Tari Kirana : Majlis Persandingan Budi dan Rizawani 8 Jun 2011

July 15, 2011

Update untuk persembahan Tari Kirana pada 8 Jun 2011 di Dewan Serbaguna Pekan Telupid.

Sepatutnya saya update entri ini sebelum entri yang INI tapi saya terlepas pandang pula. So here goes the pictures and captions. Enjoy :)

Waktu dalam perjalanan ke Telupid
Waktu ni perasaan agak dubdabdubdab sebab, I left Telupid for almost 5 years now. Selepas STPM, tidak pernah lagi jejak kaki ke Telupid. Kenangan sekolah rendah dan sekolah menengah, dari bayi sampai STPM, saya membesar di situ because both my parents worked there. Cuti-cuti balik raya di kampung saya berada sekarang ni, tapi kenangan tu banyak tumpah di bumi Telupid, so, Telupid holds a kind of sentimental values inside of me. So deep inside. Good friends, first love, tears, laughers, anger, .. EVERYTHING.

Sempat pusing sekejap saja, tengok rumah lama.. Lepas tu ke rumah cousin bersiap dan start make-up. Malam tu ke Dewan Serbaguna Telupid, and ....


OMG you guysss.. I DON'T KNOWWW XD

Of course, both my schoolmate. Tua setahun dari saya. I didn't know you guys couple.. Haha. Waktu dapat undangan tu barulah saya tahu. Budi (pengantin lelaki) tu schoolmate dulu dan kebetulan pernah ikut rombongan universiti (UMS) ke kampung saya, buat program anak angkat dan dia anak angkat kepada aunty dan uncle saya. Parents kepada Widha, one of my dancer. Sebab Budi ni rajin jenguk keluarga dekat sini, dia agak rapat dengan keluarga sini. So that's why we were there.

And Rizawani tu saya dah sedia kenal dari zaman budak-budak lagi. Sama-sama ke sekolah agama, pernah sekelas lagi tu. Selalu bersaing antara pelajar bijak dalam kelas. Dia tua setahun tapi sekelas dengan saya sebab saya masuk sekolah awal. Kami sekelas waktu darjah 3 dan darjah 4. Next year, saya masuk dari darjah 4 (Rizawani dan kawan-kawan lain dah masuk darjah 5) sekelas dengan batch yang sepatutnya. Saya dua kali darjah 4, bagi ngam umur dengan darjah.

Kerja jodoh kan? :)


Muka sebelum perform

1

2

3

Dengan keluarga sebelah saya. Alhamdulillah, selamat jodohnya :)

Next update tentang Tari Kirana, waktu Tari Kirana buat persembahan di Kg Kiaburi. Will update pelan-pelan. Theeeehehe. We're going to Walai Tokou Homestay again today, malam ni ada persembahan. Kemudian besok off ke Kudat!

You Might Also Like

5 comments

  1. cantiknya pengantin perempuan

    ReplyDelete
  2. Fina, kalau i jemput dtg Sarawak buat show kat sini, boleh tak? hehe

    ReplyDelete
  3. Kapten Atok,
    sesungguhnya memang cantik :)

    ReplyDelete
  4. Coffee Girl,
    of course can! benda boleh atur kan? hopefully time cuti sekolah.. :P

    ReplyDelete
  5. Yulie Nurafnie,
    hehehe.. alhamdulillah. mari2 tumpang. bas masih banyak kosong :P

    ReplyDelete