Rumusan : Januari hingga November 2011

December 24, 2011

Setakat yang saya ada kongsi di blog. Bukan tentang keseluruhan life saya.

Sudah bulan Disember. Penghujung 2011. Bakal menginjak ke tahun 2012. Saya sangkakan peristiwa yang berlaku pada tahun lepas, 2010, tu dugaan terbesar dalam hidup saya dan saya kira bila ada dugaan lebih besar yang tiba selepas itu, sekelumitpun dalam hati ini tidak akan terkesan. Mati. Tidak bernafas. Tidak akan merasa apa-apa lagi.
Saya silap.

Nyata sekali tahun 2011 tahun yang penuh dugaan dan penuh juga dengan kisah manis. Worth every inch.



Berjaya memasak puding caramel. Berpandukan resipi ehem. Hehe.  

Peluang perform di Rest House Ranau buat Tari Kirana dikenali, dan mendapat undangan perform di Walai Tokou Homestay. For the first time. Tercatit dalam sejarah Tari Kirana. Antara yang terpenting tahun ini. 

Antara yang terpenting juga. This was such a joke. Kalau tidak tengok balik entri-entri lepas, mungkin saya dah tak ingat lagi dah pasal mamat ni

I fell in love with a guy, let us call him Z, and we started on 26th of January 2011. We met at Kundasang. And I end up being in love with him more than I should.


    I hypnotized by everything about Z. I did really, crazily, fell for Z

    February, bulan bahagia. Sangat bahagia. Saya lupa luka waktu dulu. Sembuh macam tu saja. I suddenly see life in different perspective


      Still in love with him. Thinking he's really the one.



      We had a little quarrel on 18th of April, and suddenly everything between us changed.. 

      25hb April 2011 dia memaklumkan pada saya yang dia mahu berkahwin. Bila saya dapat tahu yang wanita yang dia mahu nikahi itu bukan saya, ..

      In between, banyak sebenarnya entri-entri tentang hati yang kecewa itu. 



      7th of May 2011. Entri terakhir tentang apa yang berlaku antara saya dan Z. Beri perhatian pada perenggan ini di entri tersebut :

      "Kalaupun mungkin kau lihat aku rapat dengan siapa-siapa, itu tidak bermakna kami lebih dari sekadar kawan. Aku mengaku, pada saat-saat sukar aku sejak 25hb lepas, memang ada seorang insan yang sentiasa ada di sisi lebih dari sahabat-sahabat dan ahli keluarga yang lain. Allah kirimkan dia mengutip satu persatu airmata ini yang gugur. Aku tidak pernah ditinggalkan dan tidak pernah lepas dari kata-kata semangat - hingga waktu ini. Semua itu menjadikan aku lebih kuat. Dan hubungan persahabatan begini sahaja sudah cukup buat saya. Bukan sengaja menutup pintu hati, tapi aku takut nanti aku akan silap perkiraan lagi. Biarlah masa yang ada sekarang ini aku guna untuk memperbaiki kekurangan dan kelemahan diri sendiri" 

        If only you had known what I was willing to give you, and do for you, if you given US the chance.

        And I realize that friendship is the best thing that can make you survive when love relationship can't. *smile*

        April and May have been two months of TEARS. Dan dalam masa yang sama cuba untuk menjadi kuat. Wajib untuk kuat!




        Mula untuk recover walaupun masih ada sisa tangisan. On 1st June 2011. I found a new myself. Not everyone loves you but there will always be someone whose willing to learn to love you just the way you are. And remember, you EVENTUALLY will find a guy that can make you forgot your heart was ever broken. I found mine. He's 'H'. At least, I have one reason to smile


        Entri ni timbul sebab saya dah fed-up dengan desakan-desakan orang. I said no, so take that as the real answer.

        Talking about my friendship with H.



        At the end of first week of July. Terserempak dengan manusia yang menyebabkan keretakan hati, waktu selesai menjamu selera di KFC. Waktu tu, I was with H

        My friendship dengan H kantoi oleh my dancers. Tari Kirana. Haha.. KANTOI.

        Talking about my first crush on 1998. Haha :P

        Dan selebihnya pada akhir-akhir bulan Julai ini banyak update entri bergambar tentang aktiviti-aktiviti Tari Kirana sepanjang Jun dan Julai.


        Awal Ogos merupakan bulan di mana blog //Sophiesm.Blogspot.Com bertukar ke DotCom. //Sophiesm.Com. Ingatkan saya Ogos depan saya nak kena renew domain. Hihiks.

        Pada bulan Ogos juga, saya buka kedai online jual barang-barang terpakai. di Facebook Page. It was all mine and my sister. Most of them masih lagi dalam kondisi yang bagus. Ada yang belum pernah pakai dekat luar, pakai pun just try-try. Impulse buying, so that's why it end up mine. I'll give you the link once I've update it all - again. Hihi.



        Kurang update blog. Dari 30 hari, ada 3 saja entri. How 'productive'. Rumbling about life and random things, with all the philosophiesss haha. 



        Waktu bulan ini pun saya banyak juga update entri bergambar berkenaan show-show Tari Kirana.

        Dan dapat kad raya dari my friend, Niza. Isi kad tu amat mengharukan. Sangat-sangat sebenarnya.

        Dan dan dan di entri INI ada gambar (blurred) saya dengan H.



        November lagilah tidak produktif langsung. Dua entri saja. Padahal dalam draft? Berlambak. Kenapa tidak produktif? Sebenarnya sangat-sangat banyak yang boleh diperkatakan. But it's best to keep silent, buat masa sekarang. Entri INI will generally explain about it. 

        There's something happened on this month, it really got on my nerve. Mula-mula memang sabar. Makin lama pandai pula mengarut-ngarut. Pantang sungguh aku dengan assholes ni. Messing with me huh?


        Kita hold dulu yang Disember, belum habis lagi.



        For sure, bulan depan, genap 8 bulan I found him. 'H'. Started out as friends, he's still the one I am still with NOW, with every waking moment, with every breath. The one who held my hands, to finally get through the hurdles, the one who always be by my side since April. We've been in thick and thin together. Laughter and tears, anger and deepest emotion, work out things together, fighting each other for us, learned about each other ... 8 months are just months. I'd never knew we would come even this far but Alhamdulillah. For many months and maybe years ahead, it's Allah to decide.

        Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama, Kita Tetap Tidak Akan Bersama.
        Tapi Jika ALLAH Inginkan Kita Bersama, Hebat Mana Dugaannya Kita Tetap Bersama Juga.
        Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang.
        Dan Sebaik-Baik Yang Merancang Itu Adalah Perancangan Allah S.W.T.


        You Might Also Like

        0 comments