I am kind of a BIG DEAL on my blog

October 23, 2014

Mood mengidet sesungguhnya masih ada dan marilah kita bersama-sama melihat apa lagi yang si clueless Fina ni gatal mau tambah. So far dia tambah satu lagi sidebar sebelah kiri walaupun sebenarnya lebih suka ada satu sidebar tapi kerana begitu banyak idea itu ini nak share maka mahu tidak mahu tambah saja sidebar itew (itupun lepas try and error guna pengalaman bertahun-tahun guna classic blogger time adjust width body and sidebar ). Mari kita lihat apa tambahan DIY seterusnya.

Label entri :

Kerana label entri sebelum ni memang tidak terjaga. Label main hantam saja sebelum ni. Seumur under construction dan selepas 4 tahun guna address sophiesm.com barulah ada mood untuk menggigihkan diri remove dan melabel semua dan membuang entri lama yang tidak berguna kini tinggal 1400 entri ++. Part melabel satu-satu tu yang perit. Lepas tu cari clipart untuk label, edit, upload untuk dapatkan coding (saya upload grafik guna new post blogger saja), adjust width dan height (and some part of the coding sebab ada masalah alignment which I managed to solve) ikut kesesuaian width sidebar dan kemudian preview dan save! Maka jadilah seperti ini :

 Still, melabel satu-satu entri adalah lebih susah dari mengedit clipart dan mengejas coding (- -")


Instagram (widget) :

Yang ni senang saja. Jika ada blog dan teringin nak letak, boleh ke sini : http://snapwidget.com/pro-widget?trcksrc=108. Make sure akaun instagram adalah tidak private. Blog ni entahlah sampai bila instagram tu dapat bertahan. Aku kan paling suka tukar kedudukan dan ganti perabot heheh.. Rasa-rasa dah bosan, tiba-tiba ting! hilang.


Tabs & Miscellaneous :

New profile pictures (taken after jadi pengganti fotografer majlis nikah kawan kepada husband), ada vintage signboard I Believe In Pink konon. Patut I Believe in Pink & Black with a lil bit of Vintage. I pernah jadi peminat warna hitam okey. Hahah. Termasuklah tab untuk travel hasil pengaruh dari Bibie Karim (hi!) but setakat entri ni dipublish itu adalah masih dalam pembikinan. It's true I've been abroad for only 2-3 times now, but yang banyak tu adalah domestic termasuklah di Sabah dan ketika masih study di Semenanjung suatu ketika dahulu. Maka sedang ingin mempertimbangkan untuk mencari semula entri berjalan-jalan yang lama dan kumpul the links. Kalau lepas ni ada, adalah. Kalau tiada, tiadalah. Hee.

Yang coming soon, is really coming soon. Dah ada dalam kepala otak ni. Tunggu giliran saja.


Blog I read :

The ones I really look forward for every of their updates. Still looking for blogs I think would worth my reading. Bukan memilih, tapi I sendiri pun jarang blogwalk dan jarang bersosial dalam blogosphere despite so many years already being a blogger. I don't have too much time to read everyday but hey there's 4 empty slots there.. ;)

1st and 2nd is because I love their writings. I love their thoughts and love to read more. 3rd is a travel junkie, and I like how detailed her explanation is, travel is not all roses you know - and she blogged it well ;), plus point is she's from Sabah too hehehe.. So boleh relate especially part transit di KL. I can see more of my travel trip soon akan ada transit in KLIA2 heh.. Soon? Tidaklah soon sangat. I just hope in near future KKIA could be more international with manyyyy new routes opened not only by name with few routes just untuk cukup syarat. Bukan apa, untuk lebih banyak pilihan. 4th is one of my partner in crime back in UUM and the only one I think yang still blog. I would really love to read her updates, tidak cukup sekadar di whatsapps!


And lastly, credit to myself :



Ahak! Nak juga. Penat woi mengedit dari coding asal. Haruslah ada kredit buat diriku sendiri. Baik. More to come, tengok sajalah perbezaan - tu pun kalau ada yang perasan XD. Bak kata spesis zaman sekarang, ciked ciked lama-lama jadi buked (Mulut Itik, 2014).


Preview asal : http://www.blogskins.com/apply.php?sid=392753&action=Preview
Image hosting : New Post Blogger editor
Software edit : Photoscape
Font (selalu guna) : Century Gothic
Tema kali ini : Simple Vintage

So this is it! ;)

You Might Also Like

0 comments