Calendar 365 : Am I rushing things?

June 17, 2011

Alamak, banyaknya nak kena cover untuk show Tari Kirana sepanjang dua minggu lepas. Life is ..I don't know. Mau cakap busy, macam tidaklah busy buat masa ni. At least minggu ni saya lebih tumpu dekat kerja saya di cafe. Bukan macam dua minggu lepas, sikit-sikit, Tari Kirana. Theehehe. Cuma esok saya ada agenda lain. Ahad pun ada. Isnin kembali semula pada cafe, sambil tu merancang sesuatu untuk Tari Kirana. Bukan setakat SATU sesuatu. Tapi BANYAK sesuatu. Haha.. Saya tidak dapat jamin Tari Kirana akan masih ada dalam masa dua tiga tahun ni, sebab the girls pun makin lama makin besar. Sayap tengah tumbuh. They are going to fly up when the time has come. Someday. So selagi kumpulan ini masih ada, I am going to grab every chance for the girls. They need experience. Bukan setakat untuk dalam bidang tarian saja, tapi sebenarnya lebih dari itu :)

Rabu lepas, sebenarnya, saya buat pertama kali berpeluang bertemu dengan Sa. Sa datang dengan 4 rakan yang lain tapi saya dapat jumpa yang dua orang tu saja. Dari Terengganu. Diorang datang ke Sabah nak jalan-jalan. Kebetulan diorang menginap dekat Pine Resort, so ada masa untuk spend our time together sambil dinner hearing muzik bambu di Garden Cafe dengan ahli Tari Kirana pun ada beberapa orang. Letih bebenar diorang. Time tu baru sampai Sabah. By this entry is published, maybe diorang dah on their way back to Semenanjung rasanya. Nanti saya update entri bergambar waktu bertemu dengan Sa.

I can't wait for tomorrow actually. Ada date with some ......one. Well, DATING as how you might put it. Tapi saya rasa lebih kepada HANG-OUT together kot. Not 'dating mating' hahaha. This is what I'm doing with my free time selain business, Tari Kirana, etc. OMG betulkah ini yang saya buat time free time? Bukankah TIDUR? HAHA. Anyway, just as friends, kalau rasa boleh, boleh lah melangkah ke satu tahap lagi. I won't just sit back waiting for my Mr Right. I had enough grieving about my loss. I had enough with takdir. It's my time to forgive and forget ..to smile and to grin. It's my time to laugh. I'm going to make it myself. Maybe this is my takdir. Saya sendiri yang harus keluar dan mencari. I will be the one to choose who I'm going to marry. Satu pergi sepuluh mari ma. Tinggal petik ja. Wah kau. Statement tu. Saya gurau saja. Tak adalah sampai 10. Siapalah saya ni.

In case if you're wondering, saya bukannya nak rush things. Bukannya nak cepat-cepat jatuh cinta. Cepat-cepat ada pengganti. Hati saya masih perlu direhatkan. Semua cuma kawan saja setakat ini. Tidak salah kan kalau saya ada reason untuk tersenyum?

Kalau ada yang nak tau saya keluar berkelah dengan siapa, come find me at Poring Ranau tomorrow. Kita hang-out sama-sama. It would be fun. Tu pun kalau jumpalahkan. Ahaha. And maybe lepas tu head ke Tagal Sungai Luanti. Tempat ikan jinak-jinak. Wanna feed the fishes there. Lama tak jumpa those fishes, they must be missing me HA HA.

:)

You Might Also Like

8 comments

  1. jeng jeng jeng!

    yup yup! brkawan tak semestinya kita dah cepat jatuh hati selepas patah hati bla bla bla tu kan? wani pun mcm fina jugak. eeee rasa nak cili mulut kat org yg kata "eeee, cepatnya prmpuan ni jumpa org lain"

    helo, kami yg patah hati ni berhak utk rasa happy macam kamu kamu yg sdg bahagia tu. berilah kami peluang juga.

    finaaa, nanti snap gambar view kat poring ranau tuuu. kita suka view sabah! hee :D

    ReplyDelete
  2. darla.....yups bkwn lbh baik tp jgn tgu lma2 heee nti mlepas kama....

    ReplyDelete
  3. kalau budak2 tu dah tumbuh sayap
    ko rekrut lak budak baru
    ramai lagi

    ReplyDelete
  4. no komen..ekeekek... akan tiba masanya juga...

    ReplyDelete
  5. wanie,
    btul tu. smpai bila nak biar hti kita tertutup rapat kan. for God sake, kawan saja pun. it's not like lepas break dgn ex terus nak kawin. yg tu mmg terburu2 habis ;)

    ReplyDelete
  6. Cici Dyesebella,
    ahaha ayat tu bah. insya-Allah cici.. :P

    ReplyDelete
  7. Roza Ami Nanomiya,
    tengah dlm plan tu ;)

    ReplyDelete