Sunday blues

December 14, 2014

Finally after more than a week of, entah, kerja outstation? Now I'm back to my dearie laptop. Yang sentiasa buat I happy sebab menyenangkan kerja, tahan lasak walaupun gedabak. Okey terimalah hakikat skrin besar lagi feel berbanding skrin kecil walaupun itu bermakna hari-hari terutama zaman kampus dulu kena angkat extra weight 2.5KG di bahu. Yang maskulin dan gagah perkasa kerana dari 16 June 2009 (tarikh beli sangat ingat sebab ada rekod dalam blog entri bertarikh 17 June 2009) hingga sekarang at least masih berfungsi and serve it's purpose dan makin lama makin berguna. Maklumlah I ni banyak idea pelik-pelik HAHA. Pendek kata I sayang laptop ini. Ayat bodek takut laptop collapsed tiba-tiba tak bagi warning sebab hakikatnya sayang I pada folder episod-episod Runningman hampir menyamai sayang I pada laptop nih AHAHAHAHAHA err okey not funny.

Am not in the mood of being funny anyway.

Scratch that.
I am never funnehh.

You see..

Laptop collapse tiba-tiba. Pernah hadap? Salah satu contoh bahawa sebenarnya banyak sangat perkara tak pasti dalam hidup ni. Sometimes (most of the time to be honest), I do feel lost. Sudden stop, not knowing what to do and where I'm heading. Kaki yang melangkah rasa kosong, destination seems blurry, but I just walk anyway. And any way. Hard to admit but, I think I'm just SURVIVING a life, not living it. At least for now. Until I find myself and what I truly want.

I choose to keep this just for myself. I told one or two friends, but I stopped now. Sometimes, just sometimes, we were just too naive to think that ...to think that life's going to treat you if not that good at least, you believe evil antagonist just exist in movies. I'd never dreaming (who would?) of having the taste of these kind of people who just love to see your downfall. Who loves to see you frozen, scared to death. Curves on your bed crying like your whole family's bombed dead right before your eyes. Oh I had the taste of that, AND MORE. Never delicious. Almost vicious.

Life is a mixtures of colors. And I'll be just fine. :)

I love this illustration of Katniss.
...if you read or at least watch the sequels of The Hunger Games.


Good news is, saya hilang 3KGs dalam 1 bulan (starting minggu kedua bulan lepas). Mungkin boleh hilang lagi banyak if saya boleh get over midnight snacking heh. Sebab utama adalah kerana rasa mual sikit makan nasi. Samada tekak memang tak boleh telan atau ia cuma tindak balas psikologi kerana saya memang nak sangat diettttt. Sekarang opt makan lauk pauk, mee or meehoon. Hampir kepada atkins diet tapi bukan. Because I still consume carbohydrates and gula tanpa catuan. Kalori pun sama. Cuma I makan sehari sekali dan makan sikit-sikit. That's it. Tiadalah perubahan mendadak sangat but I would like this to last for at least another 10 months. Oh tummy, please do cooperate. Plan is, berat kurang at least 1.5KGs sebulan. It's certainly a can-do. If yang heavy sikit, at least -5KGs for every month so by April at least badan dah bertambah ringan berbanding sekarang. I think I should give myself (my body, maybe?) the chance to choose. -1.5KGs x 10 for 10 months, or -5KGs x 3 for 3 months. Kita tengok bulan ni as percubaan, sebab so far, setakat pertengahan bulan ni saya dah turun another 2KGs.

I wanna lose 15 more. And I promise to myself if I ever hit the target weight, compulsory untuk bagi maintain berat or better shape sebab nak tambah tinggi memang tak boleh dah! It's going to be my lifetime promise. To never stray again. Okey, Nana, lets do this. Lets do this-ish! New you in as fast as 4 months, bermula dari sekecil-kecil langkah. You've unofficially started anyway, so let's focus!


Hm. Simple isn't it? If we feel lost, then just focus on another things. That should do the trick.. HAHAH. Sick. Bye.

You Might Also Like

0 comments