How long has it been?

July 29, 2011



Since December 2010, and getting busier menjelang bulan kebelakangan ini sampailah ke bulan-bulan akan datang. Sudah ada event dalam list untuk buat performance. Either untuk event besar atau biasa atau just traditional welcoming. Now, me and Tari Kirana will be going to Tanak Nabalu Homestay somewhere at/before Kota Belud .. today. Tapi rasa macam tiada apa-apa pun lagi. Packing barang pun belum lagi. Hampir setiap hujung minggu ada saja persembahan sekarang ni. Hampir tiap hujung minggu sekarang ni akan kena packing.... I am worried. Tengok, tiada offer, tidak suka juga. Tapi bila dapat banyak offer, mau worry-worry pula. Fina, Fina.

Because I'm bringing budak-budak yang masih bersekolah dan ada ibu bapa yang sangat care. Of course I'm worry. Risau tentang semuanya. I'm worry if they are too excited about thing dance activity thingy sampai terabai pelajaran. I'm worry sebab sekarang ni aktiviti kami banyak melibatkan waktu malam - sekarang makin banyak kali pulang lewat malam. AFTER TWELVE. I'm worry the dancers makin sikit, kena cari pelapis cepat-cepat but how to find yang sudah tidak bersekolah? Kalau diorang tidak pergi sekolah sebab terlambat bangun pun saya dah risau semacam. Saya yang rasa bersalah kalau sebelum pergi outstation untuk buat performance dekat mana-mana, kerja rumah diorang belum selesai. I'm worry if the parents starts complaining things yang melibatkan saya. Sometimes, saya nervous. Suddenly I want everything to be perfect. Saya rasa nak kawal semuanya, biar semuanya berada dalam keadaan baik-baik saja. I can't help membebel about things I really think I should remind them (everytime - I do mean EVERYTIME), padahal I know they are not kids anymore. They've grown up, aren't they? I just don't want to be the reason of anything bad. Bila drive malam bawa diorang balik dari performance or rehearsal whatsoever, penat-penat, all that I think about is THEM. And their safety. The amanah.

How to put this into words ya? How nak muntahkan semua kerisauan yang bersarang-sarang dalam otak ni. Every bits of it.

By the way, hari Isnin depan baru saya free. Off til Sunday.

.
.
.


It's been three months since it happened. The things I should NOT remember anymore. Tapi masih lagi segar dalam ingatan. And I could still feel the heartbreak.. Cuma kesibukkan dan pressure menghadapi hidup sehari-harian buat saya seakan terlupa keadaan hati saya yang sebenar.

You Might Also Like

2 comments

  1. ada seorang lelaki bijak. dia membuat lawak kepada org ramai dan mereka semua ketawa.

    kemudian dia mungulang lawak yg sama. hanya sebahagian ketawa.

    dia mengulang lg lawak yg sama utk kali ketiga dan tiada sudah yg mahu ketawa.

    lelaki bijak itu berkata, "kenapa lawak yg sama berulang2 kali kita tak akan ketawa berulang2 kali sedangkan kesedihan yang sama kita menangis berulang2 kali?"

    ReplyDelete
  2. Kapten Atok,
    got it! mmg needs inspiration kadang2. sbb kita blh lupa or sometimes hilang motivasi kan... thanks :)

    ReplyDelete