PROTECTED ENTRY : Yes I've Changed.

March 20, 2010

Dalam keadaan gundah gulana macam ni, dengan segala kekalutannya, mood untuk berbelog dengan lebih dari 250 patah perkataan sangat-sangat tak ada. No more sehari satu entri. No more, no more. Sekarang ni kalau free, kalau ada perkara yang mahu, sedia dan sudi dikongsi, adalah. Kalau tak ada, tak mahu kongsi, tak sedia kongsi, tak sudi dikongsi, maka terdiamlah belog ini ewah.

Bukan sebab kenalan rapat dan keluarga sendiri membaca belog ini maka saya merasa terbatasnya perasaan untuk berkongsi. Bukan, bukan. Saya tidak lokek berkongsi apa yang saya rasa sebab saya selesa dengan diri saya yang sangat expressive. Expressive, sebab itu blog ini wujud. I almost don't have any emotion to hide. But tidak perlu rasanya saya besarkan-besarkan cerita yang bukanlah seberapa. Ia bukannya mengganggu lebih dari 5% kehidupan saya sekarang pun. Ia cuma satu kekecewaan kecil dari begitu banyak pecahan-pecahan besar tentang hidup saya. This is nothing. Yet, I still want to talk about it. For the records. Records of how I am feeling. 10 years from now, this will remind me of how I used to be.

Kita hidup dikelilingi oleh orang-orang yang suka perbesar-besarkan cerita, you know. Saya ada banyak contoh-contoh dekat ;)

Okey maaf, tulisan seterusnya adalah protected writing.

.
.
.


Buat sesiapa yang mahu cuba memahami, ini ada penjelasan bagi setiap tindak tanduk saya.
  1. Bila tiba-tiba saya menjadi a bit lantang dan tegas, itu adalah kerana saya cuba stand up for my own self and my own belief. To speak my own thoughts. Lebih tegas dan lantang berbanding biasa kerana saya mahu dianggap serius bukan main-main. Saya tidak bercakap untuk tidak didengar. In fact, tiada siapa yang bercakap tapi tidak mahu didengar.
  2. Bila tiba-tiba saya membuat perkara-perkara yang mungkin kau tak dapat terima atau mungkin kau anggap bodoh atau tunjuk pandai atau anything (you name it), it just mean that I live my life MY way. Stop treating me like I know nothing and you know everything. Kalau tak dapat nak terima, then something is wrong with you LOL.
  3. When I act a little selfish, it's just because I want to take time for myself. To allow myself to be who I truly am and won't become anyone else's idea of what they think I "should" be. I wanna be selfish, if being selfish is the only way to keep me out dari orang-orang yang bersikap tidak berkepentingan.
Yes, I live my life MY way.

You Might Also Like

0 comments