Jodoh di tangan Tuhan.

July 11, 2011

Kawan kepada mama saw me once in HERE and today she asked mama if I ada boyfriend dah. Sebab dia cakap dia berkenan sangat, dan mahu pinangkan saya untuk anak dia. My reaction? I don't know why, but I ..

.. peluk lutut sendiri.

I could tell, air muka mama ceria saja. Samada dia sedang berkhayal her daughter ni getting married, or bangga anak dia ni dah dua kali orang tanya-tanyakan sungguh-sungguh tentang saya padahal baru nampak saya sekali dua. Dengan my age already 24 (reaching 25 this year), no wonderlahkan. For God sake, 25 belum ada calon lagi?

Ala no hal lah. Kalau sekarang ni takda calon pun, tidak semestinya by the end of this year saya takkan pegang title isteri. Haha. Wo wo. Agak scary lah nak kahwin stranger.

1st, I don't know them. Or the son. They're my parents friends, by the way.
2nd, I don't know if he's handsome either, so don't ask XD
3rd, kesnya, her mother tidak berkenan dengan teman wanita anaknya yang sekarang ni. There. What say you? More and more drama?
4th, perkahwinan pilihan keluarga?
5th, I know nothing.

Ada jodoh, adalah. I don't expect too much. Entri ni pun bukan nak menunjuk, tapi untuk rekod peribadi saja. Kalau hebat sangat aku ni, orang tak payah tanya-tanyakan, terus sambar saja. Kalau hebat sangat aku ni, aku takkan kena tinggal dulu sebab lelaki tu kahwin perempuan lain (ini ayat perempuan takda pedoman hidup).

To all singles out there especially umur-umur macam ai, takda yang matinya aih kalau single pun. Tips are, get busy, get busy, get busy. Busy maksud saya BUKAN busybody, harap maklum. Bila busy, kita jadi contented. Bila busy, kita jadi independent. We're on ourself. Bila busy, kita tak rasa desperate (kalau rasa desperate lah). Bila busy, kita sebenarnya lebih attractive. Tak percaya? CUBA. Buat-buat busy pun boleh juga. Sebenarnya kalau saya tak cari kerja untuk dibuat, saya tak busy pun. Tapi sebab saya sendiri cari kerja nak buat itu ini, jadilah busy macam sekarang ni sampai nak pecah kepala fikir nak setel satu-satu haha. Bila busy, kita okey-okey saja even kawan-kawan pangkat adik yang dua tiga tahun lebih muda dah mengira detik sah menjadi seorang isteri (yang sebaya, jangan cakaplah, dah beranak pinak pun). Semua tu akan datang juga bila tiba masa.

Bergolek-golek gitu.

You Might Also Like

15 comments

  1. mum sa dah started talking bout marriage hihihi..sa ckp xda calon tp mum sa x pcya...setuju ngan entry ko ni..hihii sbb sa pn mgalami bnda yg sma pa pun chilllll...ada jodoh bjmpa jua =p

    ReplyDelete
  2. single nda semstinya menyedihkan kan naaa... yg pnting hepi2 bhaa..
    ada-adalah.. sbb smua tu sudah dirancang...
    mgkin ko blum jmpa srg sbb kalo jmpa pn jmpa yg bkin sakit hati, buat apa jg kan..
    hihi..
    i love u Naaa

    ReplyDelete
  3. Cuba ko jadi investigator ala Hawaii Five-O... checkout this guy yg kawan mak u cakap tu. hehe. vbunyi cam padan je. ala 25 tu lagi muda apa.

    ReplyDelete
  4. pandai lah kau berkata kata..
    sampai aku kat sini terbz body pulakk..hahahaha
    waaaaaa..klo aku lah kn...
    x nk ar kwen gitu..
    nk kawen ngan buah hati ar kn..
    ni couple bagai nk rak..
    kawin ngan org lain..hahaha

    kawin jelah!!haha..
    nnti bagi jemput aku tau =p

    ReplyDelete
  5. kalau dah jodoh kemana kita pergi tetap jodoh itu sampai

    ReplyDelete
  6. Cici Dyesebella,
    chill ja kita. pretty girl rock! hahaha :P

    bila our parents start talking about marriage, tndanya mmg kita suda ada kepercayaan parents kan darl? ;)

    ReplyDelete
  7. btol2..kalu ada jodoh..ada la..xkemana juga tue sis..hihi..

    ReplyDelete
  8. mr_mrs mikko,
    sempitla fikiran kalau anggap single tu status yg menyedihkan kan wani kan? hehe.. sayang you juga wani :)

    ReplyDelete
  9. Coffee Girl,
    good idea! sy pun biasa juga buat krja mcm ni kalau keadaan memerlukan. biasala, hormon yg merangsang rasa ingin tahu tu ada terlebih sikit dekat bdn ni hahaha.. will update the outcome nti kalau ada apa2 kesah. haha..

    ReplyDelete
  10. Far8 budak baik,
    kalo mcm tu, jgnla kapel bagai nak rak kan. jodoh kita xtau, tiba2 kena dgn org lain pula. yg kita tak knl lgsung hehehe..

    ReplyDelete
  11. Isteri Encek Bard,
    betul tu. thanks atas peringatan tu dear.. :)

    ReplyDelete
  12. no worries... semua tu tuhan punya kerja... bak kata my long lost bff from Keningau, "The day will come!"

    ReplyDelete
  13. LaLaLOLa,
    betul! sure it will. thanks lalalola :)

    ReplyDelete
  14. most welcome! in fact i kawen dulu b4 my sister n dia relaks je... yang penting percaya! hehe

    ReplyDelete