So random.

June 14, 2011

Alhamdulillah, selesai akhirnya 3 persembahan Tari Kirana berturut-turut di sekitar Ranau dan Kundasang selama dua hari (11-12 June). Gosh, now I'm missing Kundasang. Or am I just missing the person I once met there and the memories that came with it..? Or, the other people I met there? Ahahaa. Never mind. By the way, sekarang ni cuaca dekat sana agak best. Tak panas. Angin bertiup kuat. Ranau pun angin kuat juga tapi bila dah malam, sejuknya lebih terasa di Kundasang. By the time I'm writing this entry pun, angin tengah kuat. Hari Sabtu team Tari Kirana bermalam di Walai Tokou Homestay, saya tak sanggup nak melangkah keluar dari bilik. Sejuk dia tu subhanallah.. Saya orang paling awal berselimut HAHA nasib baik selimut teballl.

Nanti saya update tentang tu. Nanti tu entahlah bila, tapi will update.

Yesterday, Ning (pekerja cafe Kirasa Cafe & Catering) asked about my age. I told her I'm going to reach 25 this year. Dia cakap, oh dah boleh sangat kahwin tuuu. Saya gelak saja. Saya cakap saya lebih bahagia buat masa ni single-single saja. Kawan saja dengan semua orang. Saya lebih berminat menguruskan apa yang saya sedang buat. Lebih berminat pada subjek-subjek lain dalam hidup saya berbanding soal perkahwinan.

Bukan tiada yang hulurkan salam perkenalan. Siap ada yang bertanya if saya dah kahwin or if pandai masak as if diorang sendiri tengah cari calon isteri. Lebih-lebih lagi kerja saya di cafe yang banyak berurusan dengan orang lain. Ning jadi saksi saya kalau tak percaya. Ada saja bujang-bujang yang tiba-tiba berminat nak kenal. Semua tu saya anggap biasa saja. Saya dah biasa sangat dengan lelaki-lelaki macam tu. Sekali pandang, terus nak kenal. Macam poyo ja kan I cakap macam ni. Macamlah ini perempuan lawa sangat. Tapi betul la. Walaupun kurang lawa, tapi aura tu ada muahaha. Pleaselah Fina. Perasantut.

Saya : Tidak tahulah diorang tu. Tengok sekali saja terus mau kenal *ayat geli*
Ning : Na, bagi saya, kau ada sesuatu yang boleh buat orang tertarik betul mau kenal sama kau walaupun baru jumpa pertama kali..
Saya : *gelak* Tapi saya jarang senyum pun dengan customer.
Ning : Iya tapi dari cara-cara kau, boleh buat lelaki tertarik tau. Pandangan orang lain tu yang boleh menilai kita. Kadang-kadang kita tidak nampak.
Saya : *gelak* mungkin (sambil berfikir memang sebelum ni saya biasa berhadapan dengan benda-benda macam tu, but then I said...) Cepat mahu kenal, tapi untuk kekalkan perkenalan tu memang susah kalau dengan saya.

Ning senyum saja.

Saya : Semua pun cuma kawan saja buat masa ni.. *senyum*

Saya tak tahu, tapi dalam diam saya sebenarnya dah start nak belajar masak masakan yang saya tak berapa sure nak masak. Perbaiki diri. Kalau jodoh belum sampai tidak apa, masa yang ada ni boleh saja digunakan untuk persiapkan diri kan.. Haha. Menyesallah orang tu tinggalkan I dulu. You lost the love I loved the most. Being with you is the most beautiful moment I ever had in my life. I swore I'm going to marry you someday but you still...

Saya percaya, human love, cinta sejati hanya berlaku sekali dalam hidup. I had it. I lost it. Yang sedang deeply in love with your loved one, your other half, your soulmate sekarang ni, please appreciate him/her. You wouldn't know when and how you're going to lose him/her.

Thanks for reading. This post turned out to be sooo random ha ha :D

You Might Also Like

8 comments

  1. fina kalau buat muka garang, mmg manis wajah fina. kalau senyum? aduhh. lagi lah lelaki semua terpikat :P hihi.

    gaya wani ckp mcm pernah jumpa fina je..ekekeke wani tengok gambar fina je pun dah boleh tahu :B

    ReplyDelete
  2. Eh... lawa apa. sapa cakap tak lawa? Lol.

    ReplyDelete
  3. I say....

    Sis comel orgnya..hahah dr ranau ka? Bah teruja konon ni mo jumpa awek comel ni...terpana sekejap d blog ini. hihihi...esp bila nampak RANAU tu...tambahan lagi sis yg comel..rupanya sudah lama follow blog u...lepas ni akan mengikuti blog u ni selalu si gadis comel!!!

    ReplyDelete
  4. gambar dancers tak ada ke?
    X)

    ReplyDelete
  5. wanie,
    manis? i dunno about that. sbb bila muka tgh serius, msti ada ja yg tegur suruh senyum. must be looking so horrrrible. hahaha but i don't really give a damn bout it anyway :D u'll know kalo ada masa jumpa. teringin sgt2 nak jumpa wanie, i dont know why.. :)

    ReplyDelete
  6. Coffee Girl,
    hahaha... okey okey.. orang dah puji kan. sy accept ja. haha :D thanks..

    ReplyDelete
  7. Eryati,
    hi eryati! i jsut followed ur blog. mesra blog u have there. hehe.. so sis stay dkt ranau kan? if so, blh la kadang2 jmpa. i dont really have friends in here.. :(

    ReplyDelete
  8. Arief Arf,
    ahh arief2. will be updating hehehe :P

    ReplyDelete