Body consciousness.

April 16, 2011


Seperti yang anda tahu, saya jenis yang sangat body conscious. Sejak tahun lepaslah. Kalau sejak sekolah menengah lagi dah body conscious, aku tak payah susah payah nak turunkan berat badan sekarang ni sebab awal-awal dah jaga *menyesal tak sudah*. Sekarang ni, saya aware sangat dengan bentuk badan sendiri tapi taklah sampai obses ke apa. Ke, memang dah obses ni? @_@

See my latest figure. 34'27'37. Target 34'26'35. Sikit lagi tu. Dalam dua tiga bulan lagi insya-Allah dah tercapai lah ni theehe. Paling cepat, sebulan lagi. Sekarang ni tiap hari buat cardio and exercise tapi around 20 minutes sajalah yang termampu untuk setiap sesi. Saya buat sesi pagi after subuh and sesi petang after pulang kerja. Selain nak diet, nak bagi firm badan. Nanti lawa macam model. Petite model la maksud saya. Sebab saya tak tinggi. Sekitar 152 or 153CM saja bersamaan 4'9" - 5'0" feets. Currently; waist 27 inch, hip 37 inch, and thigh 19 inch. Tapi taknaklah kurus sangat oi.. Tak seksi nanti. Hahaha..

Gambar tak sengaja di-blurkan. Kamera C905 rosak, hari tu jatuh. Okey bai.

You Might Also Like

6 comments

  1. ok tu kak =)

    macam saya, berat badan tak pernah bawah 56 kg..huhu

    dari gambar atas tu, nampak cantik dah badan kaka..

    sedang-sedang gitu, hehe
    teruskan usaha kak =)

    ReplyDelete
  2. deDetz,
    dedetz tingga berapa. sbb BMI kita depends pada tinggi juga. as for me, kalo 56 tu sudah overweight tu sbb akak pendek saja hihi.

    kalau betul la, alhamdulillah. thanks dear. followed ur blog juga.

    :)

    ReplyDelete
  3. Zyash,
    of course! itu tak bleh disangkal lagi tu ;)

    ReplyDelete