Forget about the person who forgets about you.

May 26, 2011

Although I may occasionally mention about my past, it will simply because I feel better talking about it. The present moment is what I am much more interested in. Banyak plan di hadapan saya. Dalam masa sebulan setelah peristiwa 25 haribulan April yang saya rasa very the bullshit tu, termasuk seminggu sebelum pernikahan dia cari aku tanpa rasa bersalah cuba untuk mendapatkan aku semula like wtf. Untuk lelaki curang macam dia, kehilangan 10 lelaki macam dia aku tak rugi satu sen pun. Saya rasa tak perlu lagi ada apa-apa lagi yang tinggal. Aku juga merasa aku tak payah bersusah payah ke majlis perkahwinan mereka. Why should I care? Macamlah aku tak ada nak buat benda lain yang jelas-jelas lebih penting. Once he's cut out from my life, then he is. Kalau dia masih membaca blog saya ni, tiada sebab kamu ambil tahu lagi tentang life saya. Kalau mahu juga, buat secara diam-diam dan jangan lagi sesekali cuba untuk menggunakan apa yang saya tulis untuk melukakan saya walau dengan apa cara sekalipun. Well, I don't wanna curse you anymore. Or to hurt you. I will let karma have that pleasure.


Rasakan kuasa tendangan wanita

Macam yang saya cakap sebelum ni, saya berbahagia dengan apa yang saya ada sekarang ni. Why remember the person who forgets about me. Lebih baik cari kawan baru. Saya ni kesian lah jugak. Saya mana ada kawan dekat Ranau. All my life, I spent most of my time outside Ranau. Kebanyakan kawan bertebaran serata Sabah dan Semenanjung. Sudahlah sejak sekolah rendah banyak kali pindah sekolah. Selalu lone ranger. Bukan sebab tiada kawan baik. Banyak good friends ni. Tapi you know - kawan hang-out dekat RANAU.. yang satu kepala dengan aku yang crazy ni...... TIADA. At Kedah dulu I got Niza, Fiza, Chu, Dayah and some of the (Jawatankuasa Pembangunan Mahasiswa) JPM sisters yang lain lah yang rajin hang-out sama-sama, keluar makan tengah malam, suka buat benda on the spot, berjaga bersengkang mata demi kertas projek sama-sama, meeting meeting meeting - oh seriously. Don't make me start with the list. Sebab kalau cakap hal kenangan, tidak habis entri dibuatnya HAHAHAH

Pertengahan 2010 barulaaahh tinggal betul-betul dekat Ranau. And sekarang ni, sudah genap setahun saya menetap di Ranau. So now, saya adalah dalam proses mencari kawan di Ranau. Kesian sungguh ini perempuan. Ada siapa-siapa mahu kawan dengan saya? Tsk.

Actually, got few friends already. Ada yang dari Kundasang and ada yang dari Ranau. One of them saya ada mention dekat sini. Dalam perenggan sebelum gambar tu. Cukup saya katakan, friendship is the best thing that can make you survive when love relationship can't.. Agree?

Dekat luar, saya nampak macam eleh eleh eleh saja. Ketawa macam tiada masalah hati. Tapi macam yang saya cakap sebelum ni, saya dah pernah bertahun-tahun puas menangis. Hanya orang yang pernah rasa hati tu berterabur menjadi cebisan-cebisan (broke into pieces) baru tahu hargai walaupun secebis rasa gembira tu. Bukan seorang dua rakan yang cakap saya nampak sangat kuat orangnya. Boleh handle semua masalah. Tapi kalau baca blog, barulah kau tahu saya sebenarnya fragile sangat dekat dalam. Tapi kalau tak mahu jadi kuat, jadi, mahu jadi apa?

Untuk itu, aku sedang belajar menjadi wanita paling bahagia. I made a choice to finally let go, cuz it's time for my last tear to fall and smile again.

Will be going to Putatan tomorrow. Hadiri majlis pernikahan sepupu lelaki. Alhamdulillah, bertemu jodohnya. Perhaps, will upload few pictures of it (read : of me) later.

You Might Also Like

0 comments