Blog & Blogging Me.

August 14, 2010

Phsycologically, kita akan mula rasa kehilangan bila dia pergi meninggalkan kita. saat dia masih di sisi, feels like we have forever to admit our feeling.. to tell the truth.. but when it leave? what do u have? nothing. u totally blew it up. u lost.


my fellow friends,..
if u love somebody, take time to tell them that u do love them rather than just assuming they would know exactly what u feel about them, before it’s too late.. tp di sebalik semua ini, yakinlah dengan jodoh yg telah ditentukan Tuhan. That’s the words that i really want to be beaten into me. really.


u can cry when u got a special feeling for him, but he ignore it.. main tarik2 tali. and when he starts to like you back…… and ur feeling for him is no longer that strong,… then i guess, leave it to Allah. let Him and time do the work..


just live ur life. accept the way things goes round - up and down -, never regret it, live happily, and when it comes back… then that love is truly yours.


it never happen to me actually, but i know, by time, something will be proved..


i know it’s worth to believe so.

..on 13 May 2007, without edit.

AH. Cannot believe I wrote this note on 2007. Apasal lah aku waktu muda-muda lagi dah bebankan fikiran dengan benda-benda macan ni hish. Mungkin aku siap boleh geleng-geleng kepala lagi kalau baca diari waktu saya form 3 LOL. Waktu tu tradisional lagi. Cara yang aku buat dari kecil. Menulis atas kertas. Cuma kebelakangan tahun ini saja aku serius menulis dalam blog, menggantikan diari. Kalau dulu, tiap tahun sebelum tahun baru bermula, sibuklah aku cari buku diari. Sekarang ni, bila aku menulis balik (pernah cuba), rasa macam weird saja. Tulisan bukan main buruk. Gila pemalas. Padahal dulu tulisan aku selalu dipuji cantik okek. Rahsianya, waktu itu banyak latihan menulis. Lepas tu minat baca majalah Blues Selamanya, yang ada cerita dalam tu tentang seorang lelaki berdagu segi empat. Which, tulisan dia memang lawa gilaaaa sampai terikut-ikut HAHAH.

Menulis dalam diari, aku tak ada kawal-kawal gaya penulisan. Serius aku dalam diari suka menyumpah sampai puas hati wo T__T Boleh tulis apa sahaja tak payah fikir dua kali dan tak payah tekan butang backspace. Sebab tu dulu mungkin aku sangat content pada diri sendiri. Sebab aku tahu aku puas. Aku suka menulis dan suka luahkan perasaan. Kawan ada, tapi, manalah mungkin diorang mahu dengan 24 jam kita membebel bukannn?

Dalam blog, ada banyak barrier. Aku bukan tak pernah cuba berblog dalam blog private, but that just wasn't me. Half of me want to write privately, but another part of me parkinson nak menulis secara public just because I am a very expressive girl. Suka mengekspress, suka berkongsi, suka jika dunia notice my writing. I do dreamt of being a writer since I was a kid. Well, saya banyak cita-cita. Pernah bercita-cita jadi doktorlah, jururawatlah, duta produk lah (wahaha takleh blah), translator lah. Sampai sekarang masih tercari sebenarnya. Tapi nampaknya masuk business lebih dekat di hati. Saya minat psikologi, untuk self developement. Serious, orang mungkin belajar untuk lulus, tapi saya lebih dari itu.

Saya tahu dugaan bila kita menulis secara publik. Bila kita marah, orang kata kita emo ikut perasaan. Bila diam, dipijak. Bila tulis ala-ala childish sikit dekat blog, serta merta kena cop itu ini. Hakikat, manusia suka judge. They will judge. Everyone will judge you. Bear with it. Cuma orang yang benar-benar berfikir yang akan boleh memahami dan menerima kau tanpa any further judging. Faham kan maksud saya?

Saya akui saya terlalu berani. Saya tidak kisah sahabat-sahabat sendiri baca blog ini. Saya tidak kisah family sendiri baca blog ini. Saya tidak kisah orang yang tidak berapa gemar pada saya baca blog saya. Saya tidak kisah walau siapa pun nak baca blog ini. Cuma, saya mahu orang-orang ini notice DISCLAIMER saya di atas tu atau lebih spesifiknya, di bawah tajuk PERSONAL RELATIONSHIPS & PRIVACY. Samada baca atau tidak DISCLAIMER saya ini, if there's any wrong doing inside my blog, I'll sue those person. Gurau serius.

Saja mahu mention balik, mungkin ada sesiapa terlepas pandang.

Ah well.
I miss somebody, right now. Dah 9.18PM. Bila dia nak mesej ni.. :/

You Might Also Like

4 comments

  1. wahhh duta produk! produk innershine ok jgk kan fina? kui3^^

    ReplyDelete
  2. bukan senang nak wat entri kan fina.
    mcm pk byk kali ble nk kuakan entri.
    takot org judge kite bukan2...

    ReplyDelete
  3. wanie,
    ihihihi.. ngade je dulu tuuu. ahaha :P

    ReplyDelete
  4. fara,
    most of all, n paling pnting, elak org terluka sebab kita. itu paling penting. :)

    ReplyDelete