Random mumbling

September 14, 2014

Jom berehat bersama kitkat (iklan tidak berbayar). Penat tulis entry berjalan-jalan ni. Rehat sekejap. Mari bicara santai-santai.

Tadi saya baca-baca posts pada salah satu bulan pada tahun 2009 lama dahulu. Nak baca semua satu-satu tak larat la pula sebab blogging since 2006 hm.. Almost 1.5K posts. Old post from SUFILARA I import masuk dalam SOPHIESM. Looking back, banyak juga aku tulis pasal Si Ai En Ti A kan. Cakap macam I know everything about LOVE. Dan sebenarnya CINTA di alam perkahwinan adalah lebih dari itu. Lebih complicated. Entri merepek-repek aku baca rasa macam nak menangis. Menangis bukan rasa tersentuh, tapi nak menangis kerana merasa annoyed. Amboi kau dulu Fina.. (- -')

Tapi it's okey, saya memang macam tu. Itulah saya yang dulu dan tidak terniat dalam hati nak ubah walau sedikitpun. Sekarang pun masih macam tu, biasalah hati tisu setisu tisunya. Dahlah tisu, taman pulak tu. Taman bunga matahari. Taman bunga daisi. Kalerpul.


 Foooinee this aren't daisies but it give daisies' feeling with that kind of kelopak hehehe.


Anyway.

Most of my time nowadays I only spend at home being so domestic. Every morning I woke up early, bersiap, masak for sarapan, buka tingkap dan pintu rumah yang menghadap Gunung Kinabalu luas-luas (because I love cahaya dan natural scent since awal pagi), kemas rumah, every two days bergantung pada cuaca I basuh kain awal pagi dan jemur, sapu dan mop dan lap-lap dan spray pewangi di rumah/bedroom and then baru mandi. Lepas tu buka laptop dan sambung buat kerja. Husband keluar kerja 6.30AM - until malam. Kadang-kadang pulang tengahari and that's the only time I masak for lunch. If husband tak pulang saya tak masak lunch. Tapi dinner memang masaklah. So after dinner, I kemas our kitchenette dan jot down to do list dan sarapan untuk next day punya. Lepas tu sambung buat kerja (dekat laptop) dan biasa antara 11PM-2PM saya masuk tidur selagi saya masih tahan mengantuk. Kalau penat buat kerja tapi belum mengantuk, saya layan runningman haha tapi jaranglah. Biasa lepas buat kerja kepala mula berdenyut-denyut maka insaf dan buat keputusan untu masuk tidur. Habit cium tangan suami before masuk tidur. Dan macam tu lah setiap hari jika di rumah saja. Nampak macam simple tapi for your info kadang-kadang di penghujung hari, kena melawan sakit dan pening kepala.. Hmm.. T_T

Runningman I terlepas 3 episods walaupun dah download tapi belum tengok-tengok lagi since download hari tu. Maunya santai-santai nonton runningman gitu waktu hati lagi seneng deh. Kagak ada pusing-pusing kepalanya. Erk. Ahhh sudah. Praktis speaking indonesia tapi ayat macam pelik.

My travel business is still going, new plan ahead and buka pakej untuk mendaki gunung pula dan banyak lagi yang baru. Masih mencuba and while everyone komen about the risk I'm taking, I say, what the hell. I will try everything I want to try. If it doesn't work, I still have the experience and people learn from mistake. If I make good money out of it, muka tu juga yang mengendeng. I mengaku I bukan always positive but when you're being positive and you know the base and you know what you're doing and you're about to go, do you like people to kill everything? No, right. And if ada masalah sikit people say this won't work, just drop it.. When clearly it can be solved. I don't buy this kind of mentality. 

Lagi? Lagi?

Okey dalam family group sekarang sebut-sebut pasal chicken chop di Hutan Bandar Bistro di Johor Bahru yang RM5 saja tu. Adoi. Mau buat chicken chop pun sekarang tidak cukup bahan. Malam ni plan makan nasi menu simple tapi tidak tau lagi apa. Tengok apa yang adalah. Ada bahan-bahan stok tinggal sikit sudah ni. Beras, sayur, ayam, dan apa-apa lagi yang berkaitan Aiseh cakap macamlah tulis dalam blog barang-barang yang tiada tiba-tiba boleh tinggg! Jadi ada. Haha.. Esok masa untuk shopping moping. Lepas ni capai note dan list apa semua yang mau beli XD But I requested husband tadi belikan daging burger dan kobis (lain-lain bahan sudah ada) kerana selera malam ni adalah feeling-feeling western. Ini semua adalah gara-gara chicken chop! Salahkan ayam pulak. Tapi buat simple saja, nanti kita tengok outcome.

Sambil tengok AF malam ni dinner nasi lauk simple dan main dish is burger ayam (actually sandwich kot sebab guna roti bread haha) dan keropok. Emm.. Hancur diet :P

We are both so excited to jelajah Indonesia starting end of this month. Ya Allah, permudahkan perjalanan kami. That's why sekarang saya bertungkus lumus siapkan entry waktu saya dan Dana ke jalan-jalan di Langkawi dan Selatan Thailand hari tu. So far Day 3 dah siap (daily auto-publish) dan Day 4 bakal ku habiskan malam ini atau esok insya-Allah dan will only be published on 17th Sept. Sebab entri esok dan lusa dah siap. Semalam pulun buat 3 entri sekaligus. 

Okey nak start masak dah. Later ;)



Bling!

You Might Also Like

0 comments