Engagement Day Review : Attire review

September 11, 2012

 سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

** alamak. tajuk ada ralat. sorry. thanks fifi sebab bagitau. dah tukar ;)

Baju tunang, tudung tunang, dan baju melayu dia saya compilekan dalam satu entri since tentang hal ni rasanya tidak banyak saya perlu review.



Ya I know I dah makin gemok. Kena feed dengan kasih sayang hari-hari oleh tunang tersayang. Haha. Ini baju tunang. Ni yang paling jelas antara yang lain, nampak renda dan kain yang flowy tu. Trend sekarang kan.. Kain ala-ala flowy tu. It do catches me too so I bought one for myself.




Dari SINI. Bestlah ramping macam ni. Isk isk..

Material lycra! Menyesal ambil lycra. Tahu kenapa? Skirt dia saya tiada masalah, tapi baju tu yang agak menyedihkan. Kalau rasa-rasa badan tu macam model, langsung tiada lemak-lemak lebih, bolehla dengan yakinnya memakai baju lycra, tapi kalau rasa-rasa tidak, boleh pilih fabric lain but untuk saya, baju lycra is a big NO!

Sebenarnya jauh dari perancangan asal, tapi gara-gara lambat hantar ke tailor, plus masalah-masalah lain, maka decide beli ready made. Ni sebenarnya asal as my baju raya but Syam cakap beli saja baju melayu warna macam ni lah sebab tidak perlu membazir. Saya okey saja.

Bila turun KK, semua tempat yang kami terfikir semua kami pusing.. Cari warna macam ni. Teluk belanga one, sebab nanti waktu nikah, katanya dia akan pakai baju butang. Kami ada jumpa sebenarnya, tapi saiz tidak berapa sesuai, lepas tu part paling bikin geram, Syam tidak mahu harga terlalu mahal. End up, kami ambil warna kelabu dengan harapan boleh match, tapi sayangnya, tidak. Adoilah. Sorry Sayang saya tidak terbawa kain time tu.. Silap beli warna pula.. Tskkk..



Tu yang pasrah tu :P Btw, tiada plan nak pakai samping, tapi sebab gara-gara nak bagi match warna dengan baju I so dia pakai.. Sorry Sayang.. Minta maaf. But you looked very smart that day. Dengan songkok tinggi tu.. Lepas tu ada brooch lagi dekat leher. Macam penari kebudayaan. Menari Zapin. Haha... :)




Dan sebab nak match juga dengan baju dia dan renda hitam dekat lutut tu, saya pakai shawl hitam yang bagi saya match dengan baju Syam, sebab ada shining sikit gitu. So saya tidak buat DIY apa-apa.. Mulanya nak tukar renda tu ke renda warna putih sebenarnya, sebab konon nak pakai selendang nikah mama, tapi semuanya tidak jadi. Hahah. Saya ni jenis yang pandai tukar benda last minute sebenarnya, kalau saya tiba-tiba rasa benda tu boleh disenangkan. Kesedaran datang lambat. Syam hates me sometimes for that.

Shawl tu jangan ceritalah. Pon banyak masalah. Macam baju kurung dan baju melayu tunang juga. At last, saya korek beg kain yang saya letak di almari paling atas dengan harapan dapat jumpa something yang boleh menyelamatkan keadaan. Pada hari kejadian tuh! Nasib baik okey jumpa shawl ni huahua.. Sebenarnya cari shawl lain but this is much more better. Simple. Sebelum ni beli saja tidak pernah pakai. Rupanya until my engagement baru saya tergerak hati nak pakai *smile*

And about our engagement attire yang tidak sedondon tu, rasanya tiada yang komen sangat pun. Our family sangat simple sebenarnya. Apa-apa pun boleh. Pakaian kami still matching wat.. :P

DONE. Next review tentang :

Make-up
Hantaran Decoration
Barang Hantaran Tunang (For her)
Barang Hantaran Tunang (For him)
Juadah
Etc.

You Might Also Like

7 comments

  1. saya salah baca ke atau apa, tapi awak tulis mekap review la yang...

    ReplyDelete
  2. fifi aswana,
    betullah fifi.. sy dah btulkan dah. thanks.. sy biasa tulis tajuk slps slsai buat entry, kebetulan last tu sy highlight pkataan 'make-up' dkt paling bwh tu.. dah x fokus dah time hujung2 :D

    ReplyDelete
  3. ok2, sebab memang nak baca pasal mekap, tup tup baju. ingatkan awak rangkum semua sekali. ala, biasa la tu, silap sikit2. hehe

    ReplyDelete
  4. Suke sgt baju patch lace mcmni!
    Cantek je Fina paki :)

    ReplyDelete
  5. hye!congratz :)
    cantek baju tunang kamo.pling suka part kain dia.cun! :))

    ReplyDelete
  6. salam, kalau nak shawl yg cantik untuk nikah boleh jenguk blog kami www.hijabandsuch.blogspot.com. ada lace patch shawl yang cantik.

    ReplyDelete