Tari Kirana : Food Fair Carnival Koposizon Homestay 26th of June 2011

July 26, 2011

Update untuk 26 June 2011.

Lupalah pula update hari di mana Tari Kirana buat persembahan di Koposizon Homestay, Papar itu hari. Di Papar, again and always, ikut team Kinabalu Merdu Sound. Sepatutnya update sebelum entri yang Tari Kirana join KMS buat traditional welcoming pada 15 July tu.

Di Papar tu kami buat performance untuk Pesta Makanan 2011 anjuran Koposizon Homestay. Sampai saja, saya siapkan penari-penari dekat bilik yang disediakan. Ambil gambar pun tidak sempat. Sebab ada masa sejam setengah saja untuk bersiap. Fuh. Plus, boleh pula terlupa bawa DSLR tu (- -") Nasib baik ada juga compact camera Sony tu. Biasanya ke mana-mana saya bawa dua-dua kamera. Nasib baik kan. Kalau tidak, pakai kamera handphone la jawabnya.

Dalam perjalanan, terjumpa Myvi bawa banner MM Nita. Ehe.

Ada pertandingan makan ULAT SAGU!

Yes you read me right! Haha. Actually saya pernah makan ulat sagu tu sekali tahun lepas waktu buat program dengan rakan-rakan JPMDPP SME Bank bulan Mei tahun lepas ke Sabah. Salah satu pengisiannya, kami ke Perkampungan Budaya Monsopiad (Monsopiad Cultural Village). Saya rasa saya ada update pasal tu di blog lama. Di blog ni tak ada. Nanti saya republish ke blog inilah :) Ulat sagu tu gemok-gemok. Kenapa ada di sini? Nama pun Pesta Makanan kan. Terhidang bermacam-macam jenis makanan. Sedap-sedap dan FREE! Sebab diorang buat pertandingan siapa cepat habis makanan AHAHA betulkah tu? Saya agak saja. Lebih kepada makanan-makanan tradisi masyarakat Kadazandusun Sabah. Sebab tu sumandak-sumandak semua lawa-lawa dan gebu. Makan ulat sagu. Ahaha. Tak adalah. Gurau. Saya sendiri baru sekali makan. Itupun lepas panggang. Rasa dia? Tekstur dia macam udang lepas kena bakar. Very juicy dan lemak manis. Yummy.. Ceh yummy konon. Padahal waktu tu geli-geli juga nak try. Tapi pengalaman tu macamana nak dapat kalau tak berani kan? Ikutlah sangat perasaan takut atau geli tu, satu apapun tak dapat ehehe. lagipun tengok orang lain releks saja.

Tapi waktu Pesta Makanan ni saya takda makan pun. Gambar ulat-ulat tu saya ambil waktu kami dah nak balik sebenarnya. Plus, diorang guna ulat-ulat ni untuk pertandingan siapa dapat makan ulat tu paling banyak. Sayang jugalah tidak dapat tengok, kan mau balik suda.. Oh and I took a video of it with Tari Kirana. Here. Dari Facebook page Tari Kirana. Tak lama pun video ni. 25 saat saja.



Waktu saat ke 00:23, susunan diorang dari kiri ke kanan - Jija, Feezah, Anna, Widha, Vyna, dan Dana. 

The other videos of Tari Kirana is in HERE. Video tarian jangan tanya, saya memang dah tak upload ke internet dah. Kalau nak tengok Tari Kirana menari, experience dengan mata kepala sendiri saja. Macamana nak experience? Datang ke Ranau/Kundasang Sabah :D

Selain acara merasa makanan dari meja ke meja, acara selingan adalah persembahan dari KMS dan Tari Kirana. Waktu ni Tari Kirana bawa tarian Zapin, Joget, dan Sumazau. Lagu Tanak Kampung yang fun fun itew.
1

2

3

Acara merasa makanan dari meja ke meja pula :


HEAVENLY!

Let the pictures tell.


Santai di seat dekat dengan pentas

Let the girls explore around the jambatan yang ada berdekatan. Yeap, ada sungai besarrrrr.  See the jambatan lah kan. The manager malas ikut theehehe

Baju merah itu ada bernama Jeffri (not sure spelling nama dia) as known as Cobra. Amacam. Ganas tak nama? Tapi muka jambu tau. Ehee.

Sebenarnya selepas persembahan di Papar, KMS bawa lagi Tari Kirana buat performance di Hotel Promenade, tapi tidak boleh sebab kena balik awal, esok artis-artis tu KENA PERGI SEKOLAH yiahaha.

You Might Also Like

0 comments