Doa Kekasih.

September 03, 2011



Allah Yang Maha Pemurah,
Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya
Terima kasih untuk saat-saat indah yang boleh kami nikmati bersama
Terima kasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama
Terima kasih untuk setiap saat-saat yang lalu

Aku datang bersujud di hadapan-Mu
Sucikan hatiku ya Allah
sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku

Ya Allah,
Jika aku bukan pemilik tulang rusuknya
Janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya
Janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya
Kikislah pesonanya dari pelupuk mataku
dan usirlah dia dari relung hatiku
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni
Tolonglah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat

Tetapi jika Kau ciptakan dia untukku ya Allah,
Tolong satukan hati kami
Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya
Berikan aku kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya
Bukakanlah hatinya agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerimaku dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana aku telah Kau ciptakan
Yakinkanlah dia bahawa saya sungguh-sungguh mencintai dan rela memberi suka dan dukaku kepadanya

Ya Allah Maha Pengasih, dengarlah doaku ini..
Lepaskanlah aku dari keraguan ini dalam menurut kasih dan kehendak-Mu
Allah Yang Maha Kekal, aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku
Luka dan keraguan yang aku pernah alami pasti ada hikmahnya
Semua ini mengajarku untuk hidup makin dekat pada-Mu
Untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju terang-Mu
Ajarlah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan

Ya Allah,
Jadilah kehendak-Mu, dan bukan kehendak aku yang jadi dalam setiap bahagian hidup ku.

You Might Also Like

4 comments

  1. kak sophie, sy nak put dlm note fb sy and share boleh? sgt suka dgn entry ini..sy norri (one of ur fb friends) =)

    ReplyDelete
  2. norri,
    hi norri. guna nama apa ya dlm fb? huhu. sure, ni pun sy ambil dr internet cuma sy ada ubah sikit dr versi asal.. :)

    ReplyDelete
  3. nanti sy tegur kat sophie kat fb ye =)

    ReplyDelete