Baca dengan tenang.

November 29, 2011

Sebolehnya saya cuba untuk tidak berblog waktu saat-saat sibuk terutama waktu fikiran adalah terfokus pada benda lain. Easily distracted person I am. Termasuk juga bila berada dalam mood raging ni. Boleh tergoncang dunia bila saya mula bersuara, but I choose not to. I don't know why, maybe I choose to not being a drama queen dah even though I have the right to act like one. Dalam bahasa, ada hak untuk meroyan. Paham? Wakaka.

Thanks for those who are still following this blog, I promise I would still blog, and this blog would remain in public, tapi nak update selalu tu somehow agak sukar. Saya tak sure sejak bila, but inilah yang berlaku sekarang. Ewah.

Eh boleh kot nak rage sikit-sikit?

First, I nak cakap sikit. Ini semua pendapat peribadi sahaja. Do not use my words, my blog and my perspective to fight against me. MIND YOURSELF.

Dalam seminggu lepas, saya berada dalam dua situasi.

Situasi satu. Putar belit. PUTAR BELIT, guys. One of the thing I hate the most. Depan cakap lain, belakang cakap lain. Dengan si A cakap lain, dengan si B cakap lain, dengan si C cakap lain. And more drama behind the scene yang buat saya rasa macam nak koyakkan kulit kepala orang. Saya rasa saja. Kalau nak buat tu, saya masih ada berganda kali kesabaran.

Situasi dua. Ditipu hidup-hidup selama ni. Very tricky old man. Buat orang termakan budi lepas tu gunakan budi tu untuk kepentingan diri sendiri. Sebenarnya banyak lagi. Saya takkan geram sampai macam ni kalau tak terkumpul semua belang-belang yang selama ni saya tak nampak. Kalau saya cakap sekarang apa sebenarnya yang berlaku, bulat kot mata korang nak baca. *senyum*

Bila saya tahu saya deserve something better, why I have to stick with YOU? No black & white (contract) and just because of your so-called 'budi' so you think you can conquer us? Think twice. Funneh. Segala penat lelah saya sendiri yang tumpah tapi apa yang berlaku sekarang. Saya berjalan dan berjuang di sebalik bayang-bayang orang lain. Hak tidak dihormati.

Being me, the most important issue is truth and honesty. So now you know (or maybe dah lama tahu) kenapa saya benci sangat bila terpaksa berhadapan dengan orang atau benda yang opposite dengan dua benda tu.

And baaaaaaanyak lagi boleh dicakapkan but let me save it for tomorrow.

I could say everything I am about to say right to his face. Sangat-sangat mahu. But I was advised not to. What's the point winning over kids and if I win over an old man, so what? LOL. Just jangan berani tegur sajalah kalau jumpa, bimbang gunung berapi ni meletus pula kan. Kalau soal melawan in order to defend myself, boleh bagi dekat saya. Of course not something that I should be proud of, but that would be a good weapon, if ever being silent is not a wise choice of weapon anymore.

Get it? Thank you.

Mood : Relax

You Might Also Like

4 comments

  1. Count up to 10... if you think you're still pissed off, walk up to that person and tell it in a very professional and matured way. Kadang-kadang tak bley nak simpan lama-lama, jadi berapi lagi susah. :-)

    ReplyDelete
  2. Coffee Girl,
    thanks daisy, sebab kasi straight otak ni. betul tu. skrg ni dah kira sampai 100 lebih pun masih geram. maybe i should do as what you suggest. :)

    ReplyDelete
  3. be patient my dear. :)

    p/s: im back. setelah sekian lama, br open balik blog to public. i'll catch-up yours later kay. (",)

    ReplyDelete
  4. shima,
    do blog sometimes.. i miss your writings! :)

    ReplyDelete