Entri orang kecewa

July 13, 2011

Guess what? Ingat tak previous entry saya cerita tentang boyfriend saya yang pertama waktu saya darjah 6? Saya masih ingat lagi nama penuh dia biasalah nama pun ala-ala nama pelakon Hong Kong HAHA, jadi saya pun try la cari beliau di Facebook wahh ternyata dia guna nama penuh dekat Facebook. Dengan wajah terkini gitu. Lebih hensem berbanding dulu. Dan badan dah tegap sikit berbanding dulu kurus keding kikiki. Tapi saya tak add dia lagi ke friendlist, saya segan kalau dia jumpa entri itu. Sumpah segan. Saya rasa saya lebih malu kalau dia baca entri saya tentang dia berbanding jumpa dia face to face (- -")

Amboi, suka ya saya cerita tentang kisah cinta-cinta ni? Untuk pengetahuan, saya pernah ada 6 ex-boyfriend. Masing-masing ada cerita masing-masing. Dan baru hari ni saya tahu yang saya sebenarnya ada 6 ex-boyfriend. Ohhh. Itu tak kira yang couple setakat, errrrrrrr .. 3 hari.

Enough about that.

.

.

.

The thing is, life's hateful.

Ah. Okey. Taklah hateful sangat. But adalah beberapa part yang hateful tu. BEBERAPA YA. Bukan satu perkara saja. Sakit hati, tapi ini sakit sendiri-sendiri. Tiada melibatkan sesiapa. Sakit hati melihat sesuatu berlaku, yang tidak mampu saya kawal. Sesuatu yang tidak berada di bidang kuasa saya. Kalau boleh, biar semua berjalan lancar sahaja. Kalau boleh saya mahu semua baik-baik saja.. Tapi sayang, kita sesungguhnya hanya merancang. Tuhan jua yang menentukan kelancaran perancangan kita, yes?

Again, losing appetite. Down sangat sampai rasa nak tidur sahaja. And masa-masa macam ni lah, I will do anything to forget this feeling. Tidur 24 jam. Makan 24 jam. But cannot. We're human being WITH life purpose.

And because of I am a human-being-with-life-purpose ni lah yang buat saya sedikit lega. Dengan menyibukkan diri dengan perkara-perkara lain, saya rasa saya okey. Boleh hadapi semua ini. Tapi kerana saya juga manusia yang kadang-kadang tidak lepas dari HOPES AND DESIRE, maka saya ada sedikit kuchiwa. Tapi tidak mengapa. Saya optimis. Hati ini saja yang degil kadang-kadang. Tak mahu dengar cakap minda.

by yours truly :D

 And my friend dekat Facebook, juga fellow blogger, antara kawan yang suka membagi lawak sinikal, telah menghibur hati ini dengan menjual pantun yang belum saya beli-beli lagi kerana keadaan diri yang tidak berbakat dalam pantun-pantun ni.

Minum teh bunga kekwa,
Berselang minum air nira,
Apa barang hati kecewa,
Pekena ganja jadi gembira.
Tapi nak juga try.

Gendang gendut tali kecapi,
Kenyang perut suka hati,
Ganja tu bagi saja dekat sapi,
Hati kecewa ni boleh baik sendiri nanti.


Amacam? Rima pantun hilang entah ke mana. HAHAHA. Okeylah. Thanks for making my day (- -")


You Might Also Like

4 comments

  1. hahaha sumpah kelakat pantun! suka! saya pun suka pantun spontan tapi kalau time2 nak beli pantun org camni mula la xde idea hehe

    ReplyDelete
  2. naaa! u know what?
    i think we're in da same boat owh naaa..
    bkn apa, smlm baru search2 nma bf dulu kunu..
    tp nda jmpaa..
    tp try2 cari yg ada mutual fren segala,
    y ku agak2 ni..
    tjumpaaa jg..
    aku pn nda add, cuma mo tingu ja bha how's his life...

    LOve u Naaa

    ReplyDelete
  3. 6 orang? Dahsyat kau. Dahsyat.

    ReplyDelete
  4. kelakar lah pantun itu .

    hehe ..

    neway , join u here :)

    ReplyDelete