Sisters Trip Part 9 : Day 3 Wan Thai Restaurant

September 16, 2014

Day 3 : Wan Thai Restaurant & Pasar Malam Pekan Kuah


Kami dalam plan sepatutnya makan di Jai Island Cafe, tapi sesat. Pusing-pusing tempat yang sama dan at last kami ke Wan Thai Restaurant (Restoran Thailand). Ikut Waze. Bila dah nak sampai terus dalam hati, macam kenal jalan ni.. Dan err, rupanya satu blok dengan penginapan kami cuma restoran ni di belakang. Cannot go.






Adoi tiga-tiga makanan ni sedappp. Dana minta satu nasi tambah lagi, kami share dua orang. Serious sedap. Lauk sotong dan ayam pandan both so tender and juicy. Full house restoran ni time ni. Kami ambil 3 jenis sayur/lauk ni, 3 nasi putih (kukus), dan 2 minuman jus. Orang lain semua makan besar, kami makan sikit-sikit macam ni pun already cost us RM58. Selain dari portion nasi terlalu kecil, other than that kami puas hati. Staff being so respective walaupun kami datang baju selekeh-selekeh dan bau busuk seharian berjalan. Wakakakk.

The food I bagi (bukan Nora bagi) 5 bintang. Waiter (orang Thailand kebanyakan) & servis pun I bagi 5 bintang. Why service 5 bintang? Sebab staff cepat, paid good attention to the customers, dan sekali panggil nak lagi eh bukan.. Sekali panggil terus datang. Ha gitew.. Tiada yang pura-pura tidak dengar. Ada staff standby ready at service which is good. Kedudukan restoran ni sebenarnya macam restoran biasa-biasa (bukan dalam mall) dan saiznya sederhana saja. Ruang di dalam agak sempit maybe sebab meja besar-besar (ada juga meja kecil) tapi maybe yang buat ramai orang dalam restoran ni sebab saya sendiri bila google, restoran ni tersenarai dalam salah satu restoran must try di Langkawi. So review banyak dan banyak-banyak tu reviewnya bagus dan ramailah yang datang.

Lepas makan kami ke Pasar Malam Kuah pula yang kebetulan jatuh pada hari itu (Rabu malam). Tapi tiada gambar, we both toooooo tired tapi not tired enough la untuk shopping souvenir hahaha. I spend RM20 for shopping here and Dana spend RM40. Banyak kedai dah nak tutup time kami sampai so tak lamalah di sini.



Balik, bersiap dan tidur. 

End of Day 3. :)

Belanja :
Dinner RM58.00
.........................................................................................
TOTAL : RM58.00 (RM29 seorang)
.........................................................................................

You Might Also Like

0 comments