There's something I still need to hide..

July 08, 2011

Baiklah ai memang tak boleh mahu simpan rahsia. Tak pandai sembunyi-sembunyi. Tak boleh nak menipu HAHAHA. Hari tu ketahuan oleh orang lain, hari ini ketahuan PULA oleh budak-budak Tari Kirana tu.

Ceritanya macam ni. We went to KFC again. KFC lagi? Kata anda. Haha. Minggu ni saya agak sibuk - banyak urusan di Pekan Ranau. Jumaat lepas saya mula ganti puasa. Ada orang tu sudi temankan berbuka. Dia belikan nasi ayam you. Bawak seludup masuk KFC. Haha. Rabu lepas saya ke pekan lagi beli barang-barang untuk kostum tarian Tari Kirana (hampir semua kostum kami tu kami jahit dan design sendiri, membazir saja kalau hantar ke kedai jahit ehehe) termasuk top-up keperluan-keperluan tarian yang kehabisan. Jumaat ni (HARI NI) diorang ada performance di sekolah diorang, kebetulan saya fikir dah tiba masa untuk saya tambah barang-barang tarian diorang. Lepas uruskan urusan-urusan tu semua, kami janji jumpa di KFC. Hari terakhir saya berpuasa ganti. Dia bawakan nasi goreng ayam restoran lain seludup masuk KFC SEKALI LAGI ahaha. Waktu tu lah kami terserempak dengan seseorang. By the way, no worries, I am okey.

Kelmarin saya ada hal lagi ke pekan, cek kain bengkung penari dekat kedai jahit sebab dia kata Khamis saya dah boleh ambil tapi tukang jahit (her name is Rosalyn) tu cuti rupanya waktu tu. Lepas tu saya dapat text Rosalyn yang dia cuti, keesokannya (hari ini) baru dia available. So okey hari ni nanti saya ambil, petang karang. Semalam, lepas dapat text dari Rosalyn, saya ke KFC lagi saja hang-out petang-petang dengan my good friend since both tengah free. Eh free kerr.. HAHA. Dalam 15 minit kami ambil tempat duduk, I saw Dana heading to us. YES, DANA. Mula-mula tu saya terus teriak dalam hati HOW THE HELL DANA ADA DI SINI NIH! Bhaaaahahahh. Terkekek-kekek dia dari jauh. Geli hati dan bangga mungkin sebab tekaan dia tepat. Haruslah. Saya kalau park kereta dekat parking lot depan bangunan KFC, haruslah tujuannya adalah KFC! Tiada tempat lain.

The first person to know about us berkawan rapat was Dana so dia tak adalah shocked sangat. Why Dana ada di situ? Dia dan rakan-rakan ahli Tari Kirana baru lepas rehearsal dekat sekolah. Diorang balik lewat, tak ada duit tambang nak balik. Kebetulan diorang nampak Van yang saya selalu bawa saya park dekat parking lot depan KFC. Nasiblah you guys TERfound me kannnn.. HAHAH. Dana ajak kawan-kawan yang lain masuk, and as they saw us,.... . OMG. Tak ada apa-apa lagi untuk dikatakan. Well they know him too, sangat-sangat sangat kenal.

But please believe us, we're just friends.

But then malam tu waktu the dancers datang untuk jahit kostum tarian dan set mekap & set baju, one of the dancers cakap "Kalau yang special pun boleh bah Na.."

Hah.

By the way, harap-harap diorang dapat buat yang terbaik untuk performance diorang hari ini berkat kami menjahit sampai 1.30 pagi semalam. Fuh.

And.

I know, no relationship is worth hiding. BUT If you have to hide it it means that either there is something wrong with your friendship or something wrong with the people you are hiding it from.. ;)

You Might Also Like

6 comments

  1. hahahah comel je Dana!! kantoi jugak akhirnya :P tp takpe. Dana kan sporting. hihi best lahh ada adik perempuan boleh share2 secret :P

    ReplyDelete
  2. wanie,
    skjp je dah kantoi la wanie.. eh skjp je? haha. dah dua bulan, tp agak skjp la. kitorang ingat nak diam2 smpai keadaan antara sy dan zul betu;2 reda.. smpaikan terpksa buat2 x knl kalau perform sm2 dkt mana2. hehe.. but btul la wanie, dana tu mmg sporting hbs. sbb sy pun sporting dkt bf dia kot, kalau x, haram dia nak sporting haha :P

    ReplyDelete
  3. hahaha..sgt comel la sis!hihi..its ok bha sis..tgk dana pun rilek ja bha..

    i really happy to see u so happy sis..happy for u..=)

    berapa byk happy dh nie..ahhaa

    moga ada rezeki ifa gi sabah lg..blh jmp sis..=)

    ReplyDelete
  4. hahahahaha
    kesian kan kamu
    menjahit smpai tak ingt..
    hahaha..

    susah nya mau cari blogger sabah huh

    ReplyDelete
  5. tiefazatie,
    mmg btul2 mau happy tu. hehe thanks ifa. praying for the best for you too dear!

    of course, datangla. kita jumpa :)

    ReplyDelete
  6. Far8 budak baik,
    mcm ni la, kena jahit kostum sndiri. tdk byk bajet mau hntr p kedai jhit. kalo blh jht sndiri, apa slh jht sndiri kan? :)

    mmg susah. :D

    ReplyDelete