JB + USS Trip Day 3 : Johor Zoo

December 17, 2014

 Day 3 : Johor Zoo
 Previous entry : Departing JB

Erkkkk? Kata anda.

Berapa lama sudah? Trip dari Februari, sekarang sudah Disember? Adakah anda bergurau Fina? HAHA Oh tidak saya tidak bergurau. Cuma, it's time for me to end what I started, itu sahaja okey sekian bye!

Last tempat kami singgah, Zoo Johor. Ehhh adakah anda bergurau lagi sekali, Fina? Tiba-tiba pergi zoo. Tapi itulah yang terjadi. Gara-gara dah tak tahu nak pergi mana punya kes XD


 Ini buktinya


Time ni quite panas lah.. Tapi bila fikir tahap kepanasan waktu di Krabi summer lepas, tarik balik ayat tadi XD




Saya mengaku saya bukan spesis suka pergi zoo dan lihat haiwan-haiwan terkurung kebosanan macam ni. And sorry I don't have any proper picture of those animals yet, tapi di sinilah saya first time jumpa ular sawa paling besar saya pernah tengok seumur hidup dan first time nampak harimau dan unta. Kami singgah makan di kantin dalam zoo ni sebab lapar punya pasal. Sama mcam gerai-gerai biasa, dan time ni rasanya ada kami dan 2-3 (small group/family) yang tengah melawat zoo ni juga. We don't buy any souvenirs here sebab mahal. Dekat luar ada booth kamera diorang gambar kita dan later on bila mau keluar diorang akan panggil nak jual. Tapi kami tidak beli sebab macam nanti entah ke mana-mana sajalah gambar tu. Kalau beli pun, memang tidak tersimpan. Sama macam keychain, last-last simpan jadi pekasam sebab tak guna. Semak saja. Saya tidak suka tengok peti ais serabut dengan fridge magnet heh.. So dari membazir lebih baik tidak beli apa-apa. Sehari sebelum tu pun souvenir satu pun tiada beli dari USS. Mungkin kami memang bukan jenis yang suka beli souvenir-souvenir (kecuali kadang-kadang bila rasa benda tu memang betul-betul unik dan comel la heheh). Gambar dah cukup jadi souvenir paling berharga. And it doesn't cost anything.

Okey finally! Habis. Ada dua lagi benda nak cakap - tips dan trick bajet ke USS dan review penginapan di JB, tapi untuk next entrylah ;)

You Might Also Like

0 comments