Kebaya? Baju kurung? Karung?

December 09, 2010


Ini kain free, untuk dijahit dan dipakai waktu walimatul urus Ain. Yang lain semua dapat juga. Err actually, tak semua. Tapi kebanyakkan, terutama para jelitawan dan.. err (lelaki  -wan apa? kacakwan ke) keluarga kami. Wah semua memang jelitawan tau hihi.. Apapun, cantik laa. Saya tak ada lagi colour ni. Eh jap jap. Ada sebenarnya. Baju kurung hehehe bila dapat gading bertuah, macam ni lah jadi. Terima kasih, giliran saya nanti, adalah tu hiks.

Semalam mama dah marah dah saya tak hantar-hantar lagi kain untuk dijahit dekat Taylor Swift ehehe perasan Taylor Swift nak jahitkan baju. Tailor la tailor. Padahal rumah dekat ja pun. And, dunno la. Macam malas. Mama cakap kakak tu sudah ambil banyak tempahan dari yang lain - kain yang sama LOL. Semua pakai tempah dekat kakak tu mungkin. So kenapa mama suruh hantar dekat dia juga.Oh maybe sebab RUMAH DEKAT?

Semalam memanglah mama marah sebab mama nampak kain ni masih lagi dekat ruang tamu. Aku pun lupa nak sembunyi dekat bilik. Malam ni selamat, sebab kain ni dah seludup masuk bilik ekekekkk. Esok kebetulan keluar, aku plan nak singgah Pekan Ranau after selesai urusan dekat Kota Kinabalu. Singgah ke mana-mana tukang jahit yang boleh siapkan baju dalam masa seminggu. Boleh ke ek. Dahlah dalam kepala otak ni nak buat fesyen-fesyen sikit. Hoho. Macam nak buat kebaya.. (kebaya lagiii..)

Bukan tak suka jahitan kakak tu. Kakak tu pandai menjahit wo. Kemas lagi. Memang suka. Tapi saya nak tailor luar lah. Something new. Lagipun kalau dah banyak dah sangat tempahan dia ambil, mungkin dia dah tak terima dah sekarang ni. But anyway, apsal aku iya-iya sangat nak explain ni. The thing is, saya pilih nak tukang jahit luar. Takda reason apa pun sebenarnya. I just feel like it. Noktah.

Okey so, esok petang sampai Ranau je terus cari kedai jahit. Maknanya aku kena usung kain ni all the to way to KK then KK-Ranau. Bertuah punya kain. Sebab kedai jahit tak buka lagi awal pagi, siapalah yang rajin sangat buka awal pagi bagitahu saya, boleh saya hantar terus. Apapun, dah hantar esok, selewat-lewatnya 18hb pagi tu dah siap sebab petang nak pakai dah. Ok set.

Sekarang ni buku pula. Aiyo bila nak return buku library ni.. Esok last day la pulak.. Baru tadi perasan (- -")

You Might Also Like

3 comments

  1. u berani take the risk ek??? hantar kat tailor yang tak biasa...... kalau rosak caner? tak sedap caner? he he.......

    ReplyDelete
  2. cikpia,
    saja kan. cari penyakit. kikiki. we'll see :P

    ReplyDelete
  3. cikpia,
    pernah je hntr baju dekat dia sekali, cikpia. kemas dia buat.. cuma mhl sikit la, sbb dia sewa premis kan. nak cover sume. akak yang dkt dgn rumah tu murah sikit sebab kerja dlm rumah je. hehe :P

    ReplyDelete