Tari Kirana : Puspanita Ranau event & 8 good news (with pictures)

January 20, 2011

Entri ni tidak banyak pictures sebenarnya. The rest you can view HERE LATER. Pictures saja, no more videos, due to copyright. Later sebab tidak upload lagi. Tunggulah dalam dua tiga hari lagi XD

Hari tu dalam pukul dua petang, mama cakap nak bawa semua ahli keluarga (memang kena bawa pun) untuk parti kelab puspanita. Lepas tu mama come up with the idea, biar Tari Kirana perform saja untuk memeriahkan lagi majlis. Sambil-sambil perkenalkan group sebab ramai ahli-ahli kelab yang aktif ada waktu tu. So, why not? Biarlah tak ada bayaran pun. Theehee. Ini peluang expose group.

Macam biasa, semua yang available on saja nak pergi thehe

Waktu mula-mula sampai terus sambung betulkan costume. Costume tak siap pakai time tu, tapi dah kena bertolak sebab nak sampai awal. Lepas tu makan. Aih, tak boleh tak makan. Nanti lapar, lepas tu otak blank, nanti lupa step. Aihs. Disaster tu.

Performed Joget Kain Songket and Sumazau - danced to the Sumandak Kinabalu song by Clarice John Matha.

Sumazau - Sumandak Kinabalu

Joget Kain Songket

Well organized event. Ada acara tari menari - cha cha, twist, joget, SLOW DANCE (kena tulis huruf besar ni kehkehhh) ..sebab kebanyakan yang hadir orang yang lebih tua but very nice indeed. Muzik dimainkan dan siapa-siapa yang nak menari, join saja di dance floor tu. Dan saya boleh nampak ramai yang dah practice sedia. Ramai juga para ibu yang pakai lawa-lawa. Macam datin-datin youu. Nice. Macam tu lah bagus kan. Walaupun dah berumur pun kena pandai berhias juga nanti suami sentiasa sayang. Biarlah badan berisi pun, tapi badan ada shape piwit piwit. Kalau asyik-asyik berkemban je dalam rumah lepas tu biar badan macam tong drum, aku yang perempuan ni pun tak selera nak tengok.

MERIAH!

Dancing to song Tak Ingin Sendiri originally by Hetty Koes Endang

I like slow-dance moment the most. Awwww.. Sweet sangat-sangat time ni tahu tak? Para ibu bapa slow dance, rasa macam, sweetnyaa. So romantic. Ada yang segan-segan, ada yang macam dah biasa theehehee. Nak jugak nak jugak. Bila dah kahwin nanti. Nakkkk..


Our GURANGOT* (baca : barang-barang). Hambik. Barang-barang mekap, pin-pin, sepit rambut, semua ada dalam tu.


8 good news I mentioned in here.

[1]
Dapat banyak pujian. I want to stay humble. Tak mahu terlalu makan pujian, nanti timbul perasaan riak. But pujian is good. Kita tahu level kepuasan penganjur tentang performance kita. Alhamdulillah they like it. That is all that matter.

 [2]
Banyak yang bercadang if ada majlis-majlis saudara atau rasmi yang diorang take charge, diorang nak cadangkan group Tari Kirana. Alhamdulillah.

[3]
AJK Puspanita sendiri ada suarakan keinginan nak panggil kami lagi untuk apa-apa majlis lain yang diorang akan anjurkan di masa-masa hadapan. Alhamdulillah.

[4]
Had blast!
Beten (Nor Widha) dapat hadiah cabutan bertuah (yang duduk menjunjung hamper dalam gambar pertama tu la Nor Widha). Semua yang ada malam tu semua count in dalam pemilihan cabutan bertuah. Tapi yang bertuah malam itu saja yang dapat hadiah. Tahniah.. Lucky you ya Beten.

dan
dapat hamper cenderahati dari pihak Puspanita. Alhamdulillah Tapi dah makan habis pun waktu lepas training minggu lepas burppp. ALHAMDULILLAH XD

 [5]
Psst he liked their costume, I can tell.

Cikgu ko-kurikulum sekolah all the girls (the girls kebetulan semua satu sekolah kecuali Jimah, Jimah tak ada malam tu sebab Jimah pulang Ranau waktu cuti tertentu saja, which is one of the reason why saya tambah ahli baru untuk isi kekosongan kalau terpaksa perform waktu bukan cuti panjang) yang kebetulan ada sekali waktu majlis tu terus kenal diorang satu-satu sebab dia cakap nanti ada apa-apa dia panggil budak-budak ni perform di sekolah. Pfft. Okey hal-hal sekolah saya tak campur. Hands off.
[6]
Satu lagi ahli Tari Kirana, my own sister, Dana, dapat cabutan bertuah. Pakej penginapan (sepatutnya untuk dua orang) dua hari satu malam di Walai Tokou Homestay dengan sarapan. Then later on the coordinator (my bad, sebelum ni saya cakap owner, but bukan. He's more as a pengurus), dan dia cakap dia boleh sediakan penginapan kami semua terus untuk 8 orang. So we're all going! Tapi bukan pergi macam tu je lah. Kebetulan we're going to be there, so kami boleh perform persembahan kebudayaan untuk pengunjung yang berkunjung di sana. It was all the coordinator punya idea. Perfect.


[7]
The Walai Tokou coordinator pun ada ajak Tari Kirana join his kumpulan muzik bambu. Diorang mainkan muzik and the girls dance for the song. Hmm, it do sounds cool, but we'll see. Too much activities, I am well aware that the girls are still students. But still, very good opportunity ..Alhamdulillah.

[8]
Last, waktu ni juga pengacara majlis yang dua orang tu approach saya. Salah seorangnya kerja di Jabatan Tourism. Dia cakap ada program/kursus Tarian 1Malaysia peringkat kebangsaan yang akan diadakan tidak lama lagi. Oh well, mungkin saya tertinggal kot. I am not sure of it.. Anyway, dia nak nanti budak-budak ni join. The girls excited dah.


Okey dah. It looks quite easy, I think sebab my mum dikenali sebab mama rajin bersosial dan aktif dalam Puspanita dan kenal banyak orang. Not to mention the politician. Ayah pun ramai kenal, especially yang kerja dalam sektor pendidikan sebab kerja ayah dalam bidang pendidikan. So biasalah, sikit-sikit mesti tanya, "anak siapa?" For good, I mean :)
     There. I put so much effort writing this entry, please drop some comments please. Ewah.

    * dalam bahasa Dusun

    FOR MORE INFO, FEEL FREE TO VISIT TARI KIRANA'S PAGE AND CLICK THE 'LIKE' BUTTON BELOW TO STAY UPDATED! =)


    You Might Also Like

    4 comments

    1. fin..ndaklama kan masuk tv la juga ni...why not..one day...mostly program di tv1...kan...

      teringat pula waktu ko-k dulu..skrg nda boleh sudah menari..punggung karasss sudahh...HAHAHA

      ReplyDelete
    2. farinajaafar,
      hoho. kembangla ni kalo masuk tv. trus jadi manager fulltime la haha..

      farin, bent 1234! XD

      ReplyDelete
    3. good job tari kirana!
      hetty koes endang tu penyanyi fave papa frh.
      mmg ley bygkan how romantik keadaan mase maen lagu tu! hehe ;)

      ReplyDelete