Pernikahan Ain : Part 1

September 17, 2010

Selepas habis bersiap pagi tadi, turun nak pergi panaskan enjin van. Sarapan untuk isi perut, kemas-kemas barang mekap dan masukkan dalam beg. Saya dah try mekap Ain dua hari lepas jadi dah tahu alat mekap mana yang saya akan guna dan alat mekap mana yang saya tak guna. Ah aku ni semedang urus pengantin, umur pula yang sekitar baya-baya aku je (- -") bilalah giliran aku agaknya HAHAH.

Nervous je Ain. Waktu dah nak siap mekap tu, dia dah start tak berapa nak keruan. Lepas dah pakai baju dan tudung sekali dengan veil, dia asyik cakap dia nervous. Saya senyum saja. Bukannya tak faham tapi saya tak lalui lagi, jadi sukar nak bayang perasaan tu macamana. Hahah :)

Alhamdulillah, Ain dah selamat dinikahi. First time nampak husband dia tadi. Orang Terengganu. Seorang guru juga macam Ain. Good looking lah juga. Sebijik macam style ayah dia waktu muda-muda dulu LOL. Anak sulung macam tu kot, lebih akan memilih pasangan hidup yang macam ibu atau ayah dia.

Mahu upload gambar tapi entah USB handphone dekat mana. Nak transfer ke laptop. Malas pula rasanya nak angkat punggong nak cari. Dah start meniarap atas katil ni, malas dah nak gerak. Heh (- -,) Hari ini bolehlah rehat-rehat sampai esok. Ahad nanti saya ke Kota Kinabalu pula. Ada urusan lain. Minta-minta everything went well..

You Might Also Like

4 comments

  1. wah bestnya pandai mekap...
    jangankan pilih warna, nak pegang berus2 tu pun tak reti...muhahaha
    kadang2 my fiance cakap, sometimes pakailah kaler2 sikit kat muka tu >.<

    share lah pics tu kalau ada masa ya ^ ^

    ReplyDelete
  2. waah...dh jd mak andam lak ko ek...hehehe...xpe2,nnt aku kwin ko tlong make up kn ek...hehehe...=P

    ReplyDelete
  3. Sumandak Kinabalu,
    mekap2 tu samala mcm melukis. bezanya, permukaan yang dilukis tu. kanvas atau muka org. ehehe. harus pndai main wrna.

    but, mandak, even sy rajin mekap2 org pun, tp sy syorkan tak pyhla mekap sgt kcuali utk event2.. brg2 mekap ni kaya dgn kimia. satu hal lagi nak maintain kulit supaya x terjejas. lebih baik muka natural. mybe kalau keluar tu pakaila mekap nipis. bedak, lipgloss, eyeliner. n mybe concealer utk tutp cela. thats all :)

    org jrg mekap ni, kalau sekali mekap, kecntikan dia akan terserlah ;) sy pun jarang mekap ssuda skrg. lbh kpda mau maintai kulit. mau bg naik balik seri hehehe.

    :)

    ReplyDelete
  4. Waniza,
    tlgla niza. perkataan 'mak andam' tu tak glemer langsung okey. make-up artist tau hahahah! boleh aje. dgn ko, free of charge la! hehehe

    ReplyDelete