What's new?

September 08, 2013




Done with the template. Untuk masa sekarang la. Warna lebih kurang sama saja dengan design lepas-lepas. Template saja yang lain. This is me. No matter what, white and pink would always the colour that I am very unconsciously comfortable with.

Okey ini panduan serba sedikit, how to interract dengan design blog terbaru ni. Cewah, interactttt.. 



HEADER
 

Kali ini I got header. Tapi header sementara saja. Yang ada gambar candlier background pinky tu. Nanti tukar. Then bawah header I got navigator home, about, website, faq, contact, follow.


Klik home untuk main home.
Klik about untuk disclaimer aka terma dan syarat. Haha buat blog pun ada terma dan syarat bagai kan.


 Klik website untuk page-page or social networking yang saya aktif tapi buat masa sekarang, tak nampak keperluan tu lagipun aktif pun di blog or FB. Yang lain tu register saja tapi tak guna pun. So belum direct ke mana-mana page.
Link faq tu pula khas untuk sesi soal jawap antara kita, if ada yang nak bersoaljawap lah kan. Tapi mind you, yang terlalu merepek tu ai pass saja. Baca balik disclaimer ai.


 Link contact pula untuk buat exchange link. Ni khas untuk yang ada blog or website. Just taip nama dan your bloglink, dan tekan enter. Terus masuk dalam senarai. Express. Kerja I pun senang ♡ hehe. Last but not least, button follow. Khas untuk para blogger.If rasa nak follow, follow :)




SIDEBAR

Sidebar saya obviously sebelah KIRI. Sebab ai kidal dan ini keselesaan ai (^^) Sidebar log ini bermula dari aplikasi 'search' sampailah ke paling bawah. Then I have my archieves where I put all of my past entries. Past is past, it is. I emphasize this. Yang lalu itu telah berlalu. You can freely read all of my past writings but never judge me based on it. Never, I mind you. I assume that when people read my blog, they just read. They never judge neither will never use this to hurt me.

I've dealt with that kind of circumstances before, and it hurts my fragile heart. Talking about past dan buat ai merajuk dengan blog sendiri. Haha. There. Okey.

Di bawah Past is Past, feel free to like my facebook friendpage. Sophiesm.Com. Currently (8 Sept 13), ada 636 likes. Quite a big number for me. Di bawah like-link FB tu pula, ada sidebar bertajuk Recent Posts. 5 recent post will be embedded there automatically. Di bawah recent posts, ada my Wishlists ♡. Then bawah tu Ask.Fm/Fina. Feel free. Then di bawah lagi ada Categories, so boleh surf my entries based on categories juga. Contohnya nak baca tentang .. apa-apa saja. Tidak tahu nak cakap sebab I actually wrote nothing in here. Just ranting, raging, showing off, laugh and cry. Hahehohuhi.

Okey. Bawah categories pula adalah Daisy, which is the name of my favourite flower but ini, countdown of things or event or dates that I look forward. That's all. Paling last, Credits. Dari mana ai dapat template asal blog ni sebelum ai modify sikit-sikit. Oh ini template asal sebelum saya modify. Take a look.

Okey that's it. Nice day everyone *smile*


You Might Also Like

0 comments