Love Talk : Janji DIA.

February 01, 2011

Mood: Calm

Tiap tahun aku ada nekad sendiri untuk tidak akan pernah berputus asa mencari cinta. Untuk tidak pernah menutup pintu hati ini untuk mempertimbangkan kehadiran mana-mana insan yang sudi menghulur cinta. Aku memang pernah menjadi insan yang tidak pernah berhenti mengejar cinta...

I wasn't desperate. But I deeply know dengan kehadiran seseorang yang bermakna dalam hidup ini, hidup ini akan jadi lebih alive. Tidak mati. Tidak hambar. Penuh warna warni. Naluri manusia itu mahu untuk menyayangi dan disayangi, bukan? A lot more people know exactly how it feel like. Bukan saya seorang. Mungkin yang membaca ini juga.

Tapi.

Aku masih ingat sebulan yang lalu waktu kita mula menginjak ke tahun 2011. Aku punya azam yang belum aku katakan pada sesiapa hingga hari ini. Masuk ke tahun 2011, aku ada kata pada diri sendiri, NO LOVE. Setelah bertahun-tahun asyik bercinta dan putus all over again, I got tired of giving my heart away to those who can't really appreciate it the way I NEED them to. Pada sesuatu yang tidak pasti, untuk apa, bukan? Dan pada mereka yang asyik bermain tarik tali berkenaan komitmen, I guess, it is simply because you are not ready for it yet..

Age is a high price to pay for maturity.

Memang ambil masa yang lama untuk saya percaya seadanya yang cinta itu PASTI akan datang sendiri bila sampai masanya. ALLAH have HIS own plan for us. Memang kita yang pernah berjiwa muda ni macam-macam gelodak jiwa kan. Saya juga pernah rasa. Tapi at the end of the day, kita akan tahu bila masa kita hanya terbawa dengan perasaan dan bila masanya kita akhirnya sedar yang kita benar-benar serius..

Dan bukan semata-mata sebab letih itu yang buat saya slow down dalam mencari cinta. Saya tak paksa diri untuk terima yang saya sudah tidak perlu mencari cinta lagi. Ia lebih kepada rasa redha dan rasa redha ini datang dengan sendiri. Jauh di sudut hati ini, saya sangat yakin dan percaya ada seseorang yang telah ditakdirkan untuk saya dan dia juga masih mencari-cari, hingga sampai detik waktu kami bakal ditemukan oleh takdir... All in all, saya sangat percaya pada janji DIA. Kita wajib percaya pada janji DIA.

Dan!

Saya percaya kini, love happens when we least expected it and if it do feels good, then it is right :)

You Might Also Like

2 comments

  1. Memang kita yang pernah berjiwa muda ni macam-macam gelodak jiwa kan.<----aih..bila baca ayat ni rasa diri sa pun mcm dah tua.ahaha.

    dun worry fina, PERCAYA! insyaAllah Dia pasti ada plan terbaik buat semua hambaNya. =)

    ReplyDelete
  2. nur.sa,
    ha'a ek.. haha. btw, btul sa ckp tu :)

    ReplyDelete