If I hurt your feeling in any way I just want you to know from the bottom of my heart that I don’t care.

January 21, 2011

Selepas sahaja advertisement tentang khidmat persembahan tarian tradisional Tari Kirana terpublish di Mudah, pada pukul 10.07AM, saya terima satu mesej yang sangat-sangat buat ai sentap pagi-pagi pada jam 10.44AM. Ya obviously I put my handphone number dekat advertisement tu, now I know, memang tak cukup wise. Very vulnerable. Tapi saya dah edit dah advertisement tu. Dah delete nombor telefon, yang ada cuma emel untuk dihubungi. There. Privacy terjaga balik XD

Saya rasa lepas dia nampak iklan tu dekat Mudah, dia search Tari Kirana dekat YouTube dan jumpa video-video lama, and ..jika dibandingkan dengan hari ini, the girls had improved a LOT and always improving themselves. Dan tolong jangan bodoh sangat tengok dua tiga video lama saja pun dah hantar mesej bukan-bukan dekat ai. Apsal rasa tercabul sangat sentimen kebudayaan dia tu, tak faham aku. Menari je pon. Silap-silap kalau the girls menari tarian moden korea depan kau pun dah berdarah hidung eleh elehh.

Saya tak marah dekat niat sender tu yang mungkin baik nak be honest dengan kami tapi rasa macam lelaki tu (YA LELAKI) kelakar lah pulak sebab lepas dia hantar mesej tu, saya terus call untuk minta penjelasan dan clarify things ...dia sambut my call then once dia realize mesej tu dia hantar dekat saya, dia taknak mengaku la pulak. Cakap yang saya silap number, lepas tu cepat-cepat letak. KELAKAR GILA. Berani mengeji-ngeji dalam mesej tapi rupanya bila saya call dia dah kecut perut? Tak cukup telur ke. Polite saja tau ai call, siap bagi salam. Call sebab mau explain. Saya taknak Tari Kirana dapat impression yang buruk dari orang lain yang menilai diorang dengan cara yang salah. I really feel like raging time tu dengan dia tapi no use nak samseng-samseng dekat orang macam tu pun. Buang masa. Please, with that kind of attitude, he's below my level. Baru call dah kecut, belum lagi saya rage betul-betul. But I don't have to rage with golongan terbantut pemikiran macam tu (tapi nak rage dekat blog lah hahahaha). Then saya just hantar mesej : terima kasih atas teguran yang membina, dia reply whatever.

oh.my.God. He whatever me? I thought 'whatever' tu jawapan orang perempuan. Let me guess, a sissy guy? XD

Don't WHATEVER me kalau in the first place, kau yang hantar mesej macam tu. Sudahlah aku call kau taknak mengaku mesej tu kau yang hantar kan, lepas tu main whatever-whatever. This guy is damn ridiculous. Patut aku yang cakap whatever dekat kau. People like you are the reason we have middle fingers, you know..

Well, it's a good thing he put effort to tegur-tegur us, but not the way he's saying it. Kalau nak tegur pun, bagilah teguran membina. Ini tidak, main ceroboh handphone orang pulak. Greetings or salam pun tak bagi. Dia ni jealous ke apa ni sampai sakit hati sangat. Where did you come from, awwww did someone leave your cage open?

Whatever is wrong with him, it’s not a small thing. Hmph.

And let me kasi clear lagi sekali. Saya care sebab :

  1. I am so bodoh leave my handphone number open macam tu je and believing that everybody would stay nice.
  2. Ada orang hantar mesej mengeji lepas tu saya call, dia taknak mengaku. OMG grow up!
  3. Teguran yang tidak membina langsung. Don’t worry there are millions like YOU out there. But, as the saying goes, an injury is much sooner forgotten than an insult. Please, be nice to others. I am not always like this, tapi saya alergik dengan retarded people macam kamu.

I don’t hate you okey. I just hate how you sounded like. And by that, I don’t appreciate your existence. But thanks for the effort anyway.


Saya sentiasa ingatkan the girls, jangan makan banyak sangat pujian. Don't put our head too high. Sentiasa perbaiki diri. Do the best. Keep humble. Don't gedik. Jangan malas, jangan main-main, jangan malu-malu. Jangan abaikan study. And if you want to know, tak sukar sangat jadi pengurus these girls. Sebab diorang semua happy go lucky, always humble dan tahan karenah their trainer ni yang kadang-kadang naik angin tapi at least I tell them why I am angry. Gurau, gurau juga. Tapi sebagai manager, ada masa kena tegas.

We're going to Walai Tokou Homestay Kundasang tomorrow, off til Sunday, sebab dapat invitation buat cultural performance dari coordinator homestay tu. We're not professionals (if we are, nak juga demand RM1000 tiap kali perform) and we know we are not. But, just so you know ..if we really are that horrible in dancing, why did all those people sanggup bagi kami such appreciation?

Nope. I do not feel so good writing this entry.

You Might Also Like

3 comments

  1. waaaaa...braninya fina call mamat tu semula! ngeee. good! kene tnjuk garang kt org mcm tuuu. grrr

    ReplyDelete
  2. myb u slh sbb letak ur fon no. tp orang tuh sgt nonsense lah. kalau brani stkat sms apa guna kan? its oke. ignore them. gud luck with ur tari tirana!

    T_T

    ReplyDelete
  3. haish. tak gentlemen betol.
    but sgt kagum kat fina.
    sbb brani kol die balek.
    bravo to fina! :)

    ReplyDelete