Topic One : 10 things about Fina Sophie

May 17, 2011

Saya sebenarnya fail lah nak cakap soal diri sendiri. Saya bukan tak kenal dengan diri sendiri tapi bila dah selalu cakap pasal diri sendiri ni, nampak macam obses dekat sendiri pula. Kalau cakap soal perasaan mungkin cemerlanglah kan. A plus plus. Saya bila bercakap soal perasaan, semua isi lengkap. Saya boleh terangkan walau terperinci mana tentang perasaan saya, orang yang dengar pun mungkin mudah saja nak faham sebab saya ni very literal punya orang. Lengkap dengan moral of the story sebab bagi saya itu perkara yang paling perlu untuk dikongsi sebenarnya. Dan saya juga sangat bagus dalam mendengar pendapat orang. Kalau orang tu saya respect, memang saya akan dengar cakap dia. See? Saya bukannya melawan sangat pun, kalau saya tak rasa pendapat tu bernas, macamana saya nak dengar cakap dia kan. Theehe. Well, macamana saya cakap soal perasaan dan life dekat blog, macam tu lah saya bila dengan orang yang saya selesa nak bercakap. Sebenarnya payah nak ada noktah. Saya boleh bercakap berjam-jam tanpa henti. Bila dah bercakap dengan sepenuh hati dan semangat, orang-orang yang sangka saya ni pendiam selama ni mesti cepat-cepat akan tukar persepsi dan menyesal sebab diorang sangka saya memang betul-betul pendiam punya orang kahkah.

Eh. Perenggan atas ni dah boleh jadi point pertama kan? Err.

Here goes. 4 things you probably should know about me. Ya 4 benda saja yang perlu diketahui sebenarnya tentang diri saya.

.SUNFLOWER.FASHION.BLOGGING.MUSIC.TRADITIONAL DANCE.FOODS.BOOKS.
  • Siapa saya? Nama Fina Sophie dah terang-terang bukan nama sebenar. My real name is Hasnie Falina and it isn't a secret by the way. Family panggil Nana. Ramai kawan panggil Nana dan Fina. Ada yang panggil Falina. Berasal dari Ranau Sabah. Anak jati Ranau. Yang lain rahsia. Saya rendah saja orangnya. Tinggi 151CM dan kasut bersaiz 4. Sebab tu saya tidak suka lelaki yang terlalu tinggi. Berkulit cerah, warna mata dark brown, rambut asal black wavy, dan lahir 1 Disember 1986 . Dan ada tahi lalat dekat dagu kiri theehehe. Suka berpakaian secara selekeh asalkan nampak comel. 

Why so serious, Fina?
    • Blogging life. Saya berblog sejak September 2006 di blog Friendster dan di http://sufilara.blogspot.com (dah private dahh), masih aktif berblog, dan belum ada rasa hati untuk berhenti menulis. I love to tell and keep the record of my stories (sometimes terover sharing but I can't help it) and when I did, I love it the most when the readers let me know how much my writings had inspired them, if it does - anyway. I love blogging. And I blog for myself. And I don't care how popular (or unpopular) my blog is :D
    • Passion. Merupakan seorang penari tradisional tetapi sekarang ni lebih kepada seorang manager dan trainer kepada kumpulan penari Tari Kirana yang saya tubuhkan sejak Mei 2006. Masih kekal aktif hingga kini secara separuh masa dan lebih kepada memenuhi minat masa lapang. Biasanya dijemput untuk majlis-majlis perkahwinan di sekitar-sekitar tempat tinggal. Buat masa ni, alhamdulillah, Tari Kirana currently kadang-kadang associate dengan Kampung Sinisian ehemmm. Ada rezeki, adalah. Hiks. Passion lain? I sing sometimes................ HAHA.

    .JIJA.WIDHA.RAIHANA.VYNA.ZIMAH.FEEZA.DANA.YOURS TRULY.

        • Saya expressive. Saya garang, seriously serious, aggressive, and hot tempered  - but AS LONG AS YOU DON'T MESS WITH MY LIFE, I'm angelic, sweet, playful and fun ..and I probably have a killer sense of humor. Tapi garang. Tapi jiwang! :D 

        Dan kebanyakkan penulisan-penulisan Fina Sophie berkisar tentang semua di atas :)


        Lagi 6 perkara yang tak berapa perlu nak tahu :

            • A working lady. Dibesarkan dalam suasana keluarga kontraktor dan suka berniaga. Bekerja sepenuh masa manage di Kirasa Cafe & Catering milik keluarga. Banyak masa dia berada di cafe ini. 7.30 pagi hingga 6.00 petang. Setiap hari, kecuali hari Sabtu. Dan kecuali bulan Ramadhan :D She's also a part-timer. Suka buat apa-apa saja yang mendatangkan keuntungan tapi dalam masa yang sama, dia orangnya yang mementingkan rasa enjoy bila buat sesuatu. Kalau tak enjoy, susah nak jalan youuu.
            • She's strong in her own way. If only you know what kind of hurdles had happen in her life, then maybe you'll see why she's so eager to find her own meaning of life. Maybe you'll see why she changed a lot. Maybe that's why she finally came to her own senses. Maybe that is why, when she laugh, she laughs loud cuz she appreciate the feeling of being happy. If you've been living in tears years before, you'll do the same thing as she does.
            • She sees herself as unique, free-spirited, and very Sagittarian. She doesn't want to be t.y.p.i.c.a.l. And she sees herself as the inspirer, understanding and very encouraging - towards her friends.
            • Peliks. She's driving her old white van yang tak ber-aircond and she is proud driving it anyway.
            • Suka buat tak tahu. Kadang-kadang nampak macam dia tak peduli atau tak kisah tapiiii.. Bukan hipokrit. Cuma kurang berminat melibatkan diri untuk sesuatu yang dia kurang faham dan dia rasa dia akan sukar nak faham.
            • Kehidupan sebelum ni yang selalu berpindah randah, she spent most of her previous years (sejak lahir) di luar daerah Ranau. Ni baru tahun lepas menetap betul-betul dekat Ranau. She made lots of friends and close friends but at the end, she prefer to have most of her time only by herself and her quality friends and family.

            There. Yang belakang-belakang tu memang mengarut. Enough about myself.

            Next, I'll write about 10 things I love. By the way, cuba tengok dekat sidebar paling atas tu di bawah tajuk 100 things? Saya dah senarai topik yang akan saya tulis nanti. Kalau yang dah di-link tu maksudnya saya dah jawap lah topik tu.

            Jom join! Tak nampak fun ke tu? Hiks. Kalau dah buat, let me know, boleh kenal-kenal! :)




            You Might Also Like

            6 comments

            1. sebab ko sagi
              kita banyak persamaan sebab aku pun sagi. haha

              ReplyDelete
            2. Yeah, that's you Fina! Tepat sekali :)

              Eh.. 10 things she wants to say to 1 person. Uih.. Bestnye yang ni!

              ReplyDelete
            3. Eii u from Ranau? I was there a week ago! cute pekannya. sejuk. U drive van? wah... ur so daring and confident! I like! Stay true to your heart.

              ReplyDelete
            4. Aimi dan Pakcik Hashim,
              ah fatt! ya ingat2. ko sagi gak. banyak eh persamaan? which one? buatlah 10 things ni. mau tengok dan baca :)

              ReplyDelete
            5. AuraFIza,
              haha!

              apalagi fiza, jom join sy buat. cepat2! wajibbbbb

              ReplyDelete
            6. Coffee Girl,
              ya i'm from ranau. lives here. so u were here? some people mistaken the pekan as bandar ranau.. haha.. mybe la nmpk mcm bandar, tp sbnrnya jauh lagi standard nak jadi bandar pon alahai haha.

              ya, a white van with some scratches on ittttt..... very old van lah. haha. tp best sbb org nampak i ni rock wlupun i jiwang2 je. hiks.

              i like you too babe!

              ReplyDelete