Engagement Day Review : Videographer review

September 05, 2012

 سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


"Saya tiada apa-apa kekayaan yang boleh buat kau bahagia, cuma lawak-lawak yang boleh buat kau ketawa dan bahagia saja yang saya boleh buat.." lebih kurang macam ni ayat dia, dengan ekspresi wajah paling tulus saya pernah lihat.

..... and now the most angry woman on earth is shedding her tears in the most hidden place in her heart.

Might be he has nothing, but those smile he puts on my face. I've hurt enough before ; I don't expect much of him. As long as we're happy together, we have good and working plans for our future life and I know how sincere he is to me. Saya sedar apa yang saya ada hari ini semuanya hanya pinjaman tapi selagi kami bersama, I don't want to take things for granted. Dia selalu cakap, kasih sayang dia pada saya lebih dalam berbanding kasih sayang saya pada dia. Some part in me wants him to read this blog, honestly. Banyak penulisan saya sekarang tersirat perjalanan tentang kami berdua. Perasaan saya pada dia certainly bukan macam yang dia kadang-kadang fikir..

Saya sedar, cinta itu bukan sesuatu yang membuat kita jatuh sebenarnya. Tidak ramai yang jatuh cinta dan terus jatuh dan jatuh - dalam keadaan yang indah. Lagi banyak yang jatuh cinta dan lagi dan lagi dan seterusnya jatuh terluka. Mungkin hanya sedikit yang setuju, namun cinta adalah sesuatu yang kita harus bina. Saya berkata begini kerana apa yang ada dalam hubungan saya dan Syam, adalah hasil apa yang kami bina sendiri. Dengan hati kami sendiri.


**********


Ah sorry dears (which are all girls - jarang lelaki baca blog feminin ni), baru ada masa untuk mengupdate review. I wish I could finish it all within one night tapi penat nak menaip tapi tetap semangat juga nak bagi full details (insya-Allah). Hopefully cepat-cepatlah siap dan laju jari ini menaip, because I need to start on my wedding preparation pula. Tapi belum start pun? Haha.. Hujung bulan ni baru mula balik rasanya.

About videographer review, tiada official sebenarnya. Adik ada ambil video through his camera, tapi saya belum tengok lagi. If ada pun, maybe saya tidak publish lagi ke mana-mana until my wedding day. *smile* video montage ada, nak tengok?? HAHA.





Pictures by ;
Snapsense (Suliman)
https://www.facebook.com/SnapSenseBFT
...actually part paling depan dan belakang (dalam 6 gambar rasanya) saya yang ambil.

Edited & video montage by ;
Fina Sophie

Music ;
Safe and Sound by Taylor Swift

Date ;
25th August 2012

Location ;
Kg Kinapulidan, Ranau

Length ;
00:04:03
For this time being, video ni public dan visible.

Saya edit sikit tone warna each picture sikit-sikit guna software free Photoscape pujaanku. Directly letak terus dalam video. Pilih transmision, tambah wording sikit pastu letak background lagu. Tak upload dekat Youtube sebab Youtube strict sikit bab-bab copyright. Guna background lagu orang lain kan hehe.. Lupa mention dalam footnote video montage ni. Lagu yang dimainkan dalam video ni adalah lagu Safe And Sound by Taylor Swift. Mungkin lirik agak tidak kena dengan mood gambar tapi what to do, this song is in my current addiction. Lirik lagu Safe & Sound tu sesuai sangat dengan kisah kami berdua. Masing-masing ada kisah silam and how precious it is when we both care to fight for each other.. We support and strengthen each other, and Allah knows how much this relationship had keep me breath alive :)

"Safe & Sound"
(feat. The Civil Wars)

I remember tears streaming down your face
When I said, "I'll never let you go"
When all those shadows almost killed your light
I remember you said, "Don't leave me here alone"
But all that's dead and gone and passed tonight

Just close your eyes
The sun is going down
You'll be alright
No one can hurt you now
Come morning light
You and I'll be safe and sound

Don't you dare look out your window, darling,
Everything's on fire
The war outside our door keeps raging on
Hold on to this lullaby
Even when the music's gone
Gone

Just close your eyes
The sun is going down
You'll be alright
No one can hurt you now
Come morning light
You and I'll be safe and sound

Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
La La (La La)
La La (La La)
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
La La (La La)

Just close your eyes
You'll be alright
Come morning light,
You and I'll be safe and sound...

Oooh, oooh, oooh, oooh oh oh. [x7]



DONE. Next review tentang :

Mini Pelamin
Tunang Dress
Tunang Tudung
Baju Melayu tunang tersayang
Make-up
Hantaran Decoration
Barang Hantaran Tunang (For her)
Barang Hantaran Tunang (For him)
Juadah
Etc.

You Might Also Like

2 comments

  1. dah lamee nk tgk video fina ni.
    tp xkesampaian lg.
    sbb kat ofis dh kene block.
    & kat umah video loading sooo lmbt!
    -__-"

    ReplyDelete
  2. fara,
    if dah tgok gmbr2 wktu tunang, tu je smua yg ada dlm video tu. just letak gmbr n lagu, tu yg jd mcm video. hahaha.. nothing very special pun. nak yg special sikit insya-Allah next majlis :P

    ReplyDelete