Niat hati nak tukar layout.

January 08, 2011

Ini template asal :


Tak ada sidebar!

Dahlah layout ni advanced layout. Setiap post ada page dia sendiri. Sama macam layout yang sekarang. Memanglah best, but I don't like. Sebab bila klik tajuk entri, lepas loading, sidebar hilang macam tu je. Kalau nak tengok sidebar, kena klik HOME. Leceh.

Tak ada date post!

Tak ada link untuk komen entri kalau buka melalui HOME!

Kena klik tajuk entri dulu baru nampak link untuk post comment. But I puji kekemasan dan keminimaan ruangan komen. Sangat menarik hati.

Saya dah cuba (CUBA YE) edit sikit-sikit tapi banyaklah try and error tapi tak apa. Buat saja sebab dah terjoda dengan layout ni isk. So ini outcome :



So, what do you think? Gambar atas ini percubaan saya editing dekat blog invisible saya. 'The Secret'. Khas untuk saya godek-godek layout before apply dekat blog 'Fina Sophie'.

Ini baru ubah sidebar. Berjam-jam. Itu pun my coding not completely working sebab kalau tekan dekat tajuk entry, keluar page entri ini dan sidebar tu berterabor!  HELP ME tsk tsk. Ini baru sidebar. Belum lagi nak keluarkan link untuk post komen dan post date dan lain-lain tu. Ini la layout paling mencabar (untuk saya yang tak tahu apa-apa pasal coding) kalau saya berjaya modify dan sekaligus menakluk codingnya dan memaksa dia ikut apa yang saya mahu ewah theeheh. Apasal la aku selalu berminat dekat layout-layout yang bermasalah. Tiap kali nak tukar layout, confirm ada je yang kena modify.

Tapi lebih kurang macam ni la layout baru saya nak nanti. The font and its size boleh ubah lagi. Saya nak tulisan besar-besar lah kali ni, tapi tengoklah macamana. Macam biasa, mesti nak yang minimal punya.

Okey, bye. Bila-bila masa dari sekarang saya akan privatekan blog sekejap (yang tak tahu selama berapa jam atau berapa hari) untuk kerja-kerja pengubahsuaian. Dan kalau susah sangat, maybe tak jadi nak tukar X[

You Might Also Like

2 comments

  1. layout bru ni nmpk lebey elegant.
    mmg cantek :)

    psstt! fara pon ade blog rahsia utk edit2 layout. huhu ;P

    ReplyDelete
  2. fara,
    cntik kan. but later i decided this layput was way too elegant for me (- -)

    ReplyDelete