahan traditional music instrument on stage waktu tu, Dana yang ada dekat sebelah saya time tu bisik dekat saya .."Macho lah cara dia main tu." If Dana tak mention, rasanya saya tak perasan punya dia tengah perform sekali. Bila Dana cakap macam tu, saya pun amati that guy. Memang seriously macho, and I love how he plays that instrument with pride and enjoyment.. I could be his fan if he don't mind :*)

And I started wanting to know him better...


Tari menari!

Ulik Mayang. Ada tambahan pelakon XD

Oh akhirnya I ada dalam pic XD

Ibu-ibu penari-penari ni pun ada yang datang nak bagi support. Cayalah, sporting habis!
Dekat luar dewan tunggu transport nak balik ke homestay (nak singgah makan dekat Garden Cafe), the PA system guy datang, try talking to me in front of the girls. Apa-apa yang dia soal, budak-budak tu pula tolong jawap. Haha lawak. And trust me, dia memang cuba macam-macam cara nak approach, and it was all so funny. Sampai sekarang I can't stop smiling just to think about those things he did and said. Kalau cakap dengan Dana tentang tu, we both burst out laughing XD

Di cafe, dia ada juga. Kami dah sampai dan tidak lama lepas tu, dia pula sampai. Lalu dekat tepi kami, saja kuatkan suara bagi semua orang di cafe tu dengar, termasuk saya. Haha. Bila nampak, terus roll eyes dekat the girls. The girls pun roll eyes juga hoho. Lepas tu dia ke meja kami tunjuk-tunjuk ramah dan buat lawak but no, I don't laugh. Don't even smile. Too busy watching him, I guess. HAHA.

Nyum!

Okey dekat Garden Cafe. Jom makan! Laparrrrr. Dan sejuk (- -")

Ngap!
Lepas makan, balik ke bilik dan start berkemas. The PA system guy was there waktu kami keluarkan barang-barang kami dari bilik. Dia datang lagi lepak-lepak dekat depan tu ajak-ajak borak tapi saya buat bo layan. Wow, so determined lah dia ni.

I saw him asking Dana for her phone number, just to get my number, but Dana cakap tidak boleh. Haha. Kesian juga dekat dia. Tapi tak boleh bagi reaksi pelik-pelik yang lain sebab nanti terjejas kredibiliti ai sebagai manager di depan budak-budak tu hehe. Bila tidak berjaya, dia blah. Dan waktu kereta kami lalu cafe time mau balik sudah, saya nampak dia minum panas di cafe. Pandang kami macam tu saja. Frust jugalah saya sendiri tidak dapat number dia haha.


Later on I found out, waktu kami dah dalam perjalanan balik, he do followed us to my village, Kg Kinapulidan, but lose track - maybe. Tapi sampai sekarang saya tak percaya dia buat macam tu. Hahaha. 

Dalam perjalanan saya tertidur, terjaga waktu dah sampai rumah. Balik saja terus tidur di bilik. Both, me and Dana. Well, banyak memori manis yang saya bawa dari sana, tapi saya tertinggal separuh hati saya di sana. Di bumi Kundasang.

:)

You Might Also Like

2 comments

  1. siapa separuh hati yang tertinggal tu fina? hehehe.

    p/s: it's me cikda =P

    ReplyDelete
  2. Aida Ismail,
    hi cikda hehe.

    ehm. adalah. somebody. hehe. pelan2 reveal :P

    ReplyDelete