Sisters Trip Part 13 : Day 6 (Video)

October 31, 2014

Day 6 : Pasar Malam Hatyai
Previous Entry : Day 6

Misi malam ni mencari makan dan cuci mata. Dan sebelum tu tukar duit dulu. Di mana-mana yang bagi rates bagus. Berjalan kaki sahaja. Keluar agak awal juga sebenarnya, turn out kami tidak jumpa pasar malam yang kami cari. Setakat hawkers biasa tu adalah. Sesat lagi walaupun ada map. Jalan punya jalan (patah balik) time tu dah gelap. Akhirnya jumpa jugak. Area Lee Garden Plaza. 

 Map I grabbed from Tune Hotel

Only took videos there guna SJ4000 (mau beli gopro belum mampu), malas bawa si bulky. Dia tinggal dalam safebox. Seriously tidak lama gantilah tu sebab penat pula bawa DSLR travel hehh, plus I feel like tourist walaupun memang tourist pun. Padahal waktu mula-mula dapat dulu dicium-cium hari-hari belek. Tidak apalah, bulky pun bulkylah. Nasib baik ada SJ yang cinonet boleh bawa masuk air tu. Ganti si bulky kalau tuan diorang ni tiba-tiba malas.


Bolehlaaa..

Pulang agak menyeramkan sikit. Sebab tempat ramai orang just area pasar-pasar malam. Tempat lain time malam agak lengang. Nasib baik ada map, nasib baik bangunan Tune Hotel besar dan dari jauh dah nampak bangunan putih merah dia, dan nasib baik juga waktu keluar hotel saya amati landmarks/bangunan besar-besar area hotel manatau lupa jalan. At least if jumpa time balik nanti then saya tahu kami dah nak sampai.

Malam tidur selesa sangat sangat sangat. Good night! Haha! BTW ini video sepanjang setakat hari kelima trip ini. Kalau tidak ambil gambar, that's what we do. We take videos. Next Hatyai mungkin lagi banyak scene saya publish, sebab time di Hatyai ni dah malas bawa DSLR. Moga terhibur dengan video yang tidak seberapa itew. Edit guna software Movie Maker saja. Kbye.



End of Day 6.


Belanja (tidak termasuk shopping) :
Kerugian tukar duit RM300 ke THB2950 (RM4.50)
Dinner THB285 (RM28.50)
.........................................................................................
TOTAL : RM33.00 (RM16.50 seorang)
.........................................................................................

You Might Also Like

0 comments