Love doesn't need to be perfect. It just needs to be true.

February 26, 2011

Story for 23th - 30th of January is in HERE.
Story for 31th - 15Tth of February is in HERE.


Part Three

7th of February

Texted with Fiza. She told me dia excited pula hearing about my love life walaupun sedih I can't be there during her wedding. Dia cakap dah sediakan bilik hotel pun for me tsk. Nak buat macamana, komitmen banyak di sini. I just can't suddenly leave.. (- -")

"Ko serius ke? Dengan siapa wei. Aku kenal ke? Aku excited ni!"
"Seriusla Fiza. Tapi bla-bla-bla-bla-bla.. Tapi ko tak kenal la.. Banyak benda jadi akhir-akhir ni tapi bahagia sangat-sangat Fiza. Kitorang baru kenal dua minggu lepas actly.." *blush*
"Wahhh. Express. Hehe. Tapi dia okey la kan. Umur berape?"
"29. Sangat okey. Romantik, main muzik, performer juga. And dia banyak ciri-ciri macam my dad. He's better than ciri-ciri lelaki idaman yang saya pernah bayangkan.. Kadang-kadang bangun pagi fikir, saya ingat saya mimpi haha.."
"Lucky la ko Fina! Aku doakan ko bahagia and cepat-cepatlah ikut jejak aku. Mesti die chinese look kan. Adoi. Dapat anak ngan ko mesti comel gile. Hahaha.. Aku doakan ko. Kirim salam die eh. Hehe."
"Ada kot sikit muka cina. Macam Edward Cullen pun ada. Hahaha." Edward Cullen? How's that slipped out? Manada sama sangat pon. Kehkehkeh. Terbawak-bawak dengan cerita Twilight la tu ceh ceh. Senyuman Zul manis macam Edward, tapi senyuman Zul lagi lebar la hahahh.

Fiza said she'll pray for our happiness. Fiza sendiri dah selamat diijabkabul dengan lelaki pilihan beliau minggu lepas. Alhamdulillah.. :)

8th - 11th of February

Hari-hari yang agak berkonflik, ada air mata dan luka. Bukan dari kami, tapi dari orang lain yang belum bisa mengerti. Dan juga asyik dengar dan menghayati lagu Siti Nurhaliza tajuk Biarlah Rahsia dan Cahaya Cinta tu HEHEH.

Dan ada masa-masa saya agak terganggu, sesungguhnya saya memang masih dibayangi luka cerita masa lalu. Takut memberikan hati ini, takut untuk mencintai. Beberapa hari juga dia akhirnya berjaya buat saya yakin that he truly wants me in his life dan tidak mahu antara kami ada rasa yang bukan-bukan. Dia cakap dia tak pernah rasa saya mengganggu malah membahagiakan. Dia tanya, kenapa perlu ada rasa macam tu sedangkan semuanya dia dah jelaskan.. Lepas tu panjang lagi perbualan kami dan saya insaf, lelaki ini sememangnya terlalu menyayangi saya. Tanpa bersyarat. Menerima siapa saya seadanya walaupun belum mengenali saya sedalam-dalamnya. Sesungguhnya dia anugerah terindah pernah saya miliki dalam hidup ini..

Saya sendiri belum mengenali sepenuhnya lelaki ini. But I love our connection. I love how much he attached to me. I love how sometimes he acts like Hindustan movie hero, singing our songs (sometimes loud, sometimes slow depends with his mood and situation) in front of others without feeling embarrassed or shy *giggle* I love how charming he can be, how it is me he believe in. I love his constant gratitude, every morning he wake up thanking Allah he's still alive and still having me in his life. I love how we both believe in give and take in relationship - one of the thing that brought us together, I rarely can find.. I love how manja he can be with me. And the fact that he knows this ain't a game. I love hat he's imperfect, cuz it makes him the man that he is..

Forget about all the reasons why something may not work. You only need to find one good reason why it will. And most of all, I am glad that our love is based on above.. =)

17th of February

Terjumpa secara tidak sengaja, di kawasan park kereta berdekatan Kedai Fotostat Bunga Raya. Saya nak park kereta depan Cosway sebenarnya (nak pergi Cosway), tapi kawasan park di situ penuh so saya ke depan sikit cari tempat parking dekat-dekat kedai fotostat tu. Kawasan sebelah sana luas, confirm banyak tempat parking. It's a bit rainy but it won't hurt jalan sikit, kan. Bukan takda payung.

Then lepas sibuk-sibuk pusing belakang cari payung dekat seat belakang dalam kereta, dah dapat capai dan waktu pandang ke depan, I saw him already standing there. What a surprise. Then I saw his car parked right in front of the kedai fotostat. Dia cakap dia ingat nak kejutkan saya, tapi saya dah nampak awal-awal. Laughing. How naughty. Karang nanti I kena heart attack, siapa nak bertanggungjawab? =P

Dia temankan saya ke Cosway, lepas tu duduk stop by dekat restoran berdekatan dengan tempat kami parking kereta masing-masing, dan ambil masa berbual. Talked about the future. And the people that matter. We're strong enough to face it all, tapi memikirkan dugaan macam ni, ada juga rasa sakitnya. Kemudian saya nampak dia tiba-tiba terdiam, muka dia berubah tiba-tiba time tu so I ask what's wrong. Tapi dia diam saja sambil perhati.

He was sitting there, looked away from me, with a bit teary eyes. Saya tak tahu yang itu, sehinggalah malam itu baru dia bagitahu.Then malam tu baru dia cakap, dia tiba-tiba ikut rasa sedih sangat sebab nampak air muka saya, dia pun rasa juga kesedihan yang saya rasa. Sempat dia paling muka tempat lain tak mahu terus-menerus pandang saya, takut nanti dia tak dapat kawal perasaan sedih..

But, we're going to stay strong for each other, kan Sayang. We will make it, kan Sayang. We have each other, kan.. I will always be by your side, love. If being with you is a kind of blindness, then I could live with this blindness ..forever.


......Okey pon ponnn. Lori gula melimpah-limpah XD

I think, cukuplah buat sekarang kisah-kisah flashback kami. Let everything just flow.. We'll see where it ends, for a new beginning.. Are you with me?

You Might Also Like

1 comments

  1. salam k.fina..so sweet la love story akak nie.. its hard to believe that there is still a man standing to be so romantic as he is..well its very hard to fine rarely and only those who r lucky to have one..and u r da one..i pray that both of u will be strong together n kekal hingga ke firdausi AMEEN..

    ReplyDelete