MOMENT OF ANGER. Don't read if you're not mentally prepared. If you can't help from reading, read this at your own risk.

June 28, 2010

..Editted (original version at Sufilara.Com)

Panjang gila tajuk. Pecah rekod I sepanjang 4 tahun berblog.

Ya aku jahat (not to say that I am so jahat). So what? Aku mungkin bukan Hasnie Falina yang kau kenal sejak mula dulu sebab hati aku ni sudah bengkak dibuat orang-orang yang mengaku sahabat tetapi rupanya racun. What you give, you get back. Racun kau bagi setitik setiap hari dan akhirnya racun juga yang kau dapat. Siapa yang pernah cakap belakang aku, aku tahu. Siapa yang pernah pandang aku slackkk je aku tahu.

I treat friendship as .. kind of sacred and inviolable. Not to be challenge and disrespected. Tapi bila aku nampak persahabatan yang tidak seiring dengan tutur dan tingkah laku, aku sedikit demi sedikit hilang rasa percaya pada persahabatan yang dihulurkan. Tak seiring dari segi tutur ke tak seiring dari segi tingkah laku ke, aku rasa kamu semua dah cukup mengenal hidup. Dah boleh faham maksud yang ini.

Itu salah satu contoh dari banyak-banyak benda yang dah berlaku. Yang itu adalah kemuncak segala kesabaran aku, dan macam yang aku dah cakap, CUKUP. Dah cukup. Selama ni aku berdiam diri, dan bersabar. Menunggu semuanya kembali macam biasa, walaupun aku sendiri tak tahu kenapa dan apa yang dah terjadi. Aku ni terlalu merendah diri dan terlalu membiarkan sampai orang ingat orang boleh pijak kepala aku kot. Heh. But don't worry, apa yang dah terjadi bagi aku pengajaran yang cukupppppp bagos. Apa-apa yang terjadi selepas ni, I'll stand up and fight even itu kawan aku sendiri. Atau sekurang-kurangnya aku akan lebih berhati-hati dalam memilih sahabat. Percayalah sahabat, aku tak akan lupakan apa yang terjadi. Saat aku dalam kesedihan, kau aniaya aku dan berkata yang bukan-bukan tentang punca kesedihan aku. Kau punya hak sendiri untuk rasa menyampah. Kau berhak atas semua rasa yang ada dalam hati kau. Aku tak masuk campur. Aku cuma hanya akan makin menjauh dari hidup kau sebab aku memang dah tak kisah langsung. Aku tak benci, aku cuma tak peduli. Aku tak peduli.

.
.
.


*The feelings expressed here are just temporary hallucinations caused by the parcel she received on the evening wasn't like what she had expected. Kawan yang dia tunggu-tunggu untuk mesej dia tak mesej-mesej lagi. She's upset. Fucking upset (ops).* 

Jangan memandai nak pujuk. Please. Saya tahu pujuk diri sendiri. Saya tak marah pun. Upset saja.Kadang-kadang, ada waktu hati kita boleh jadi sangat-sangat penat. Fortunately now, at least I'm still holding on to what I believe. Trying to be strong and Alhamdulillah.

You Might Also Like

6 comments

  1. Yes. Bukan senang nk jmpe kwn yg sejati...
    Once u find 'em, neva lose them!

    ReplyDelete
  2. Fara,
    nak ckp ttg persahabatan pun takkan habis punya kan ;)

    ReplyDelete
  3. Aaaaaa?

    Bagai kucing hilang taring, tikus melompat menari breakdance..

    ReplyDelete
  4. Si Kachak Suparjo,
    suka ek cakap benda yang saya tak faham :/

    ReplyDelete
  5. Saya suka baca entri ini.rasa mcm nk pinjam je letak dlm blog saya.
    saya juga mengalami nsb yg serupa :)

    ReplyDelete
  6. amalmeor,
    pinjam je amal. dah ada keizinan. hehe. laaagi bagus if kwn2 yang buat amal tu baca blog amal. lol jahat.

    ReplyDelete