Sisters Trip Part 11 : Day 5

September 18, 2014

Day 5 Krabi : Islandhop & Krabi Walking Street
Previous Entry : Day 4

Kami bangun lewat sikit.. Tidak ingat jam berapa. But our tour agent akan pick-up kami at 9.00AM. Tapi setengah jam juga tunggu baru diorang sampai. Belum sarapan T_T

Video sebenarnya yang banyak kami ambil time ni. gambar sikit-sikit saja. 4 pulau altogether tapi pulau 1st saja kami turun kami bawa DSLR. Lagi 3 pulau bawa SJ400 atas ni dah cukup.

With RM40 untuk seorang (4 Islands Long tail Boat), kau dapat :

Fruits & Drinking water
Soft Drink

Phranang Cave
A very famous cave, location of a princess spirit house’ respected and worshiped by the local people
Chicken Island
Remember the name and you’ll remember its funny rock shape: it look like a chicken. It is a popular location for excellent snorkeling and the marine life here will amaze you.
Tup Island
One of Thailand’s unseen highlights, Tup Island is situated along Koh Dam Khwan. As the tide recedes, the sea is gradually separated by the white sand and limestone beach that will appear to amazingly connect the two islands at low tide.
Poda Island
Lovely white, sandy beach, ideal for sunbathing, swimming and snorkeling. Enjoy great underwater adventures, exploring colorful corals and reef fish. Lunch.

Balik-balik tu penat sangat. Shades tertinggal di pulau pertama, dengan matahari yang membahang lepas tu sunscreen pakai macam taknak pakai. Sudahnya pulang tu kami berdua jadi Dayang Senandung. Eh eh, muka saja cantik tapi tangan hitam bak kata iklan D'Herbs itew. Itupun KALAU cantik. Wakakakkk!

Sampai hotel dalam jam 4PM terus mandi dan rehat.

Petang tu around 6PM kami dah gerak ke Krabi Town untuk ke Pasar Malam Krabi (open only on weekends) atau nama glemernya, Krabi Walking Street. Kebetulan hari tu hari Jumaat so pasar malam adalah buka yeay. Dan ini adalah hasil tangkapan kami hari itu.

Hanya dapat hidang gambar hasil tangkapan sebab yang lain saya rakamkan dalam bentuk video. Nak screnshot malas, nanti tengoklah di hujung-hujung entry series Sisters Trip ni kalau rajin saya up, saya up lah. Hehehe..

I honestly, if beli souvenir sikit-sikit tu bolehlah sebab despite matawang yang rendah, harga barang di Krabi agak overpriced juga. If pandai cari dan pandai tawar maybe boleh dapat lagi murah. Ada satu kedai kami masuk dan tawar diorang tak nak kasi harga yang kami nak, diorang tak kisah pun kau beli atau tak beli we don't care. Price is still the same. Ataupun nak tau harga local kau speaking Thai sikit. Nee tao rai? (berapa harga ni?) Hehe.

Kami try Nasi Pulut Mangga (yummy!)  price saya dah tak ingat. Maybe RM4 or bawah lagi dari tu. But seriously sedap. Originally from Thailand. Santan manis tu yang paling saya suka. Salah satu dalam list to try. Ticked!

That night we sleep around 1AM.

End of Day 5.

Belanja (tidak termasuk shopping) :
Pakej Islandhop THB800 (RM80.00)
Makanan THB290 (RM34.00)
Tambang tuktuk Ao Nang - Krabi Town THB350 (RM35.00)
Tambang songthaew Krabi Town - Ao Nang THB120 (RM12.00)
.........................................................................................
TOTAL : RM161.00 (RM80.50 seorang)