Akhir-akhir ni, dia suka buat macam tu.

March 09, 2011

Saya tengah sibuk menaip depan laptop bila saya angkat muka dan nampak susuk tubuh yang amat saya kenal. Kenal sejak satu bulan dua minggu yang lepas, tapi rasa macam dah bertahun-tahun lamanya kenal. Lepas nampak dia, serta merta lekap tangan dekat dada, terkejut tau. Nak luruh jantung. Kalau dia ada, jantung macam berhenti berdetak. Bila dia ada, jantung rasa macam berhenti berdetak juga. Macamana tu? Isk :P

Tapi lepas tu, senyumlah juga. He's here. Selepas dua hari tak jumpa. Oh man. Baru dua hari tapi kenapa rasa macam tak jumpa dua bulan. Dari jauh, I smiled looking at him. Dia maju sambil senyum, looking at me too. Berkongsi makna senyuman yang sama. Eyes locked. Waktu bagai terhenti seketika. Rindu bercampur bahagia.

Lepas kami ambil tempat duduk, dia cakap dia dah lama berdiri di situ. Sengaja tak bagitahu yang dia nak datang. Nak senyap-senyap tengok saya. Dia ada cakap saya waktu menaip, muka serius. Hahah.. Tolong jangan buat macam tu lagi. Malulah.. Saya memang nampak serius sangat kalau tengah fokus (- -")

Tapi, kalau dia buat macam tu lagi, mungkin saya tak kisah sangatlah. Janji dia ada..

Saya tak tahu, tapi saya asyik senyum. Buatkan nescafe untuk dia sambil fikirkan dia, saya senyum sendiri. Bila perhati dia makan, saya senyum. Macam orang gila. But, the truth is, saya bahagia tengok dia ada di depan mata saya. And only I know what's beautiful looking at him. Dia ada juga macam berubah muka bila perasan saya asyik senyum tengok dia. Mesti dia fikir saya kutuk dia dalam hati. Saya ni suka juga usik-usik dia. But, no. Saya tak kutuk. Saya senyum sebab hati saya senyum. Hati saya senyum sebab saya bahagia. Saya harap dia sedar yang ini =)

Him : "Yang, tuang ja kuah kari tu atas nasi."
Me : "Okey.." Sambil kaut lauk untuk dia.
Lepas tu dua-dua serentak bersuara, "Tinggal tuang." Both looking each other, saya terkedu sekejap sebab tak plan pun nak cakap serentak. Tinggal tuang tu perkataan yang saya belajar dari dia. Err, auntie dia sebenarnya tapi dia yang bagitahu tentang penggunaan perkataan tu. Adalah maksudnya tu hahaha. 

Lepas sedar, both of us burst out laughing.. Biar kami berdua je yang faham kenapa =D

Waktu dia nak beredar, rasa payah sangat nak lepaskan, tapi kenalah juga. Kita ni hidup di muka bumi ni masing-masing ada tujuan masing-masing ewahh. Sebelum tu, he told me he loves me. I don't know that much, but I know this much is true. I love you too, Mr Vampire..

You Might Also Like

0 comments