My dance activity update 2

May 24, 2011

Update tentang my dance activity.

29th of May 2011 (Ahad) - Majlis Perkahwinan Pentung & Ochie
5th of June 2011 (Ahad) - Majlis Perkahwinan Zaba (my cousin sebelah mama) & Sue

July 2011 pun ada. Not sure about the detail yet, but the homestay coordinator sebut tentang Kota Belud dan Kudat. We'll see :)

Oktober 2011 pun ada juga - Insya-Allah. Kalau tidak silap, something about muzik gunung? Will be held in Kundasang. 

Dan saya baru terima panggilan petang tadi. Lagu yang kena compose dah siap. Untuk Tari Kirana bawa perform. Wow - cepat pula ya. Baru Khamis minggu lepas saya diberitahu secara direct tentang lagu tu (time tu dalam pembikinan lagi), hari ni dimaklumkan dah siap. Dan esok insya-Allah saya akan dapat lagu tu. Wow - fresh dari studio youuu. Lepas tu kena gubah step dan pola tarian. Dalam berani-berani, menggeletar kot tangan nak terima. Aku bukan reti sangat bab tarian etnik Sabah ni. Tapi peluang macam ni datang bukan selalu. I will do my very best. Esok juga insya-Allah akan plan tentang costume tarian pula. Tiba-tiba pula tukar profession jadi costume designer tidak bertauliah kan.

Actually, Zul ada sebut tentang lagu tu waktu akhir bulan Mac atau awal April. Dah tahu sebenarnya cuma not really sure. Dan memang wajarlah lagu tu siap time sekarang ni. The girls cuti semester bermula Sabtu ini. Selama dua minggu. So for two weeks, I maybe akan pulang awal sikit dari kerja to train the girls. Selepas performance di Majlis Hari Buruh di Kg Kinapulidan hari tu, segala aktiviti tarian berhenti sementara bagi memberi laluan kepada peperiksaan pertengahan semester diorang. Hehe.

Sabtu ni 28th Mei 2011 kami ada latihan seharian untuk show 29th. So plan ke Mesilau tergendala lagi. Dan akan terus tergendala sebab next Saturday pun tidak boleh sebab masa untuk training juga. Next  next Saturday pun tidak boleh sebab ada tempahan catering. Next next next Saturday pula saya ada plan lain yang lebih penting. Hmp. Sabtu ni training sekali terus pemberitahuan tentang semua yang di atas. Setakat ni yang saya sempat bagitahu, show untuk 29th ni saja. Unless if they do read my blog. Hiks. Budak-budak Tari Kirana baca ke tak my blog tak tahu la ai.

Everything is I.N.S.Y.A.L.L.A.H. Kita hanya merancang.

By the way, tadi waktu tengah drive pulang dari kerja, nampak orang jogging dari arah bertentangan. OMG I AM SO JEALOUS. Saya tak ada masa jog. Demmit.


You Might Also Like

6 comments

  1. bagus tu... bisnes datang bergolek!

    kalau nampak org joging time i tengah drive, i pun jeles giler. demmit. aku jer malas dan sangat bizi... haiya.

    ReplyDelete
  2. haha
    masa kat uum ko rajin jog kan
    keje ni memang payah nak cr masa

    p/s: sabtu ko semua bz... pengsan

    ReplyDelete
  3. Coffee Girl,
    alhamdulillah..

    yala.. balik pun pukul 6 ptg dah. lgpun mau jog mana entah. nti orang pelik ja tgok kalau jog dkt sini haha.. terpaksala cari alternatif lain kalau mau exercise (- -") skipping! hahah

    ReplyDelete
  4. Aimi dan Pakcik Hashim,
    thats why rindu sgt2 time aktif jog tu ahfatt hahahh. subuh n ptg before mghrib turun jog.

    sy kerja ahad-jumaat. sabtu ja masa free. tp tetap ada sj bnda nak buat. tapi tdklah rasa burden sgt. sy suka busy2 haha.

    ReplyDelete
  5. need to see the pictures of the dancers baru boleh comment.
    muahahaha

    X)

    ReplyDelete
  6. Arief Arf,
    ahahahahaha.. mcm biasa, ada masa mmg akan di upload pun yang arief :)

    ReplyDelete