The only thing that keeps me wishing on the wishing star.

February 24, 2011

Story for 23th - 30th of January is in HERE.


Part Two

31th of January

I silently TERsuka dekat the love story between Edward and Bella in Twilight, macam kami, we started out of sudden. Bertemu dan tiba-tiba segalanya berubah. But, we are for real. Not just a story =)

When I about to feel lost, he came and make me stronger. Dia tidak mahu kami menyerah kalah begitu sahaja dengan situasi. Mesti cuba yang terbaik. He told me this, "Soal jodoh memang di tangan Tuhan tapi Tuhan pun mahu tahu kita bersungguh-sungguh atau tidak."

Thanks, love..

1st of February

I met his family. Family kandung. Tak dirancang pun. Brought buah-buahan sebagai buah tangan. Kebetulan saya balik awal sikit hari tu, so saya tiba-tiba terfikir mahu ke rumah dia di  Kg Marakau tu. I told him tentang hasrat saya, dan dia mula-mula tolak. But I really want to go. He've been to my house, to Lasing. Saya pula tidak pernah lagi. So, thanks for allowing me to meet them Sayang. Even berlainan agama pun, your family are very nice, your mum and sister both very cute and now I know where did you get your pair of twinkling eyes. The first time we met, family dia sangka saya bukan orang Ranau. Gaya macam perempuan Melayu. Manis. HAHA. Pulak. Gadis Dusun tak cukup manis ker :P

I can't forget the beautiful feeling, he was beside me. Always. Dari awal sampai akhir. Kadang-kadang ada soalan family dia yang saya tak sure nak jawap apa, but he was there, backing me up. Kadang-kadang bila pndang, saya nampak dia macam sentimental saja time tu. Macam nampak sayu. I can feel what he feel that time, by the time I saw him looking so soft at me. His hand sentiasa pegang kerusi tempat saya duduk sepanjang perbualan dengan ahli family dia. Always there and never had the intention to let his hands off. I felt so safe and guarded... :)

1 February, terhasil entri yang INI.

2nd of February

Genap seminggu perhubungan. Terhasil entri yang INI pula.

4th of Februari

Dia akan gerak ke Papar dengan anggota KMS yang lain,  sebab keesokannya ada show. Pesta Air di Kimanis Papar, dekat tepi pantai, itu saja yang saya tahu. Dia cakap 4hb tu dia gerak after solat jumaat. Saya keluar sekejap pergi Pekan Ranau untuk ambil ais, mama pesan, sebab bekalan ais dekat gerai dah nak habis. I text him, asking if I can go to Kundasang, to meet him. Crazily in love, I am..

Waktu isi minyak tu, I was about to go, but he said he'll come at Pekan Ranau instead, to meet me. Tak sempat nak tanya lagi banyak, saya pilih jumpa dekat Medan Selera. There is where I will get the ices anyway. Saya drive ke kedai mama jumpa Dina (she already bought for me), lepas tu headed forward to Medan Selera, ambil parking dan stay dekat kereta waiting him to arrive.

Around 13 minutes later, he arrived. Memang sangat-sangat spontan perjumpaan kami hari tu. Teringat waktu dekat Sri Dina, itu pun jumpa secara spontan juga. Waktu dia ke rumah for the first time, pun spontan juga. Waktu saya decide nak lawat rumah dia dulu pun spontan juga.. Everything went so perfect when I am with him even spontan pun..

So, we took our seat. Jumpa pun tak lama, around 30 minutes saja. We talked, and macam biasa, his renungan always making me melt. Ada satu masa, tiba-tiba he lean forward, renung my eyes and suddenly tells me he loves me.. I was speechless, looking at him. How romantic..

After 30 minutes, we both off. Me back to Lasing, and dia pergi solat Jumaat dekat Masjid Besar Ranau. BTW, I love that mosque. Nak nikah situ nanti, boleh? Theehe. Dia cakap nanti before balik Kundasang after solat, dia singgah Lasing, mau jumpa.

He do came. Bercakap-cakap lagi. Dalam 45 minit rasanya. Saya tanya, solat tadi khusyuk tak? Dia cakap, tadi waktu solat dia rasa sayu sangat. Terlalu bersyukur yang Allah hadirkan rasa yang ada dalam hati dia sekarang. Pandangan dia yang bening merenung ke arah saya.. Terkedu dibuatnya.

Lepas dia pergi, I told mama dia kirim salam. Mama did ask for his name. For now, apa yang saya jawap, saya bagitahu mama yang saya yakin dia mampu bahagiakan saya. I beg them, don't judge him before they know him, sebab it wouldn't be fair for him. And whatever it is, itulah pilihan saya. Just him. Saya dah besar pun, hal-hal macam ni bukan untuk main-main. This is my life I am talking about. No more playing around. Bukan saya sebarangan pilih teman hidup.

Memang aku dah terbuta mungkin, tapi aku sangat waras. Mungkin people will say I believe in him secara membuta tuli, but no, I don't. Whatever it is, the love we shared is something too precious, I won't sacrifice this love just because of ......... .

5th of February

Terhasil entri INI.

6th of February

Kalau sebelum ni dia selalu bagitahu dulu kalau nak datang, tapi sekarang ni dia dah start pop up mcm tu je. Buat ai luruh jantung setiap kali heshhh =P

7th - 11th of February

Hari-hari yang agak berkonflik, ada air mata dan luka. Bukan dari kami, tapi dari orang lain yang belum mengerti. Dan dan juga asyik dengar dan menghayati lagu Siti Nurhaliza tajuk Biarlah Rahsia dan Cahaya Cinta tu HEHEH.

Semakin aku hidup dalam cinta tiada kuasa mampu menghalangnya, hentikan kata-kata bertulangkan dusta.

12th of February

Another beautiful day being with him, whole day. Paling tidak boleh lupa dalam satu video yang kami rakam sepanjang hari ni, saya mention pasal Valentine Day ada 2 hari lagi (I was joking T__T), dia ckp "Valentine kita hari-hari..". And yes, setiap hari yang saya lalui bersama dia, I always feel the love. Why Valentine when we love everyday?

Plus, I don't give a a damn about Valentine's Day.


13th of February

Dia datang juga jumpa sekejap, di rumah. Waktu tengah pening-pening perah otak untuk our next performance di Sutera Harbour Resort. Rasa macam nak give up, but.. what is the point of giving up? Ada masa lagi untuk training kan.

14th of February

I know I am in love..

This time, me dengan Dana saja jaga kedai. Dia datang waktu dah petang-petang. Supposed earlier, tapi event dia start lewat sebab VIP datang lewat so lewat datangggg, dan saya sendiri dah berkira-kira nak tutup kedai dah. Lepas tu dia datang sekitar hampir pukul 6, makan, chatting with him, dan he took a video of me haha.. Okeylah nampak sangat manja okey. I didn't know I can be so manja like that hohhh.. It's like watching different girl in that video. 
And one of among the best things is, knowing that we can always go crazy together. Dua-dua otak sama. So crazy la both of us. Very funny. 12 Februari lepas kami karoke dalam kereta, hari ini pula bertanding shuffle jari atas meja, sama-sama usik Dana.. (- -")
Hari ini keluar lagi ayat-ayat cinta beliau. Sobs. Me too sayang.. Okey nak terharu bawah bantal.

15th of February

Hari ni cuti! Yeay. Petang dalam jam 2 start training, so crazy la semalam. Pusing kepala fikir macamana nak buat step kami fit dengan lokasi persembahan kami di Sutera Harbour. Macam nak give uppppp, tapi kenot kenot. Simple saja, and fikir sebab kenapalah uncle pilih kami buat persembahan MAGUNATIP padahal I know he's well aware that we can't REALLY. But they trusted me, mungkin later I have to explain (not that i'd never tried, but they say "boleh belajar") and if they still want me to, so I guess, pasarabaton nopo kio.. (- -")

Don't have the chance to meet him today. And malam dia cakap dia pergi main badminton, which aku rasa macam "why??". Kaki dia bukan okey sangat, nak main badminton pula. hmph. Kaki dia terseliuh sebelum saya kenal dia lagi sebenarnya. Waktu kenal, kaki dia dah sedia berbalut.

Dan, mula fikir tentang hubungan kami. Thinking, why do I want him. Why do I choose him. All that I know, for the first time in my life, I am truly happy. With him, I finally hear myself breathing. With him, I feel alive. Without him, I feel so lost, missing the feeling he made me feel whenever he is around. Even waktu menulis ni pun, I miss him damn much..

Well, suddenly I am wondering what he truly feels when I am around him..

....to be continued.



Here and there, today's 24th of February and we are still going strong. And stronger. We do pray for our happiness, dengan usaha dan ikhtiar and terima apa saja yang ada di masa hadapan untuk kami tanpa membelakangkan keluarga masing-masing.. We talked about our relationship and decided, ....whatever in Loh Mahfuz, will happen. Takdir. Kalau jodoh, insya-Allah everything will be okey. Insya-Allah berkat doa, hati yang keras juga bisa dilembutkan..

You Might Also Like

2 comments

  1. Bertanding shuffle jari atas meja? aww romaticnya! May your love be stronger macam Bella dgn Edward. Cute kan Edward? tajam betul jelingan dia. dah, asal jgn jadi vamp sudah.

    ReplyDelete
  2. Coffee Girl,
    yes we did. crazy T__T haha.

    the more i watch edward in twilight, the more i found that he's actually cute!

    haha.. seriously sgt tajam :D

    ReplyDelete