Kompleks Sukan Ranau

March 04, 2012


Well, it's been long since I stop THESE routine.
  • Control makan. Mulut dan perut enggan beri kerjasama but I'll make sure they'll listen in few more months. :P
  • Dance training 
  • Jog
  • Sit up, rope-jumping, EXERCISE!
Dan keputusannya? Alhamdulillah tidak perlu tahu @#$%^&* *curse* because we only need solutions. Haha okey I suddenly miss cursing dengan ayat paling sopan.

Move move.

Terbaru, dalam kesibukkan mengejar waktu dan deadline, buah hati dan saya sempat ke Kompleks Sukan yang jauhnya sekitar 15 minit sahaja dari rumah saya. Mungkin dalam 6 minit sahaja dari Pekan Ranau. Kompleks Sukan tu belum lengkap lagi, masih dalam pembikinan. Kata penjaga kaunter tempahan di sana, kolam renang, gym etc semua ada tapi buat masa ni yang berfungsi dan terbuka untuk tempahan just gelanggang-gelanggang, trek, dewan badminton dan mungkin ada lagi yang lupa disebut. Itu pun baru start beroperasi.

Semuanya adalah atas tempahan. Kalau dewan badminton, RM5 sejam. Tidak pasti pula berapa harga tempahan untuk gelanggang futsal, but kalau nak jogging, FREE!

Dalam hati ni melonjak riang. Nak melonjak betul-betul malu sikit. Mesti sopan. Jadi senyum-senyum macam kambing depan kakak kaunter. Haha. Why happy? 
  • Sebab saya suka jog kalau dulu salah satu dari cara saya untuk release tension adalah dengan berjogging
  • Sebab saya dah lama cari tempat untuk jog
  • Sebab saya memang nak start jog balik
  • Sebab saya nak kurus baiklah dah bertahun-tahun dengar ayat ni (- -")
  • Sebab free. Percuma. Even sesen pun, duit bah tu. Kalau boleh semua benda mau free :P
  • Sebab tempat jog adalah kondusif, udara terbuka, luas mata memandang. Pemandangan adalah indah.
  • Sebab dekat dengan rumah.

Untuk faktor-faktor kecil itu, yang mungkin bagi kamu remeh-remeh saja pun, bagi saya - gembira. It feels like 'yeay-i-don't-need-london-weight-management' *tiba-tiba

Okey dears. It's getting late. I have to go. Have your beauty sleep too okey! Baiiii.

You Might Also Like

2 comments

  1. yeay jog! i pun dah start balik semenjak duamenjak ni. :-) yeay yeay i dont need london weight management either! tapi perut nak banyak buat situp... sakit adoi muscle perut saya dah

    ReplyDelete