From a heart which was once broken.

July 04, 2011

Assalamualaikum. Good morning loves!

Saya dah update tentang aktiviti Tari Kirana di majlis persandingan Pentung (29 Mei) dan majlis persandingan Zaba (5 Jun) dan traditional greetings di War Memorial Kundasang (11 Jun). Ada empat lagi update persembahan Tari Kirana di majlis persandingan Budi (8 Jun), majlis persandingan di Kg Kiaburi (11 Jun), di Hotel Perkasa (12 Jun) dan di Papar (26 Jun). Penat seh nak update. Lagi penat dari pergi hantar budak-budak tu buat persembahan rasanya haha. Ohya, satu lagi update tentang pertemuan saya dengan rakan blogger dari Terengganu, Sa :)

Berkenaan lagu Muzik Gunung yang bakal dipersembahkan hujung bulan ni, saya masih tengah cari step dan pola tarian, which, I am a bit afraid that I can't make it up by this week since I need to focus on another thing.. I guess I won't be around as much as I do now. Banyak benda dalam kepala hotak ni.

But, in case if you are wondering about my current life, about how am I doing selepas peristiwa bulan April lepas, well here's my story.

Memang keadaan belum berapa reda lagi. Every now and then, mesti ada saja orang yang mengingatkan saya tentang kisah bulan April lepas. Buat masa ini saya masih alright lagi. BUT I MOVED ON. Cuma sometimes, all I really want to do is to close my ears from hearing all the stories and talking. To run away from the people who remind me about those times (not only I was reminded by them, but me myself reminding them about him). To close my eyes facing the way they are staring at me. But ironically for a reason, my ears are still hearing. For a reason, I stayed, even closer - praying for my heart would always have the strength. And I'm facing my life with eyes wide opened. With smiles and laughs. Ignoring things I don't want to understand, focusing on things I always wanted to do. And I am doing this for Tari Kirana. Yes. Because of them.

New love?

New friendship, to be exact. Few faces waiting to be part of my life. If only I could name those, but I can't. Tinggal untuk setuju saja, kalau saya bersedia. Itulah kenyataan. But I am not that desperate to be married anyway. If I want, by now I am already somebody's someone. But I don't. Sebab saya masih menunggu sesuatu yang saya perlu tunggu.

He text-ed me several nights before - "Tolong jangan ganggu hidup saya lagi." I was like WTF SIAPA GANGGU SIAPA? Perasan. You are finding some different ways to spin the fact around AGAIN, aren't you? For God sake, you fucked your own life, and why you keep fucking with someone's feelings just because you're unsure of yours? 

But then, who am I to judge? Heh.

Dia emosional sebab terbaca post saya di Facebook awal bulan 6 lepas. I am sorry for my post on Facebook : "Sesiapa tolong bagitahu isteri dia, jaga suami dia elok-elok." Memang tak patut. Komen-komen yang ada time tu memang semua tu sekadar untuk jadi bahan gurauan saja. Hati masih sakit, tapi saya sendiri menganggap itu semua tidak lebih dari sekadar gurauan. Pengomen-pengomen yang lain pun bergurau saja. Gurau yang serius. We laughed. Kalau tak mahu jadi bahan gurauan, jangan buat drama kelakar tragis macam yang kau buat selama ni.

Jauh di sudut hati, saya tak marah sangat pun sebenarnya. Sudah berlalu pun semua tu. Ini takdir saya. Takdir kita. Siapa kita mahu persoalkan takdir? Walau apa pun, Allah sudah tentukan semua ini, apa yang berlaku hanya penyebab sahaja. Tiada masa untuk menyalahkan siapa-siapa. Cuma terkilan sikap ORANG LAIN yang macam batu api (Zul emo sebab ada orang report dekat dia pasal status tu lepas dia baca komen-komen di status tu, dia hantar mesej dekat saya, jangan ganggu dia lagi), tidak berfikir dulu sebelum berkata-kata dan bertindak padahal semua sudah lama berlalu. Orang lain pun dah lupa lah pasal tu. Kenapa sekarang bila luka dah okey, mahu burukkan lagi pula parut luka tu. Kan makin calar-balar sekarang ni? Kenapa cuba burukkan hubungan kekeluargaan orang lain, girl? Kenapa semakin burukkan hubungan antara saya dan Zul?

Again, who am I to judge. Habis ini, sampai sini saja. I don't feel the need to understand things. Sometimes it's better for me to let go. Bukannya saya tak tahu siapa si batu api tu. Pandai-pandai sayalah dari mana saya dapat tahu. Kita ni manusia ada akal, kena cerdik gunakan setiap peluang dan kesempatan dan ruang yang ada untuk cari kebenaran selagi kita tak hurt perasaan orang dan hurt hubungan sesama manusia dan langsung tidak mengganggu apa-apa. Semua tu saya buat secara rahsia, dan biar sampai bila-bila jadi rahsia saya sendiri saja. Yang penting, saya tahu siapa, dan lepas ni hati-hati sikitlah nak berkawan. Saya boleh senyum saja dengan perangai orang macam ni. Depan kita pijak semut tak mati. At least, walau apa pun, I am always true to myself. Bukan bermuka-muka.

After all, this is HASNIE FALINA aka Fina Sophie you are messing with.

Okeylah. Til we meet again :)

You Might Also Like

2 comments

  1. sabar la sis..manusia penuh dgn hasad dengki kan..

    ReplyDelete
  2. tiefazatie,
    manusia, ifa. mcm2 prgai. kita sndiri pun ada prgai kita sndiri.. :)

    ReplyDelete