Ex JPM DPP SME Bank : Satu kebetulan di Perkasa Hotel

August 26, 2012

 سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Kemain tajuk entry. Ahahahah..
 



One of my girls back when I was in college. Tapi time gambar ni diambil, masing-masing dah lebih setahun start bawa haluan masing-masing. Lebih kurang 10 bulan simpan entry ni dalam draft. Sebab tengah bersihkan draft blog plus I am free today, so here it is! Perkenalkan Zetty, budak kos tourism yang dah grad sekarang ni, merangkap my ex-timbalan untuk biro kesenian dan kebudayaan kolej dulu. Pedulikan pontianak pakai kebaya merah tu. I'd never really like seeing myself in those kind of make-up haha. Ironi kan. Hidup bergelumang dengan acara pentas yang mekap memainkan peranan penting, tapi tidak suka letak atas muka sendiri. Btw, Zetty nampak simple that night but that's how she is. Simple dan sedap mata memandang.

Gambar atas tu waktu ada program homestay. Yang take part berkampung di homestay-homestay sekitar Kundasang. Yang terlibat termasuklah homestay dari Selangor (yang Zetty join) kalau tidak silap. Been 9 months already, banyak dah lupa. Waktu tu saya dan Tari Kirana masih aktif lagi ikut program homestay di Sinisian dan ada persembahan untuk acara malam tu di Mount Kinabalu Heritage Resort and Spa - formerly known as Perkasa Hotel in Kundasang.




Seriously tidak sangka gila Zetty ada! Yala, orang Semenanjung kan. Jarang datang Sabah. Kalau datang pun, biasanya tak datang balik kawasan yang sama. Sebelum ni Zetty pernah datang Sabah juga, to my village untuk program Bakti Siswa bersama-sama dengan ahli rombongan lain waktu tahun 2010. Program terakhir kami semua bersama-sama as JPM DPP batch 2008/2009. Rindu pada ahli JPM DPP yang lain juga. All girls. Kami masing-masing dilantik memegang jawatan masing-masing, tanpa pengalaman, dan tanpa saling mengenali. 2 semester kami semua bersama dalam satu pasukan, dengan jadual program yang padat, kami mencipta persahabatan. Rindu lepak bilik itu. Haha. Bilik apakah? Kami saja yang tahu. Perselisihan ada berlaku biarlah dijadikan pedoman, yang mematangkan kita semua. Kita masing-masing telah memilih biar masa yang membuat kita melupakan semua. Kita telah melepasi penghujung waktu itu. *senyum*

I'd never had problem with Zetty by the way as she's always being so sweet to me. Humble, ceria dan cerdik pula tu. Bukan nak bodek, nak bodek sebab apa? But itulah Zetty dari kaca mata saya. Apa-apa yang kurang itu sememangnya fitrah manusia. Tiada yang sempurna. 

Bagi mengubati rindu pada JPM DPP, here's a video of them. Hahah..


You Might Also Like

0 comments